76 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (10 Sep 2017 12:33:07)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Mij vallen 2 dingen op...

Een migrant binnenlaten is idd een gunst. Echter... als iemand echt hulp nodig heeft is hulp bieden een humanitaire plicht. De truuk zit um m.i. in het 'echt hulp nodig hebben'.
Slechts 300 rechts-extremisten... ach... 1 goed gekozen bom en je hebt duizenden doden/gewonden. Nu is 300 niet zoveel.... ik zou het alleen niet zomaar bagatelliseren.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Het korte fragment ging over migranten uit Afrika, waarvan we denk ik kunnen vaststellen dat een groot gedeelte niet voldoet aan de definitie van een vluchteling. Als we die definitie oprekken en tegelijkertijd de bevolkingsgroei op het continent Afrika bezien, dan krijgen we een onhoudbare situatie.

Als we iedere vorm vorm van dreiging willen bestrijden, gaan we dan ook Antifa verbieden? Internationale Socialisten? Marxisten-Leninisten?

Dat lijkt me een slecht plan en wat ik met die 300 bedoelde is dat het relatief meevalt. Dat heb ik niet zelf bedacht, maar dat staat in diverse publicaties van de AIVD.

https://www.aivd.nl/onderwerpen/extremi … sme-gering

78 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (10 Sep 2017 13:10:11)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Ik had het wel begrepen. Was geen aanval op je uitspraken, slechts een afbakening/verduidelijking.

Bevolkingsgroei... ook zo'n mooie discussie wink

79

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

devtroll schreef:

Je kan je heel tolerant voelen door 'iedereen zijn mening' te respecteren. Vergis je alleen niet dat Baudet een publiek gevaarlijk figuur is, ik doel dan op: https://www.youtube.com/watch?v=kiR5Y4HRG8o&sns=tw . Imo, zijn dat directe poging tot misdaden tegen de mensheid en dient dan ook de kop ingedrukt te worden, voordat het te laat is. De luxe dat iedereen maar een mening mag hebben hoe fout dan ook, is een luxe die wij helaas anno 2017 niet kunnen hebben.

Weet je waarom ik zo een probleem heb met de verandering in mijn stad?

Theo van Gogh is daar een mooi voorbeeld van.

Ik als Amsterdammer ben gewend dat iedereen zegt wat hij denkt, zonder dat hij daarbij bang hoeft te zijn voor een mes of ander geweld.

Helaas is dat verleden tijd.

Verder krijg ik een nare smaak in me mond bij dat de kop indrukken.

Bedoel je daarmee dat je het goed vond, dat de vrouw van janmaat een been verloor, en dat Fortuyn neergeschoten werd ?

Vrijheid van meningsuiting, alleen voor mensen die het met jouw eens zijn ?

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

80

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Sillynder schreef:

Oh, het is nog erger dan ik las. Er staat zelfs "de luxe dat iedereen maar een mening mag hebben". Wauw.

Slechte ideeën bestrijd je met feiten, met discussie, met aantonen dat de ander een slecht of niet onderbouwd gedachtengoed aanhangt. Strooien met verdachtmakingen (racist, nazi, fascist, xenofoob), met verboden en met geweld (hey, Antifa) lost het probleem niet op, maar maakt het veel groter. Zo dwing je mensen tot een keuze voor de uiterste zijden van het politieke spectrum.

De reden dat obscure clubjes ter rechterzijde (dat links-rechts verhaal is trouwens discutabel) zo minimaal zijn heeft een reden: mensen kunnen probleemloos kennis nemen van hun ideeën, ze bediscussiëren en er afstand van nemen. Aldus de AIVD zijn er naar schatting 300 rechts-extremisten in Nederland. Poeh poeh. Wat een gevaar.

Applaus smile

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Ik vind dat je niet alles moet mogen zeggen. Levensbedreigende uitingen bijvoorbeeld zijn niet voor niets bij wet verboden. 

Hoe ver mag/kun je dan wel gaan? Dat is natuurlijk de vraag. Blijkbaar kan het gebeuren dat je buiten de wet ook stevig afgerekend wordt op uitspraken. Door mensen die vinden dat ze eigen rechter moeten spelen.

Dat speelt natuurlijk niet alleen maar in Amsterdam. Verder applaudiseer ik even niet mee.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Er zijn helaas nog steeds veel mensen die fatsoen of hun politieke overtuiging als leidraad hanteren voor wat een ander mag zeggen of denken.

