Onderwerp: Ik had vragen over studie,werk en online-certificering../CompTIA ?

Hallo mede forum gebruikers,

Ik zit met een aantal vragen over de "Certificering mbt het mogelijk vinden van een baan binnen de ICT (Linux gerelateerd)"

Het zit als volgt:

Ik ben de laatste paar weken bezig om mijzelf (eindelijk) op een gestructureerde manier ICT vaardigheden aan te leren door voornamelijk " Engelstalige_Studie_Guides" en andere gratis e-boeken van AtotZ door te spitten.
Ik beleef hier erg veel plezier aan en begin onderhand eindelijk een beetje dingen zoals een besturingssysteem te doorgronden!

Ik doe dit in eerste instantie om beter te worden in mijn hobby.
(spelen met software, repareren en bouwen van computers, en simpelweg kennis op te doen van de mogelijkheden binnen de IT)

Ik ben op het ogenblik bezig met het doorwerken van twee officiële Curus_boeken uit 2016 met de titels:

CompTIA A+     en    CompTIA Linux+

Het blijkt dat exact dit studie_materiaal wordt gebruikt voor het behalen van de bijbehorende Certificaten die, volgens de website en sommige bronnen op het internet, Internationaal van waarde zijn bij het solliciteren naar een baan binnen de IT.

Zelfs de op LOI.nl wordt deze cursus aangeboden!

Is er iemand hier die bekend is met deze certificering en mij kan vertellen of de beweringen over de waarde er van, op de Nederlandse en/of Europese banenmarkt juist zijn?   

Kan een hele reeks van deze certificaten een opstap zijn naar een baan binnen de IT???

Vg.

ps: Ik kon deze vraag niet echt plaatsen onder de voorhanden-liggende koppen en daarom plaats ik het hier... Mijn excuses hier voor.

Re: Ik had vragen over studie,werk en online-certificering../CompTIA ?

De bedrijven waar ik tot nu toe gewerkt hebt vinden certificaten maar in een beperkte mate interessant. Het geeft enkel aan dat je een bepaald stuk theorie kent, maar weinig over praktische toepassing hiervan.
Een stuk ervaring kun je helaas niet leren met certificeren.

Maar je hebt absoluut een streepje voor op iemand die geen certificering heeft.

D e b i a n

3

Re: Ik had vragen over studie,werk en online-certificering../CompTIA ?

Hoi Freddy. Welkom

met 1 woord je vraag beantwoorden. JA. certificering helpt je voet binnen de deur te krijgen voor solicitatie gesprekken. Echter.

Als nieuwe ICT'er zal je het lastig hebben op een baan te soliciteren met alleen A+ en Linux+ certificaten. Deze certificeringen zijn maar een begin, een vergelijk met de windows wereld (voor menig bekend) dit zit ongeveer op het niveau van een windows 7 of windows 10 mcp certificaat.

Wil je dieper/verder dan zal je moeten kijken waar bij jou in de regio vraag naar is. LPI is een goede algemene certificering van hoog niveau, maar zelfs nog beter is RHCE (de redhat/centos/oracle wereld) of CLP (novel/suse)

dan als laatste toevoeging, het blijft lastig om werk te vinden als linux-only. In mijn ervaring wordt linux wel steeds meer en meer gebruikt, maar het blijft toch windows wat de klok slaat in de meeste omgevingen, zeker op de desktop. een windows desktop (dus win 7 of win 10) mcp certificaat als toevoeging is zeker niet ongewenst. Ook netwerk certificering kan erg belangrijk zijn, zeker als je iets wilt gaan doen in de backoffice. Network+ is daarvoor een goede, maar ook je inlezen in CCNA (cisco) kan waardevol zijn.

In ieder geval suc6 en veel plezier met studeren. het is een zware weg maar kan in ieder geval heel leuk zijn.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com