1

Onderwerp: Schijfindeling (uefi)

Ben niet zo'n poster (pc doet gewoon wat ie moet doen!), maar kijk wel bijna iedere dag of er nieuwe berichten zijn. Maar loop nu toch tegen een "dingetje" op.

Omdat ik LinuxMint opnieuw wilde installeren (naar de nieuwste versie), heb ik meteen de schijf opnieuw ingedeeld.
Huidige indeling:
/boot/efi
/
/home
swap
(lege ruimte)

Naast LinuxMint wil ik ook Debian opnieuw installeren. Moet ik voor Debian dan dezelfde indeling (behalve swap) maken of maakt Debian dan gebruik van de al bestaande /boot/efi ?

B.v.d.

Gr. Marcel

Desktop: ASRock Z97E-ITX | Intel i5-4590S | G.Skill DDR3-1866 2x 4MB | Crucial M550 256GB | Western Digital Caviar GP 500 GB | Brother-DCP-J4120DW | Debian Jessie - XFCE / Linux Mint Cinnamon
Netbook: Samsung NF310 | Windows 7 Starter | Debian Wheezy
Server: QNAP-TS110 | QNAP-TS251A

Re: Schijfindeling (uefi)

Goede vraag, zou ik ook wel eens willen weten. Ik ben nog uit de BIOS tijd, dat gedoe met (U)EFI.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

3

Swap kan je onder bepaalde condities wel delen.
Die conditie houdt voornamelijk in dat je swap niet gebruikt voor sleep of suspend.

/boot/* moet echt een eigen partitie zijn. immers staan daar je kernels en die zijn niet noodzakelijk het zelfde bij verschillende distro's.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

MeneerJansen schreef:

Goede vraag, zou ik ook wel eens willen weten. Ik ben nog uit de BIOS tijd, dat gedoe met (U)EFI.

https://linux.slashdot.org/story/16/02/ … ux-systems "Running "rm -rf /" Is Now Bricking Linux Systems" *giggles*

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

5

Whaaaa..... dat wist ik ook niet.

6

Ik ken overigens iemand die zelf zijn kernels signed op basis van een oude key van een gehakte MicroSoft server.
Geen idee waar dat goed voor is, maar het is iig een aardige sneer naar dat bedrijf.

Just for fun...