1

Onderwerp: HP Thin Client

Ik heb een oude HP Thin Client gekregen. Historie is niet bekent en ook de adapter zat er niet bij. Met een los stekkertje en een lapvoeding 12V er op gezet. Het power ledje gaat aan en ook bij het aan zetten begint er stroom te lopen maar dat is dan ook alles. Monitor blijft zwart en ook geen piepje etc.

Iemand een idee?

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

Re: HP Thin Client

Ik weet niet wat een thin client is, maar aan jhe beschrijving: kapotte elektro-condensator of voeding?  Of zekering?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

moeten deze dingen niet booten via netwerk en server?

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

4

Meestal wel.
Als het een echte thin client is hangt hij aan een terminal server.

IF not THEN toch

5

Ik heb dus alleen de thin client is er een manier om dit te omzeilen? Wil er een standalone surf PCtje van maken of iets ander smile

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;

6 Laatst bewerkt door Joris (16 Apr 2017 11:50:36)

Met het serienummer zou je kunnen achterhalen uit welke lijn hij komt en wat je er precies mee kan. Volgens mij draait er vaak iets van Windows CE of Linux op.
Volgens mij kun je sommige ombouwen. Maar dan heb je volgens mij qua kunnen een halve Raspberry PI.

IF not THEN toch

7

type is HSTNC-003-TC

Als het een echte thin client is hangt hij aan een terminal server.

Dat KAN.
Ik heb zelf een omgebouwd thin client tot een degelijke PFsense firewall hier thuis (exta 4 nic intel kaart er in gepropt). Thin clients worden inderdaad vaak via PXE boot aangeslingerd. Erg zuinig ook: 5watt en haalt dwars door de FW 960mbit.

Dit is het gevalletje:
https://img.2dehands.be/f/normal/304774236_5-fujitsu-thin-client-pfsense-firewall-3x-1gigabit-16gb-ssd.jpg

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."