1 Laatst bewerkt door Noedel-Man (04 Feb 2017 16:54:30)

Onderwerp: linux mint cinnamon 18, kan niet worden geïnstalleerd.

Hey,

Ik ben vrij nieuw met linux dus misschien doe ik gewoon iets fout. Maar ik wil mint 18 installeren naast win 10 op een aparte ssd. (win op een 128ssd en linux op een 750gb_mx300 ssd). Ik deed eerst de "erase disk and install" optie, maar toen kwamen er verschillende errors naar beneden regenen. Ik heb daarna de "something else" optie gedaan en een 40mb EFI System Partitie, 333.33gb ext4 mountpoint:"/" en 8gb swap partitie aangemaakt op de 750gb drive. Maar de installer zecht dan "The creation of swap space in partition #3 of SCSI5 (0,1,0)(sdd) failed". Als ik de swap drive niet aanmaak kan hij de ext4 drive niet aanmaken. Ik heb ook de SMART drive scanner een quick scan laten doen maar daaruit blijkt dat alles in orde is. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

(sys spec: MOBO: 970A-UD3 CPU: FX-6350)

-edit:

Ik heb geprobeerd om linux te instaleren met legacy BIOS. Maar dat geeft dezelfde error. Ik heb mij hele 750gb ssd overgeschreven met nulletjes om te kijken of dat iets deed. Maar nog steeds hetzelfde resultaat. Ik kan in de Disk utility program ook geen ext4 partitie aanmaken op de ssd wel ntfs, maar ik wil natuurlijk gewoon ex4. Hoe kan ik dit fixen?

-edit2:

Ik ben nu iets verder gekomen. Als ik in windows een guid table maak voor de ssd en er een ntfs partitie opzet kan linux er wel een ext4 partitie opzetten. Alleen kan hij hem vervolgends niet mounten sad.

-edit3:

Ik heb net geprobeerd om ubuntu 16.10 te instaleren maar die heeft precies dezelfde problemen

-edit4: