1 Laatst bewerkt door New_Tux (08 Mar 2017 10:35:58)

Onderwerp: OPGELOST: Dolphin toont audio CD bestanden niet (LEAP)

Hallo,

Als ik een audio  CD in de CD/DVD   doe, dan zie ik 4  mogelijke "actions": K3b (Copy of Extract) , Dragon Player en VLC.

K3b geeft trouwens 2 foutmeldingen:

Unable to find cdrecord executable
K3b uses cdrecord to actually write CDs.
Solution: Install the cdrtools package which contains cdrecord.

Unable to find cdrskin executable
K3b uses cdrskin in place of cdrecord.
Solution: Install the libburn package which contains cdrskin

Cdrtools kan ik niet installeren, want dat geeft een conflict  met cdrkit-cdrtools-compat.

Hoe dan ook: ik wil graag toegang hebben tot de OGG files, maar Dolphin reageert niet op klikken op het audio CD icon....

Ik weet niet hoe ik hier mee verder moet.

O ja, ik heb dit probleem op 2 computers waar LEAP op is geïnstalleerd. Ik heb ook een USB CD device geprobeerd om een hardware probleem uit te sluiten, maar met hetzelfde resultaat.

New_Tux

2

Re: OPGELOST: Dolphin toont audio CD bestanden niet (LEAP)

Ik heb nog even op een oude PC gecheckt, waarop openSUSE 11.4 draait: geen probleem om dezelfde CD met Konqueror te lezen.

3

Ik heb een zelfde foutmelding gevonden op het Duitse Linux-Club: het antwoord was: "kio_audiocd 16.12" installeren.

Maar....ik vind deze op software.opensuse.org alleen van externe aanbieders. en niet uit de officiele Repo. Kan ik dat zonder veel risico installeren?

4

Welke externe bron biedt hem aan?
Cdrtools botst inderdaad met cdrkit. De een is een doek van de ander

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

5 Laatst bewerkt door New_Tux (06 Mar 2017 16:55:04)

Die bron heet : Sauerland.

Wat is de uitweg uit de K3b package conflicten?  Ik heb de volgende K3b versie van Packman , zie ik:

2.9.90+git20170220.0453-8.4

Ik kan zowel het pakket CDRECORD als CDRTOOLS niet installeren vanwege bovengenoemd conflict met  cdrkit-cdrtools-compat..

which cdrecord geeft overigens:

/usr/bin/cdrecord

Ik heb het losse pakket cdrskin geïnstalleerd en heb nu dus "alleen" nog maar het bovenstaande probleem met K3b.

Bedankt!

6 Laatst bewerkt door New_Tux (06 Mar 2017 17:24:31)

Het K3b  probleemlijkt opgelost: in K3b settings staat cdrecord gelinkt naar Wodim (symlink?), maar Wodim stond als enige niet aangevinkt.

Blijft nog als enige vraag (hoop ik althans): kan ik dat Kio_audiocd pakket installeren van Repo Sauerland, zodat ik tenminste Audio CD files kan uitlezen....?

7

Als dat geen dependency hell oplevert lijkt me dat verder geen probleem.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

8

Ik heb het geïnstalleerd en er werd nog 1 ander pakket (libKF5.....) mee geïnstalleerd, hetgeen geen probleem opleverde. Nu is de audiocd gewoon te bekijken in Dolphin.  De hierboven beschreven problemen traden bij beide LEAP computers op en ik neem dus aan dat iedereen met LEAP hier mee te maken zal krijgen.

Bedankt voor het meedenken.