Onderwerp: Vastlopen bij installatie lunix lite

Hallo allemaal,

Ik heb lunix lite 3.6 64 bit geïnstalleerd. Nu was het programma in het Engels. Ik wilde het programma omzetten in het Nederlands. Daarin heb ik waarschijnlijk een fout gemaakt om het Engels te wissen. Nu wilde ik het programma opnieuw installeren maar blijft steken bij toevoegen gebruikersnaam. Op 3 manieren geprobeerd maar telkens hetzelfde. Ik heb nu linix mint 18.2 64 bit xfce die doet het perfect. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Met vriendelijke groet,
Sjaak

Ik gebruik lunix mint 18.2 op een oude computer waar vista 32 bit op stond. Geheugen uitbreid van 2 gb naar 4gb

2

Re: Vastlopen bij installatie lunix lite

Ik ken Linux lite niet, maar de engelse pakketten verwijderen, klinkt als een slecht idee.

Probeer het opnieuw, voeg wel nederlands toe,  maar verwijder niet de engelse paketten ?

Is mint te zwaar voor de pc ? Als mint wel werkt, waarom niet gewoon mint gebruiken dan? smile

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

Ik dacht misschien is lunix lite iets sneller dam lunix mint 18.2. Maar ik hou het nu voor het laatste.

Ik gebruik lunix mint 18.2 op een oude computer waar vista 32 bit op stond. Geheugen uitbreid van 2 gb naar 4gb

4

Succes met Mint. smile

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

5

Ik heb Linux Lite ook geprobeerd en mijn menig is dat het weinig nieuws toevoegd. gewoon weer een Ubuntu rip-off met het Xfce desktop waarbij enkele standaard Xfce applicaties zijn vervangen door de meest gangbare applicaties en het toevoegen van een klein aantal eigen ontwikkelde tools.

Verder ken ik het probleem met de taalinstelling, alles gaat in het Engels. Ook al selecteer je Nederlands in de installatie menu, uiteindelijk kom je in een 100% Engelse omgeving terecht. Het omzetten naar NL is ook niet zo netjes. Waar een groot gedeelte wel keurig netjes Nederlands wordt lijft er toch delen achter die gewoon in het Engels verschijnen terwijl er daar toch best wel een Nederlandse vertaling voor is.

Voor mij was dit een tegenvaller. Was ook niet goed te krijgen, gevraagd op het Linux Lite forum zonder een vruchtbare antwoord.

Wat  dat betreft is Mint toch beter en netter afgewerkt dan Linux Lite.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site