Onderwerp: Forum gehacked?

Ik kreeg vandaag de melding dart ik en ban had en niet meer mocht inloggen. Met een nadere browser die niet automatisch inlogt met met mijn username en wachtwoord stond er dezelfde melding. Dus als ik intypte "https://forum.nedlinux.nl" kon er al niet ingelogd worden.

Toen zag ik het volgende staan toen ik googelde op "NedLinux":
https://s29.postimg.org/hfypg2vpz/Ned_Linux_screenshot.jpg

Bij Google staat NedLinux dus bekend als:

Stichting voor studenten met lesbische, homo- of biseksuele gevoelens op de Technische Universiteit Eindhoven en Fontys Hogeschool.

Ik was er van overtuigd dat het Nedlinux forum was gehackt door een kinderachtige puber. Was er ehct iets aan de hand?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Re: Forum gehacked?

Grappig.... nou ja.... ben wel benieuwd hoe dit allemaal kan.

Tijdelijk verkeerd geconfigureerde vhost, geindexeerd door Google?

4

Wazig... Al zijn hier soms discussies die daar ook niet zouden misstaan ;o)

Als ik op "nedlinux" google krijg ik wel de goede omschrijving. Opvallend is dat er in de cache niks te vinden is.

MeneerJansen, zou je 's op dat kleine driehoekje willen klikken om te kijken wat google bij jou in de cache heeft staan?

Twee uur geleden zag ik ook wat meneerjanssen zag.... maar nu niet meer.

6

bart schreef:

Jai Diskrimineer !

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

7

btw Nedlinux is op een andere server (lees ander ip) terecht gekomen.   daar kan de oorzaak wellicht liggen.

Haha. Ik moet erg lachen. Past ook perfect bij de doelgroep. Sowieso zijn er nog nogal wat LGHBT+'s hier te vinden wink

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

9 Laatst bewerkt door pascal (09 Jan 2017 22:05:31)

Zeg es  't is Berlijn niet wink

10 Laatst bewerkt door MeneerJansen (10 Jan 2017 13:44:55)

bart schreef:

Als ik op "nedlinux" google krijg ik wel de goede omschrijving. Opvallend is dat er in de cache niks te vinden is.

MeneerJansen, zou je 's op dat kleine driehoekje willen klikken om te kijken wat google bij jou in de cache heeft staan?

1. Bij mij staat Nedlinux nu ook weer goed omschreven.

2. Welk driehoekje? Ik wil graag helpen.

3. Heeft niemand gehad dat 'ie niet mocht inloggen gister? Zou met mijn VPN te maken kunnen hebben. Ik mag op wel meer plekken niet meer naar binnen.

Anyway, dat van die omschrijving op Google (lesbisch, homoseksueel etc.) kan mij totaal niet schelen. Ik heb niets tegen homoseksuelen. Waar het mij echter wel om is te doen is hoe die kinderachtige puber dat voor elkaar heeft gekregen. Is er echt niets gehackt? Ik begon me zorgen te maken...

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

11

Ik denk dat het te maken had dat de vhost niet gedefineerd was en vervolgens vervalt Apache dan op first in first out.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

12

Direct rechts van de groene url, staat een klein driehoekje. Klik je daarop, dan klapt er een menuutje uit waar je kan kiezen voor "cache". Dan zie hoe de site eruitzag toen google daar voor het laatst langskwam.

pascal schreef:

[Jai Diskrimineer !

Jai weet wie zegt...

'k Denk dat Maikel 't bij 't rechte eind heeft...

bart schreef:

Direct rechts van de groene url, staat een klein driehoekje. Klik je daarop, dan klapt er een menuutje uit waar je kan kiezen voor "cache". Dan zie hoe de site eruitzag toen google daar voor het laatst langskwam.

Aha. In de cache stat 'ie goed. Enig idee wat er aan de hand kan zijn geweest?

MeneerJansen schreef:
bart schreef:

Aha. In de cache stat 'ie goed. Enig idee wat er aan de hand kan zijn geweest?

Wat ik eerder zei. Als de vhosts tijdelijk verkeerd geconfigureerd zijn geweest, krijg je een andere website te zien. Als die dan net toevallig door Google gecrawled is, wordt op basis daarvan een snippet gemaakt.

Het feit dat mensen verschillende dingen zien in Google is makkelijk te verklaren: er is niet één Google database die altijd en overal consistent is. Google's data is verdeeld over een enorm aantal servers op een enorm altijd lokaties. Dus niet iedereen krijgt altijd hetzelfde te zien.

15

devtroll schreef:

Ik denk dat het te maken had dat de vhost niet gedefineerd was en vervolgens vervalt Apache dan op first in first out.

Tis idd wel een klassieke fout.
Voor de insiders Apache installed sucsesfully wat een faal.

16

Voor die reden maak ik altijd op elke Apache backend (bij mij staat altijd Nginx als Loadbalancer) een 000default.conf, dit zodat dit soort foutjes voorkomen kunnen worden,  maar dat voorkomt echt niet alles. Ik heb een poos een zwik servers in een datacentrum gehad en die paupers waren vergeten de rDNS te resetten. Nu, met de stichting host ik ook vrouwen belangen organisaties, denk dan bijv. aan spreekuren voor rechten/plichten in de thuissituatie. Ligt allemaal heel gevoelig. Op een gegeven moment checkte ik de rDNS en daar kom uit $viespr0nword.nl.

Ik vrees dat mijn computerkennis hier niet toereikend is. Ik snap jullie antwoorden nl. niet. Ik hoop dat jullie me dat niet kwalijk nemen. Het forum was dus niet gehackt maar ik kreeg een verkeerde versie voor mijn neus? En die "homoseksuele" omschrijving van dit forum op Google was niet door een hacker gemaakt, maar door de beheerder zelf (per abuis)? Bedank dat ik niet via Goolge naar dit forum ga maar via mijn bookmarks.