51

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Weten veel mensen wel wat ze stemmen ?

Een ding is zeker, je hoeft niet ver te zoeken over Baudet dat hij verkrachting/aanranding goed praat, op vrouwen neer kijkt en Xenofobie aanwakkert.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

52 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (29 Aug 2017 12:45:22)

Gps schreef:

Daarom sprak Thierry Baudet mij ook aan. Hij had het er over dat we één keer in de 4 jaar mogen stemmen, maar dat er vervolgens absoluut niet gebeurd wat "wij" willen.

Misschien omdat 'wij' niet hetzelfde willen als Thierry Baudet? Dat lijkt het probleem van het PVV (etc.) stemmend volk. Wilders' maximum ligt zo rond de 30 zetels, ofterwijl ~1/5 van de stemmers. Wat hij en Baudet en dat soort vogels willen wordt niet uitgevoerd, omdat 4/5 van de bevolking (gelukkig) iets anders willen.

Verder kan een partij in een coalitieland nooit haar beloftes volledig nakomen. Ik zou graag zien dat bijv. de 'voltooid leven'-wet er zo snel mogelijk komt. Maar als een kabinet met D66 dat niet voorelkaar krijgt, dan roep je niet meteen 'kiezersbedrog'. De huidige verdeling is helaas dat er (vrijwel zeker) met het CDA geregeerd moet worden, dus dan kan het gewoon niet.

Overigens nog als een kritische kanttekening en om weer terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp. De obsessie van rechts-populisme en extreem-rechts is nogal wrang als je bedenkt dat we potentieel voor een proces staan dat het einde van de huidige menselijke beschaving kan betekenen. Nee, dan bedoel ik niet het uitzenden van 'Jesse' op de publieke omroep.

Als de opwarming van de aarde boven de 2C komt is, lijkt de kans groot dat allerlei processen op gang komen die het snel verergeren (vrij komen van methaan uit permafrost e.d.). Met 2-3C ga je wel een iets grotere asielzoekersstroom krijgen dan nu, aangezien dan grote delen van Afrika en zelfs Zuid-Europa vrijwel onbewoonbaar worden. Alles boven de 3C is desastreus en bij 6C is de planeet vrijwel onbewoonbaar geworden.

Onze kinderen en kleinkinderen gaan ons vragen waarom wij zulke navelstaarders waren met ons nationalisme, anti-Europa, anti-VN, benzineauto's, etc. en niet de daadwerkelijk grootste uitdaging van onze tijd zien.

https://www.washingtonpost.com/news/ene … 7f3e23dc07

http://globalwarming.berrens.nl/globalwarming.htm

tl;dr: we zijn redelijk f*cked en als we niet snel wat gaan doen zijn we totaal f*cked.

53

devtroll schreef:

Weten veel mensen wel wat ze stemmen ?

Een ding is zeker, je hoeft niet ver te zoeken over Baudet dat hij verkrachting/aanranding goed praat, op vrouwen neer kijkt en Xenofobie aanwakkert.

Toch stemmen veel vrouwen op hem...

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

54

devrandom schreef:

Wat hij en Baudet en dat soort vogels willen wordt niet uitgevoerd, omdat 4/5 van de bevolking (gelukkig) iets anders willen.

Het spijt me Daniel, je stelling hoe sympathiek ook houdt geen stand.

We hebben immers de afgelopen 30 jaar een beleid gehad waar echt helemaal niemand tevreden over is.
Getuige de laatste verkiezingen waar de PvdA tot een nietszeggend clubje is gedecimeerd,
Daarvoor het CDA waar geen enkel politiek bewust mens erg enthousiast van wordt.
Volgende keer wellicht de VVD die alle rechtse kiezers alweer teleur gesteld heeft.

Van FvD heb ik eigenlijk geen flauw idee waar ze voor staan anders dan minder assielstroom (net als PVV), minder Europa (net als PVV) en meer Democratie (net als kabouter Plop)

Ik weet ook geen oplossing maar feit is dat er van onze democratie weinig over is.
Ik denk dat we daar door onze politieke keuzes, de desinteresse daarin, en de beinvloeding door campanjes ipv politiek bewust zijn zelf op aangestuurd hebben.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

55 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (29 Aug 2017 18:59:40)

pascal schreef:

Het spijt me Daniel, je stelling hoe sympathiek ook houdt geen stand.

