1 Laatst bewerkt door jdgnedlinux (26 Jan 2017 17:54:01)

Onderwerp: XP Windows applicaties die niet op Windows10 kunnen draaien met Linux?

Dag,

Ik heb onder meer Drafix.cad programma dat draait op XP Windows maar onmogelijk kan draaien op Windows10 (de aangepaste drives zijn niet voorradig).

Kan ik dat cad programma laten draaien als ik vanop een usb stick Linux lopende heb op een pc waar initieel Windows10 op geïnstalleerd staat a.u.b.?

Ik wil namelijk nog zo weinig mogelijk programma's op een nieuwe pc installeren. Het cad programma heb ik maar af en toe nodig.

Met dank.

JackDG

2

Re: XP Windows applicaties die niet op Windows10 kunnen draaien met Linux?

Theoretisch zou dat kunnen, mits het cad programma onder Linux werkt. Anders kun je beter een oude pc of laptop achter de hand houden waarop XP nog wel draait.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

En airgap  (dus niet aan het interrnet) zo'n oude bak, zodat het niet in eens een DDOS apparaat is geworden.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Of via een virtuele pc (zonder networking lijkt me idd slim) op je windows10-bak!

5

Waarom koop je geen nieuwe CAD-programma?

Dit is work-around maken waarbij je kan afvragen of het stabiel blijft draaien.

IF not THEN toch

Het onmogelijke blijkt mogelijk.... http://answers.informer.com/41952/can-i … me-premium

Have fun! Linuxforums to the rescue voor windows-piefjes smile

7

De XP-mode is ideaal spellen, boekhoudprogramma's e.d..
Zodra het maar iets professioneler wordt en vooral direct op hardware, is het vaak instabiel.

Ik zou je licentie bijwerken naar Windows 10. Dan ben je van alles af.

IF not THEN toch

8 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (30 Jan 2017 22:05:48)

Als ik me niet vergis, Joris.... is er gewoonweg geen licentie voor win10. Wel een hack via de link die ik gaf.

Heeft verder niks met Linux te maken....

9

Die hack is een standaard-oplossing. wink
En die gaf mij meer kapotte software dan werkende.
Als het professioneel is, migreren of overstappen. Zorg ervoor dat je software goed op orde is. Dat scheelt je zoveel kopzorgen en rare crashes 10 seconden voor de deadline. smile

IF not THEN toch

Professioneel is dit zeker discutabel.

11

Wat ik niet begrijp is dat wij als Linux forum members, dus Linux gebaseerd, Windows mensen helpen. Laat de Windows community dat maar oplossen.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

12

Ik snap dat je dat niet snapt.

IF not THEN toch

13

Een beetje helpen kan geen kwaad.

Groet.

Slackware 64  14.2

14

Heb je al geprobeerd of deze het onder Linux doet als je eerst wine installeert?

Lin/Win is iets anders Win/Lin