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it"

Evelyn Beatrice Hall

Nazi's, nationalisten, communisten, socialisten en white pride aanhangers hebben allemaal ongelijk mijns inziens. Ze legitimeren allemaal het ontstaan en groeien van een almachtige staat aan wie ze rechten toekennen die ze zelf niet hebben. Nu, rechten die je zelf niet hebt kun je niet overdragen. Ik mag geen belasting innen of ander bezit ontvreemden, geen mensen opsluiten voor een meningsdelict of enig ander geweld initiëren. De staat mag dat op onverklaarbare wijze wel, omdat mensen banger voor elkaar zijn dan voor een zogenaamd democratisch verkozen overheid. Overheden hebben in de vorige eeuw meer dan 100 miljoen van hun eigen onderdanen over de kling gejaagd. En dat voor die buurman die lelijke dingen zegt. Hilarisch is het.

Ik heb liever een nazi in de straat met abjecte ideeën die me verder niet bedreigt of lastig valt dan een overheid die oncorrigeerbaar en onophoudelijk basale mensenrechten met voeten treedt en mij dwingt een deel van mijn bezittingen af te staan teneinde die nazi te voorzien van een uitkering, zorg en huurtoeslag. De overheid staat het mij niet toe om geen zaken te mogen doen met iemand met wie ik geen zaken wil doen (racisme, discriminatie, je kent het wel), maar permitteert zich een positie waarin ze wel fungeert als opvoeder, controleur en beul voor als je een onwelgevallige mening hebt. En het kuddevolk staat erbij en juicht het toe.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Ik vind dat je niet alles moet mogen zeggen. Levensbedreigende uitingen bijvoorbeeld zijn niet voor niets bij wet verboden. Hoe ver mag/kun je dan wel gaan? Dat is natuurlijk de vraag. Blijkbaar kan het gebeuren dat je buiten de wet ook stevig afgerekend wordt op uitspraken. Door mensen die vinden dat ze eigen rechter moeten spelen.

Dat is dus het probleem. Zodra je een instantie of persoon belast met de vraag wat wel en niet gezegd mag worden, dan wordt die persoon of instantie een gevaar voor de vrijheid. Als die entiteit de macht heeft om onwelgevallige meningen te verbieden, wie zegt mij dan niet dat jij of ik de volgenden zijn die het zwijgen wordt opgelegd?

Kortom: ik vertrouw niemand op zo'n positie. In Nederland ligt de grens van het toelaatbare bij oproepen en/of plegen van geweld. We kennen ook wetgeving voor laster en smaad als het gaat om individuen en bedrijven. Me dunkt dat er dus voldoende handvatten zijn voor al te kwalijke uitingen.

In de VS is de vrijheid van meningsuiting behoorlijk absoluut. Daar mag je in vol nazi-ornaat over straat banjeren terwijl je leuzen scandeert waar Goebbels verlegen van zou worden. Onsmakelijk? Ja. Kwaadaardig? Ja. Strafbaar? Daar niet.

Als ik de ontwikkelingen in de VS en Canada volg m.b.t. cultural appropriation, gender pronouns, micro aggressions, doorgeslagen feminisme en de BLM-beweging, dan weet ik héél erg zeker dat we nooit, maar dan ook echt nooit mensen in de gelegenheid moeten stellen censuur van bovenaf op te leggen.

84 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (10 Sep 2017 16:41:14)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Hmmmm.... mijn tip.... ga emigreren wink

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Dus als ik het ergens niet mee eens ben, dan moet ik weg? Volgens mij werkt dat toch niet helemaal zo. Vanuit mijn mogelijkheden beïnvloed ik het debat en daarmee potentiële toekomstige zienswijzen. Het is een dooddoener om die argumenten terzijde te schuiven en te zeggen dat ik maar beter mijn mond kan houden en "vriendelijk gezegd" op moet rotten.

86

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Gps schreef:

Ik als Amsterdammer ben gewend dat iedereen zegt wat hij denkt

Jaja Guus.... zelfs rechtgeaarde Amsterdammers hebben goede eigenschappen.

Gps schreef:

Bedoel je daarmee dat je het goed vond, dat de vrouw van janmaat een been verloor, en dat Fortuyn neergeschoten werd ?