Onzin. Als 4/5 van de bevolking Thierry Baudet of Geert Wilders wilden, dan hadden ze bij de laatste verkiezing alle zetels gehad.

pascal schreef:

We hebben immers de afgelopen 30 jaar een beleid gehad waar echt helemaal niemand tevreden over is.

Getuige de laatste verkiezingen waar de PvdA tot een nietszeggend clubje is gedecimeerd,
Daarvoor het CDA waar geen enkel politiek bewust mens erg enthousiast van wordt.

Conclusie: regeren maakt onpopulair. Dit is niet strijdig met mijn standpunt, mijn standpunt was dat de meeste mensen niet achter de politiek van Baudet of Wilders staan. Ze vertegenwoordigen niet 'wij', slechts een subset van de bevolking (alsof bevolking los staat van politiek). Mensen zijn gefrustreerd over standpunten die niet exact uitgevoerd worden. Zoals gezegd, dat is gewoon niet mogelijk in een coalitieland. Dan moet je een stelsel hebben waar enkele partijen meerderheden kunnen halen. Omdat te bereiken moet je hoge kiesdrempels invoeren.

Verder kun je feitelijk (door naar alle lijstjes te kijken) zien dat Nederland, ondanks de economische crisis, één van de fijnste landen ter wereld is om te wonen. Nederland staat vrij consistent in de top-10 op het gebied van kansen, onderwijs, economie, geluk, etc. Dat wil niet zeggen dat het nog niet beter kan, maar als het beleid zo desastreus was, dan hadden we een hele andere positie gehad.

Ik zou mensen aanmoedigen eens over de grenzen te kijken, desnoods naar andere Westerse landen. Ik woon nu vier jaar in Duitsland en heel erg veel dingen zijn hier heel veel slechter geregeld dan in Nederland. De Duitse bijstand (Hartz IV) stelt niks voor vergeleken met de Nederlandse bijstand + toeslagen, het pensioenstelsel is zo belabberd dat mensen met een laag inkomen vaak na hun pensioen nog een bijbaan moeten hebben, Duitsland heeft pas sinds de laatste regeringsperiode een minimumloon en daar zitten nog allerlei gaten in (mini-jobs), de gezondheidszorg bestaat uit twee klassen (sociaal en privaat), waarbij mensen met een dure privaatverzekering betere zorg krijgen, voorrang krijgen bij afspraken, etc. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de ongelofelijke bureaucratie in Duitsland. We noemen onszelf altijd bureaucratisch. Geloof me, Nederland is geen bureaucratisch land.

tl;dr: vergeleken met heel erg veel andere (Westerse) landen is Nederland een heel erg fijn land.

56

Als we dan toch bezig zijn om Nazisme te verbannen van het internet en uit onzer aller dagelijkse leven, dan ook maar gelijk het communisme, marxisme, democratie, katholisme, Joods geloof, Protestant/Hervorms/gereformeerd geloof en alle andere geloven. Ohja, Ultra Links de deur uit en van het internet, en al die milieugroeperingen...weg ermee!!!!

Kul Kolder Onzin!!!!
Omdat er een groep mensen geloven in Nazisme zijn ze ineens het kwaad van de wereld? Een ider die vind dat nazisme slecht en het kwaad is zijn bekrompen en schijnheilig. Alsof jouw eigen overtuigingen het meest ultiemste op aarde is. Een Moslim vind een Jood een varken en een ongelovige, een Jood vind juist Moslims terroristen en het kwaad op aarde. Ultra links hekelt Ultra rechts.... En waarom? Omdat ze allemaal anders denken en anders zijn en ergens anders in geloven en ergens anders van overtuigd zijn??? Schijnheiligen!!!!!!!

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

57 Laatst bewerkt door Gps (30 Aug 2017 12:36:49)

Ik ben erg tegen het verbieden van welke mening dan ook.

Dat volgens een aantal nog al linkse mensen het allemaal de schuld is van Wilders  (er is geen immigratie probleem)  is mij al langer bekent.
Toch vind ik de artikelen op geen stijl over joop, vaak zeer vermakelijk.

En hoe het zo ver gekomen is dat ik wilders stem ?

Laat ik het proberen aan de hand van een paar voorbeelden.

Eerst hadden we buitenlanders en Nederlanders, maar dat werden ineens auto en allochtonen, want het woord buitenlander had zo een negatieve naam gekregen.
( cynisch, gek he ? )

Dat dit tot gevolg had, dat een neger ( een car pool maat van mij, toen ik nog bij Fokker werkte) van Nederlander naar allochtoon ging in de boeken, daar hoor ik links nooit over.

