Onderwerp: OpenSuse vs Gecko
Ik heb ff een vraagje.
Ik ben al jaren fan van OpenSuse en met name KDE vind ik erg fijn werken. Maar nu is er toch een klein breukje gekomen tussen mij en Suse met KDE en wel met de invoering van OpenSuse 42.1 met KDE (qt) 5. Ik wilde dit installeren op een laptop (niet de aller nieuwste) en OpenSuse 42.1 Werkt daar gewoon niet stabiel. Uit eindelijk ben ik diep door het stof gegaan en heb een uitstapje naar Mint met KDE4 gemaakt. Opzich werkt dit wel maar zijn er kleine dingetjes die net niet 100% zijn. Nu heb ik op mijn desktop PC nog altijd OpenSuse 13.2 draaien en met het verschijnen van OpenSuse Leap 42.2 zal 13.2 binnen kort niet meer geüpdatet worden. Grote vraag wat moet ik nu? Ik kwam Gecko tegen een fork van OpenSuse gemaakt mbv Suse Studio
Is Leap 42.2 beter (als in stabieler en gebruikt minder resources) dan 42.1? Leap 42.1 vroeg nog al wat resources van de laptop vermoet dat dit voornamelijk door KDE 5 en Qt5 komt.
Is Gecko met KDE 4 een goed alternatief?. Voor mijn gevoel is het Suse maar dan net ff anders vraag is hoe anders.
Zie ik een (niet Ubuntu based) alternatief over het hoofd.
PS nieuwe PC of laptop kopen is geen optie. Net als extra geheugen etc
Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
Leer elke dag iets nieuws.
Zonder luiheid geen vooruitgang.