Vrijheid van meningsuiting, alleen voor mensen die het met jouw eens zijn ?

Daar heb je een punt... ondanks dat er weinig is waar ik zo veel lol aan beleef dan devtrol plagen,
Weet hij dat ik zijn tomeloze inzet voor anderen te waarderen.
Waar ik wel altijd erg veel moeite mee heb gehad is de manier waarop hij meent anders denkenden te mogen bejegenen.
Als iemand dezelfde uitspraken zou doen over zijn favoriete politica dan zou Amsterdam te klein zijn.
Ben toch erg blij dat het grote riool (sponsorred by the Mexicans) tussen 020 en 045 ligt.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

87 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (10 Sep 2017 16:57:26)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Sillynder schreef:

Dus als ik het ergens niet mee eens ben, dan moet ik weg? Volgens mij werkt dat toch niet helemaal zo. Vanuit mijn mogelijkheden beïnvloed ik het debat en daarmee potentiële toekomstige zienswijzen. Het is een dooddoener om die argumenten terzijde te schuiven en te zeggen dat ik maar beter mijn mond kan houden en "vriendelijk gezegd" op moet rotten.

Je hoeft van mij zeker niet weg... ik vind het wel vermakelijk wat je zegt. En deels niet onterecht m.i. Maar je klinkt diep ontevreden over de Nederlander. Ikzelf zou dan vertrekken... daarom zeg ik dit. Misschien is emigreren te heftig... je kunt ook naar Friesland of Limburg gaan. Hoewel dat voor een Amsterdammer vast ook als emigreren aanvoelt.

Ennuh....met een wink he!

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Jammer dat je het onderwerp verlegt van de rol van de overheid en inzichten omtrent de vrijheid van meningsuiting naar mij als persoon.

89 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (10 Sep 2017 17:01:50)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Ok... terug naar de evil overheid.... uiteraard vind ook ik daar vanalles verkeerd aan. Maar gemiddeld gezien t.o.v. veel andere landen, ook de omringende, geef ik onze overheid toch een 6,6.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Het kan zeker slechter, maar dat vind ik geen reden om op de lauweren te rusten. Nog even terug naar de vrijheid om lelijke, foutieve en kwaadaardige meningen te verkondigen: een overheid zou daar zeer terughoudend moeten optreden, want ieder alternatief met veel politieke invloed is slechter.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Terughoudend prima... maar de overheid wil ook geen onnodige onruststokers hebben. Nederland is zeer gemêleerd ... voldoende rust bewaren is dan lastig. Of moet je dit allemaal maar zijn gang laten gaan en enkel ingrijpen als de wet overtreden wordt?

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Ja, dat lijkt me wel. Dat geldt namelijk in alle andere gevallen ook. Als je bijna te hard rijdt, dan word je ook niet van de weg gehaald. Als je bijna te laat je belastingopgave indient, dan staat er ook geen ambtenaar aan je deur. Als je bijna niet afrekent in de winkel, dan wordt de politie er niet bij geroepen.

Vooraf ingrijpen schept een m.i. onwenselijk precedent.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

En als men achteraf vindt dat er te laat is ingegrepen, dan passen we de wet aan? Verkeerde bewegingen worden via deze redenering allemaal via de wet aangepakt. Dan mag je dus altijd alles.... zolang je de wet niet overtreedt. Behoorlijk 1984/Orwell lijkt me.

Verder... als je te hard rijdt wordt er meestal niet ingegrepen. Als je laat bent met je belasting vraag je uitstel aan. Een beetje sjoemelen met de belasting is ook geen probleem. Als je niet betaalt in de winkel, geef je gewoon je spullen terug en zegt men 'foei'. Over de grens gaan vindt de politiek/overheid ook geen probleem.

Duidelijkheid over grenzen geeft de wet m.i. dus ook niet. Ik denk niet dat alleen de wet leidend moet zijn.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Als je werkelijk iets wilt veranderen, dan dien je met mensen te discussiëren over de moraal. De wet volgt de heersende moraal en loopt dus altijd achter. Daarnaast is de wet een begrenzing, die dus per definitie niet gaat over wenselijkheid, maar over wat absoluut als onwenselijk cq. als onaanvaardbaar gezien wordt.