Toen kregen we woorden als kanswijken.

Als een Marokkaan iemand neer steekt, dan gaat cohen thee drinken.

En daar laat ik het maar even bij.

Blijkbaar is er nog al een extreem figuur voor nodig, Wilders, om door die politiek correcte muur heen te komen.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

58

Gps schreef:

Ik ben erg tegen het verbieden van welke mening dan ook.

Dat volgens een aantal nog al linkse mensen het allemaal de schuld is van Wilders  (er is geen immigratie probleem)  is mij al langer bekent.
Toch vind ik de artikelen op geen stijl over joop, vaak zeer vermakelijk.

En hoe het zo ver gekomen is dat ik wilders stem ?

Laat ik het proberen aan de hand van een paar voorbeelden.

Eerst hadden we buitenlanders en Nederlanders, maar dat werden ineens auto en allochtonen, want het woord buitenlander had zo een negatieve naam gekregen.
( cynisch, gek he ? )

Dat dit tot gevolg had, dat een neger ( een car pool maat van mij, toen ik nog bij Fokker werkte) van Nederlander naar allochtoon ging in de boeken, daar hoor ik links nooit over.

Toen kregen we woorden als kanswijken.

Als een Marokkaan iemand neer steekt, dan gaat cohen thee drinken.

En daar laat ik het maar even bij.

Blijkbaar is er nog al een extreem figuur voor nodig, Wilders, om door die politiek correcte muur heen te komen.

Het is allemaal erg gechargeerd en cynisch inderdaad.  En dat past goed bij Wilders.

59

Gelukkig woon ik in het mooie Amsterdam, waar dat soort gechargeerde en cynische opmerkingen korte metten mee wordt gemaakt en laat ik het daar maar even op houden wink

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

60

devtroll schreef:

Gelukkig woon ik in het mooie Amsterdam, waar dat soort gechargeerde en cynische opmerkingen korte metten mee wordt gemaakt en laat ik het daar maar even op houden wink

En waar denk je dat ik woon ? smile

In een wijk waar de pvv nogal hoog scoort, in Amsterdam.

Het blauwe zand.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

61

devrandom schreef:

Conclusie: regeren maakt onpopulair. Dit is niet strijdig met mijn standpunt, mijn standpunt was dat de meeste mensen niet achter de politiek van Baudet of Wilders staan.

Mag ik er op wijzen dat Geert de tweede grootste partij van Nederland heeft !
Parlementaire democratie zou een cabinet bestaande en VVD, PVV, CDA, PvdA opleveren.
Ik geloof niet echt dat jij en ik  daar speciaal op zit te wachten icon_twisted

We verzinnen elke keer weer een smoesje om het woord democratie een comfortabele invulling te geven.

@Maikel wel lief zijn voor Guus he, zoveel echte Amsterdammers wonen er niet meer in jouw dorp.
Wat zegt ik !!! ook jij bent niet eens een echte Amsterdammer !

62 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (30 Aug 2017 19:03:27)

pascal schreef:

En slechts 2/15 van de zetels. Daarbij moet ook nog gezegd worden dat CDA en D66 19 zetels hebben, op een andere dag was het CDA of D66 de tweede grootste geworden. Conclusie: ik hoop dat je sarcastisch bent wink.

Parlementaire democratie zou een cabinet bestaande en VVD, PVV, CDA, PvdA opleveren.

Die logica ontgaat me - D66, GroenLinks en de SP hebben (ruim) meer zetels dan de PvdA. Verder zou dat pas ondemocratisch zijn, want VVD, CDA, en PvdA hebben voor de verkiezingen uitgesloten met Wilders te gaan regeren.

word smile.

@Maikel wel lief zijn voor Guus he, zoveel echte Amsterdammers wonen er niet meer in jouw dorp.

Kwam onze trol niet uit Vlaardingen? Of ben ik in de war. Bovendien, wie wil in die rook en drukte wonen! En dan ook nog eens veel te duur!

<1e wereld problemen>Ps. die smilies hier zien er nog steeds überlelijk uit op een retina scherm wink.</1e wereld problemen>

63 Laatst bewerkt door devtroll (31 Aug 2017 07:27:55)

Kwam onze trol niet uit Vlaardingen? Of ben ik in de war. Bovendien, wie wil in die rook en drukte wonen! En dan ook nog eens veel te duur!
<1e wereld problemen>Ps. die smilies hier zien er nog steeds überlelijk uit op een retina scherm wink.</1e wereld problemen>

Inmiddels 13 jaren in A'dam wink. Koop huis en alles.  Ik woon in het mooie multiculturele Osdorp. Inderdaad niet in Noord, maar menig Mokummer houdt dan ook de mening er op na dat Noord er niet echt bij hoort, waarom denk je anders dat er geen fatsoenlijke brug er naar toe is tongue. Overigens klopt de stelling van Pascal wel. Onder de definitie 'allochtoon' val ik (3e generatie! Russisch/Indisch). Als we naar de volkssamenstelling kijken van Osdorp is +/- % 40 allochtoon. Tjsa, dat woord en die stempel heb ik zelf niet bedacht, het duurt 3 generaties voordat je er helemaal bijhoort en waag maar niet om daar iets van te vinden! Afijn, pakken we de cijfers er bij van een paar prachtwijken. Tuindorp (GPS) en het pittoreske Osdorp (moi)  wink. Bron http://amsterdam.feiten.info/

Wijk                     Nederlanders[%]    Marokkanen[%]    Turken[%]   
Tuindorp Buiksloot            82                     2                            1                  
Tuindorp Nieuwendam    85                     2                            1   
Tuindorp Oostzaan            76                     4                            3                  
Osdorp-Midden            32                     24                           15   
Osdorp-Oost                    55                     15                           9

Als je dan inzoomed op andere stadsdelen en kijkt naar het verloop van de populatie, kan er alleen maar gezegd wordt: De strijd van GPS om Amsterdam is een achterhoede gevecht (Zie de Pijp, Oost en Jordaan, klassieke gevallen van gentrificatie). De allochtoon is aan de winnende hand. Wel zo gezellig en wel zo mooi met al haar 180 nationaliteiten (bron: http://www.ois.amsterdam.nl/nieuwsarchi … eit-door). Het is dan ook geen wonder dat GPS zich zo defensief en gefrustreerd opstelt, zijn eigen identiteit c.q. cultuur wordt langzaam weggedrukt, wat je daar ook van mag vinden (al weet men mijn mening best wink ). De smeltkroes van zoveel culturen in Osdorp is exact de reden dat ik hier ben gaan wonen.

64

pascal schreef:
devrandom schreef:

Conclusie: regeren maakt onpopulair. Dit is niet strijdig met mijn standpunt, mijn standpunt was dat de meeste mensen niet achter de politiek van Baudet of Wilders staan.

We verzinnen elke keer weer een smoesje om het woord democratie een comfortabele invulling te geven.

hahaha, en ja ik ben een minderheid.

Geboren en getogen Amsterdammer, en ik woon er nog steeds.

Hoewel ik begrijp dat het in de praktijk niet zo simpel is, vind ik wel dat inderdaad de grootste partijen er samen uit zouden moeten komen en regeren.
"wij" het volk hebben gesproken, ik heb er geen boodschap aan of ze vriendjes willen worden of niet.

Ik vond het erg jammer dat de vvd niet meer stemmen verloren had. Ik word echt agressief als ik weer die kop van rutte zie, die er geen probleem mee heeft om de waarheid te verbuigen.

Noem me maar naief, maar dan heb ik meer respect voor jesse klaver, die niet zijn principes op wil geven om te kunnen regeren.

65

Ik val overigens net bijna van me stoel.

85% Nederlanders hier ? Dan zou ik graag eens uitgelegd krijgen, hoe ze aan die 85% komen.

Mijn persoonlijke waarneming is heel anders, en als ik kijk naar de winkels in noord, dan kunnen die cijfers haast niet kloppen.
Zoveel Turske en Marokaanse winkels voor 1 a 2 % van de bevolking? raar.

Gewoon ter info, ik keek na de laatste verkiezingen, wat mijn wijk gestemd had.
Zeker tov het landelijk gemiddelde, was opvallend dat de pvv en groen links, hoger scoorde.

Veel pvv stemmers in mijn wijk, zijn gefrustreerde ex pvda stemmers.

De groen links stemmers wonen waarschijnlijk op de nieuwendammer dijk.
Dat zijn oude huizen, waarvan je niet wil weten wat die kosten.

66

Wat mij betreft moet er een heel groot en hoog hek om Amsterdam komen.

En de Rotterdammers gaan daar dan voor betalen !!!!

In tegenstelling tot wat je in sommige andere situaties meemaakt ben ik er van overtuigd dat de Rotterdamse bevolking met plezier de knip trekt icon_twisted

67

TJa,

We doen het goed http://www.at5.nl/artikelen/172727/Rabo … e%20worden . Nu jullie!

68

Ja ja.. ht is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag
Dat ook Maikel rechts lult.

69

pascal schreef:

Ja ja.. ht is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag
Dat ook Maikel rechts lult.

Nee, zo harteloos wordt hij niet wink

70

Ik laat even in het midden wat ik van Mr. Baudetje vind, maar schijnbaar is niet iedereen blij met hem wink http://www.at5.nl/artikelen/172788/woni … actiegroep

71

Maikel,
Er zijn een hele boel mensen die bij anderen ergernis oproepen.
Als dat een reden is om die mensen dan maar vogelvrij te verklaren dan is er niemand meer veilig.

72

devtroll schreef:

Ik laat even in het midden wat ik van Mr. Baudetje vind, maar schijnbaar is niet iedereen blij met hem wink http://www.at5.nl/artikelen/172788/woni … actiegroep

En zie hier het probleem wat ik heb, met bepaalde mensen die zich zelf links vinden.

Niet veel veranderd 30 jaar na een zekere janmaat.

Ben ik toch best wel trots op me zelf, dat ik wel respect heb voor mensen met een andere mening.

73 Laatst bewerkt door devtroll (10 Sep 2017 09:09:27)

Je kan je heel tolerant voelen door 'iedereen zijn mening' te respecteren. Vergis je alleen niet dat Baudet een publiek gevaarlijk figuur is, ik doel dan op: https://www.youtube.com/watch?v=kiR5Y4HRG8o&sns=tw . Imo, zijn dat directe poging tot misdaden tegen de mensheid en dient dan ook de kop ingedrukt te worden, voordat het te laat is. De luxe dat iedereen maar een mening mag hebben hoe fout dan ook, is een luxe die wij helaas anno 2017 niet kunnen hebben.

devtroll schreef:

Je kan je heel tolerant voelen door 'iedereen zijn mening' te respecteren. Vergis je alleen niet dat Baudet een publiek gevaarlijk figuur is, ik doel dan op [...] Imo, zijn dat directe poging tot misdaden tegen de mensheid en dient dan ook de kop ingedrukt te worden, voordat het te laat is.

Is het niet toelaten van migranten een misdaad tegen de menselijkheid? Volgens mij is toelating een gunst en geen recht. Daar kun je allerlei parameters aan hangen, waaronder opleidingsniveau, arbeidskansen, leeftijd en levensovertuiging. Huidskleur is geen graadmeter, omdat je die niet voor het kiezen hebt en het niets zegt over je potentieel en aanpassingsvermogen. Hier ben ik het dus zeer oneens met Baudet.

De luxe dat iedereen maar een mening mag hebben hoe fout dan ook, is een luxe die wij helaas anno 2017 niet kunnen hebben.

Volstrekt oneens. De grens van de vrijheid van meningsuiting ligt bij geweld en geen millimeter eerder. Ik vertrouw overheden, politieke actiegroepen en zeker jou niet met de functie van Kultuur- en Gewetenskamer. Als iemand strafbare zaken uitspreekt, dan doe je aangifte en verschijnt diegene voor de rechter. Een gedachtenpolitie is het allerlaatste wat je zou moeten willen.

Vrijheid van meningsuiting is geen luxe, maar een basisrecht. Die mag *nooit* ondergeschikt worden gemaakt aan meningen en overtuigingen die in de mode zijn.

Oh, het is nog erger dan ik las. Er staat zelfs "de luxe dat iedereen maar een mening mag hebben". Wauw.

Slechte ideeën bestrijd je met feiten, met discussie, met aantonen dat de ander een slecht of niet onderbouwd gedachtengoed aanhangt. Strooien met verdachtmakingen (racist, nazi, fascist, xenofoob), met verboden en met geweld (hey, Antifa) lost het probleem niet op, maar maakt het veel groter. Zo dwing je mensen tot een keuze voor de uiterste zijden van het politieke spectrum.

De reden dat obscure clubjes ter rechterzijde (dat links-rechts verhaal is trouwens discutabel) zo minimaal zijn heeft een reden: mensen kunnen probleemloos kennis nemen van hun ideeën, ze bediscussiëren en er afstand van nemen. Aldus de AIVD zijn er naar schatting 300 rechts-extremisten in Nederland. Poeh poeh. Wat een gevaar.