Ik zie niet helemaal wat Orwell hiermee te maken heeft. In de wereld van 1984 heerst nu juist een gedachtepolitie en worden mensen opgepakt en aangepakt die niet de door de overheid gedicteerde newspeak hanteren.

Volgens mij prevaleert recht boven rust. Als het laatste het uitgangspunt zou moeten zijn, dan kan ik nogal wat ongewenste scenario's schetsen. Dan hadden de slaven namelijk beter slaven kunnen blijven om de rust te bewaren. Om maar een vreemd voorbeeld te noemen.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

In 1984 wordt alles strikt gestraft wat niet volgens de wet is. Maar goed... het gaat nu dus over de moraal en niet meer de wet.

Daar heb ik geen zin in om over te discussieren. Ik vond de wet en politiek al vaag... nu we uitkomen bij moraal gaat het vast alle kanten op.

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Sillynder schreef:

Als iemand strafbare zaken uitspreekt, dan doe je aangifte en verschijnt diegene voor de rechter.

Hier ben ik het helemaal met je eens. Het is in een rechtsstaat aan een rechter te bepalen of iets strafbaar is of niet.

Ook de trias politica is belangrijk, dus ik vind dat politici uitspraken van rechters niet in twijfel moeten stellen dan of rechters verdacht mogen maken (zoals bijv. Wilders en Trump dat nogal graag doen).

Overigens is dit ook de reden waarom ik altijd sterke bezwaren tegen een groot deel van de antifa heb gehad. Demonstreren tegen verwerpelijk ideeën - prima. Maar als je vind dat iemand een grens over gaat, dan leg je het voor aan een rechter en ga je geen geweld gebruiken.

(Een deel van antifa kijkt hier uiteraard anders tegenaan, omdat ze de staat niet erkend.)

Is het niet toelaten van migranten een misdaad tegen de menselijkheid? Volgens mij is toelating een gunst en geen recht.

Hier gaan een aantal zaken door elkaar heenlopen, bijvoorbeeld ethiek en recht. Verder worden vluchtelingen en andere migranten hier ook op één hoop gegooid. Juridisch gezien moet je bepaalde groepen vluchtelingen opvangen volgens 'Verdrag betreffende de status van vluchtelingen' [1]. Het verdrag spreekt expliciet over het 'recht' asiel te zoeken en te verkrijgen. Dus een deel van de groep migranten heeft daadwerkelijk het recht op asiel.

Ethisch gezien hang het er maar vanaf van wat je ethiek/moraal is. Ik ben een atheist, dus ik geloof niet dat er objectief iets als 'de juiste moraal' bestaat. Ethiek is iets dat alleen subjectief in de beleving van mensen bestaat. Maar puur fysiologisch hebben mensen ook empathische/altruïstische gevoelens en als gevolg hoeft het resulterende moraal niet egoïsme te zijn. Ik ben zelf erg fan van Rawls 'sluier van ontwetendheid':

Imagine that you have set for yourself the task of developing a totally new social contract for today's society. How could you do so fairly? Although you could never actually eliminate all of your personal biases and prejudices, you would need to take steps at least to minimize them. Rawls suggests that you imagine yourself in an original position behind a veil of ignorance. Behind this veil, you know nothing of yourself and your natural abilities, or your position in society. You know nothing of your sex, race, nationality, or individual tastes. Behind such a veil of ignorance all individuals are simply specified as rational, free, and morally equal beings. You do know that in the "real world", however, there will be a wide variety in the natural distribution of natural assets and abilities, and that there will be differences of sex, race, and culture that will distinguish groups of people from each other.

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/Veil_of_ignorance

Uiteraard is het makkelijk te praten over eerlijk zijn en verdeling als je zelf geen honger/armoede hebt. Maar IMO moet je dat juist ook doen als je het goed kunt vertoeven, want dan heb je de ruimte om wat op te offeren voor anderen. Helaas blijkt het in de praktijk dat veel mensen VVD gaan stemmen als ze eenmaal beter af zijn, zodat ze hun centjes niet af hoeven te staan tongue.

[1] https://nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_b … chtelingen

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

"Hier gaan een aantal zaken door elkaar heenlopen, bijvoorbeeld ethiek en recht. Verder worden vluchtelingen en andere migranten hier ook op één hoop gegooid. Juridisch gezien moet je bepaalde groepen vluchtelingen opvangen volgens 'Verdrag betreffende de status van vluchtelingen' [1]. Het verdrag spreekt expliciet over het 'recht' asiel te zoeken en te verkrijgen. Dus een deel van de groep migranten heeft daadwerkelijk het recht op asiel."

Daarom sprak ik over migranten en niet over vluchtelingen. Voor vluchtelingen hebben we het verdrag uit 1951 en de Dublin verordeningen. Voor migranten die geen vluchteling zijn gelden andere regels.

"Ethisch gezien hang het er maar vanaf van wat je ethiek/moraal is. Ik ben een atheist, dus ik geloof niet dat er objectief iets als 'de juiste moraal' bestaat. Ethiek is iets dat alleen subjectief in de beleving van mensen bestaat. Maar puur fysiologisch hebben mensen ook empathische/altruïstische gevoelens en als gevolg hoeft het resulterende moraal niet egoïsme te zijn."

De juiste moraal is nogal absolutistisch gesteld. Ik denk wel dat we gradaties kunnen aanbrengen in betere en slechtere moraal. De gulden regel wordt bijvoorbeeld algemeen erkend als een geldig te huldigen principe. Echter weer niet door iedereen, want het is in wezen een principe uit de christelijke geschiedenis (Thora, Leviticus e.a.). Elders in de wereld hangt met niet automatisch de gulden regel aan.

Waar zaken uit de bocht vliegen is als we ze verkeerd benoemen. Bijvoorbeeld zodra we onder dreiging afgenomen belastingen "solidariteit" gaan noemen. Solidariteit is volgens mijn woordenboek een vrijwillige daad. Zodra het niet meer vrijwillig wordt opgebracht is het een opgelegd offer. Sex is geen verkrachting als er instemming is, werk is geen slavernij als er instemming is, een transactie is geen diefstal als er instemming is.

Altruïsme wordt vanuit de christelijke exegese vaak voorgesteld als een daad van vrijwillige opoffering, maar dat klopt niet helemaal. Altruïsme levert de gever altijd iets op en zo kan het zijn dat egoïsme en altruïsme een stuk dichter bij elkaar liggen dan wordt vermoed.

Goed, we dwalen af. Ik heb de wijsheid niet in pacht en groepen die anderen willen verhinderen te spreken claimen die wel te hebben. Wat erger is, en wat je al aangeeft, is dat groepen zoals Antifa tegelijkertijd aanklager, rechter en beul willen spelen. Daar heb ik de grootste moeite mee.

98 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (11 Sep 2017 07:17:23)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Sillynder schreef:

Daarom sprak ik over migranten en niet over vluchtelingen.

Maar vluchtelingen zijn ook immigranten, maar verder zijn we het geloof ik met elkaar eens wink.

De juiste moraal is nogal absolutistisch gesteld. Ik denk wel dat we gradaties kunnen aanbrengen in betere en slechtere moraal. De gulden regel wordt bijvoorbeeld algemeen erkend als een geldig te huldigen principe. Echter weer niet door iedereen, want het is in wezen een principe uit de christelijke geschiedenis (Thora, Leviticus e.a.).

Rawls principe is eigenlijk de gulden regel gemoderniseerd en theoretischer onderbouwd. Rawls wordt wel een neo-kantiaan genoemd en Kant had ook al zijn eigen herformulering(en) van de gulden regel in de vorm van zijn categorische imperatieven:

Handel zo, dat de stelregel van uw wil tegelijkertijd altijd als stelregel van een algemene wetgeving kan gelden.

etc.

Elders in de wereld hangt met niet automatisch de gulden regel aan.

Die stelregel komt in heel erg veel culturen terug hoor. Bijvoorbeeld in het boeddhisme:

Wat voor mij onwelgevallig en onaangenaam is, is voor anderen ook onwelgevallig en onaangenaam. Hoe zou ik dan een ander kunnen belasten met wat voor mijzelf onwelgevallig en onaangenaam is?

of de Koran:

Niemand van jullie is gelovig, zolang hij niet voor zijn broeder wenst, wat hij voor zichzelf wenst.

Dat wil niet zeggen dat iedereen volgens die regel leeft, maar dat is in het westen ook niet zo. Wij plunderen ook de mijnen leeg in conflictgebieden in Afrika, vervuilen de lucht voor onze nakomelingen, dumpen onze afval in Afrika en India (ipv. het te recyclen), laten drones bommen om mensen gooien die 'collateral damage' zijn, betalen de Libische kustwacht om mensen in kampen te gooien, etc.

Altruïsme wordt vanuit de christelijke exegese vaak voorgesteld als een daad van vrijwillige opoffering, maar dat klopt niet helemaal. Altruïsme levert de gever altijd iets op en zo kan het zijn dat egoïsme en altruïsme een stuk dichter bij elkaar liggen dan wordt vermoed.

Je eerste punt ben ik het niet mee eens, evolutionair kan het voordelig zijn voor een soort als individuen zich voor de soort opofferen. De geschiedenis van de mensheid is dan ook vol van voorbeelden waar mensen bijv. hun leven geven zonder dat ze daar zelf beter van worden. Uiteraard kun je de verschillen wegredeneren met 'het is egoistisch, want ze volgen wat hun psyche hun opdraagt. Maar dan ben je begrippen wel heel erg aan het uithollen.

99 Laatst bewerkt door devtroll (11 Sep 2017 13:44:28)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

Hetgeen wat ik met de stichting WEL host en dus faciliteert is onder andere: https://www.ravotr.nl/2017/09/09/jazeker-ook-verf/ Ik sluit mij overigens volledig aan bij de schrijver.

Militante strijd roept weerstand op. Wie geen rechtse backlash wil, kan het linkse en radicale gevecht maar beter staken. Mij lijkt het echter beter om die rechtse backlash onder ogen te zien, ons erop voor te bereiden, en het gevecht aan te gaan. Wie dat niet wil, kan de strijd beter uit de weg gaan. We gaan onze tegenstanders niet louter met een goed gesprek overtuigen. Laten we ze dus maar verslaan. Dán praten we verder.

Kritiek formuleren op wat anderen proberen is niet het allerbelangrijkste. Zou het immers niet veel beter zijn, juist als je bedenkingen bij deze actie voelt, om vooral ook zelf het initiatief te nemen voor acties die volgens jou beter werken? Laat maar zien hoe het beter kan, als deze verfactie jouw ding niet is!

Ik weet  dat ik i.i.g. mijn steentje bijdraag. Jij?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

100 Laatst bewerkt door Joris (11 Sep 2017 17:28:07)

Re: Hoe voelt het om te worden weggestuurd? Bye Bye white pride

devtroll schreef:

Hetgeen wat ik met de stichting WEL host en dus faciliteert is onder andere: https://www.ravotr.nl/2017/09/09/jazeker-ook-verf/ Ik sluit mij overigens volledig aan bij de schrijver.

Militante strijd roept weerstand op. Wie geen rechtse backlash wil, kan het linkse en radicale gevecht maar beter staken. Mij lijkt het echter beter om die rechtse backlash onder ogen te zien, ons erop voor te bereiden, en het gevecht aan te gaan. Wie dat niet wil, kan de strijd beter uit de weg gaan. We gaan onze tegenstanders niet louter met een goed gesprek overtuigen. Laten we ze dus maar verslaan. Dán praten we verder.

Kritiek formuleren op wat anderen proberen is niet het allerbelangrijkste. Zou het immers niet veel beter zijn, juist als je bedenkingen bij deze actie voelt, om vooral ook zelf het initiatief te nemen voor acties die volgens jou beter werken? Laat maar zien hoe het beter kan, als deze verfactie jouw ding niet is!

Ik weet  dat ik i.i.g. mijn steentje bijdraag. Jij?

Wat een geweldige drogreden van die lui om hun geweld goed te praten.
Dogmatiek en extremisme ten top. Echter weet Baudet er helaas goed gebruik van te maken. Heel goed.
"Baudet zelf wil niet op het voorval ingaan, maar vindt ''het zo naar voor mijn bovenbuurvrouw'', met wie hij de voordeur deelt. ''Ze is op leeftijd en voor haar is het een enorme klap.''""
De stemmenteller gaat weer omhoog. Paar werkloze dreadlock hippies tegen een beschaafde man die vooral zorgen maakt om zijn lieve oude bovenbuurvrouwtje wordt het imago.
Chapeau, chapeau aan de dogmatici die zich netjes voor het karretje van FvdD laten spannen.

IF not THEN toch