51

Re: Hosting door neldinux

insomniux schreef:

Pascal schreef eerder dat hij weet dat er door anderen zakelijk contact met Marc is geweest. Weet iemand of Marc wellicht nog via een ander bedrijf actief is, zodat hij alsnog bereikt kan worden?

Ik heb zakelijk contact gehad met Marc en dus een deel van mijn domeinen kunnen verhuizen na bijna 20 jaar ofzo bij hem alles ondergebracht te hebben. Hoe is het me gelukt? Om de dag een e-mail sturen en hopen dat hij misschien net die e-mail openmaakt?

52

Net als David en anderen zit ik al jaren bij NedLinux als hoster, en worstel sinds een maand met CertBot die niet update en mail die niet beantwoord wordt. Mijn ssh toegang (naar "da1") doet het nog wel, dus ik kon gelukkig backups trekken van alles en ben nu bezig te verhuizen. Heel jammer. En net als anderen maak ik me zorgen om Marc: sinds (mijn) mensenheugenis al de meest relaxte en open-source-vriendelijke hoster.

Het valt me op dat de "contact" pagina op nedlinux.com alleen een email adres vermeldt, en verder niks.

53

Heeft iemand al kunnen achterhalen water aan de hand is?

54

GC schreef:

Heeft iemand al kunnen achterhalen water aan de hand is?

Neuh, maar mijn tickets en meldingen van de afgelopen weken zijn wel recent afgehandeld, dus ik ben nu tevreden (en zit nou met de vraag moet-ik-geloven-dat-het-weer-goed-is, of doorgaan met verhuizen).

55

Ook aan mijn kant is er contact geweest.
Ik twijfel er niet aan dat er een serieuze reden was voor het "geen gehoor", inmiddels alles opgelost en we laten het gewoon nu achter ons smile

56

Dat is fijn om te lezen.

Zelf begon ik me zorgen te maken of mijn domeinen nog wel veilig waren.

IF not THEN toch

57

Okee. The plot thickens...

IF not THEN toch

58

Overigens lees ik op reviews dat het vaker is gebeurd dat er hick-ups waren in de communicatie. Ene keer ging het goed en dan was het even wachten. Het lijkt iets wat wel vaker gebeurt.

IF not THEN toch

59 Laatst bewerkt door Engelbertus (21 Jan 2019 15:48:43)

Goedemiddag allen,
Een tijd geleden kwam ik er achter dat er iets vreemd aan de hand was met 1 van mijn domeinen.
ik probeer in te loggen op nccc, maar ik kom erniet meer op. inmiddels ben ik erachter dat het domein door iemand anders geregistreerd is.
ik snap niet hoe dit kan.

Blijkbaar is mijn domeinnaam niet veilig bij nedlinux.
Hoe krijg ik die doeminnaam nu weer terug, en hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn andere domeinnaam wel veilig is?

een bijkomend probleem is dat ik op een andere site wil inloggen, waarvoor er een mail naar het daar geregstreerde mailadres wordt gestuurd. het betreft echter een mailadres van die domeinnaam, en die functioneert nu niet meer. Hierdoor kan ik op die andere site nu ook niet meer inloggen.

Ik heb 2 mailtjes hierover naar Marc en Gerrit gestuurd. Ik heb wel het idee dat er iets mee is gedaan (de Whois informatie is volgens mij in de tussentijd veranderd) maar ik heb verder geen reactie gekregen en de telefoon staat uit / is niet meer in gebruik.

Omdat mijn contactinformatie mogelijk verouderd is bij nedlinux worden er misschien verkeerde emailadressen of straatadressen gebruikt. ik zou daarom graag op een andere manier met nedlinux in contact willen komen.

misschien is er hier iemand die mij daarmee kan helpen. Daarvoor kun je mailen naar tijse400@hotmail.com..

Alvast bij voorbaat dank.

toch niet weer he!

60 Laatst bewerkt door MeneerJansen (21 Jan 2019 17:06:32)

Engelbertus schreef:

[...] inmiddels ben ik erachter dat het domein door iemand anders geregistreerd is. [...]

Ik heb er weinig verstand van maar als je bedoelt dat je domein op een andere naam staat geschreven dan de jouwe ben je 'm kwijt. Dat kan volgens mij alleen als je registratie niet verlengd is en nu door iemand anders geclaimed is.

Of bedoel je dat het domein nog wel op jouw naam staat maar dat je Registar niet meer "Nedlinux" is?

Ik zie al die negative berichten over Nedlinux hosting hier langskomen en ik kan me niet meer inhouden: vlucht nu het nog kan! Ga weg daar! Wat kan er slecht zijn aan goedkope hosting door Strato ofzo? Die grote spelers op de markt zullen niet snel failliet gaan.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

61 Laatst bewerkt door Engelbertus (21 Jan 2019 17:27:55)

MeneerJansen schreef:
Engelbertus schreef:

[...] inmiddels ben ik erachter dat het domein door iemand anders geregistreerd is. [...]

Ik heb er weinig verstand van maar als je bedoelt dat je domein op een andere naam staat geschreven dan de jouwe ben je 'm kwijt. Dat kan volgens mij alleen als je registratie niet verlengd is en nu door iemand anders geclaimed is.

Of bedoel je dat het domein nog wel op jouw naam staat maar dat je Registar niet meer "Nedlinux" is?

Ik zie al die negative berichten over Nedlinux hosting hier langskomen en ik kan me niet meer inhouden: vlucht nu het nog kan! Ga weg daar! Wat kan er slecht zijn aan goedkope hosting door Strato ofzo? Die grote spelers op de markt zullen niet snel failliet gaan.

Volgens whois is mijn domein nu door iemand anders in gebruik. geregistreerd jan. 2018, tot expirationdate 2020.

Dus inderdaad, ben ik hem dan kwijt.

Ik heb sinds 2017 geen factuur meer gehad, of kerstkaartje per mail.
van mijn kant is er dus ook niets betaald aan nedlinux voor de registratie.
Ik heb de domeinnamen in 2003 geregistreerd zodat deze niet in handen van anderen konden vallen, mocht ik ooit iets ermee willen doen. Dat kan nu dus niet meer.
Erg onhandig. Heb ik ze daarvoor 15 jaar wel betaald.

Maar nu die andere domeinnaam, die staat nog wel op mijn naam, tenminste toen ik dat een paar week geleden checkte. Ook mijn gegevens stonden er toen bij op whois. (abuse-emailadres, mijn woonadres, etc.) (volgens mij zelfs bij beide domeinen) inmiddels staat de ene inderdaad op 's Gravenzande.
De andere in Californie.
toen ik e.e.a. gecheckt had, heb ik ook een mailtje gestuurd, maar daarop geen reactie gehad, nog een mailtje aan gewaagd, nog steeds geen reactie. blijkbaar heeft Nedlinux de administratie niet op orde, en raken mensen hun domeinnaam kwijt. en dat is blijkbaar geen goeie reden om daar dan dan over te communiceren, waardoor ik nu niet eens weet hoe het met mijn andere domeinnaam zit, en niet op nccc kan inloggen. het domein verhuizen kan uiteraard, maar hoe doe ik dat? als ik er niet bij kan? kan ik ergens een procedure of klacht indienen om mijn andere domeinnaam terug te kunnen krijgen? deze wordt nu ook niet echt door iemand gebruikt, maar er staan verder geen contactgegevens op de drie blogposts die er nu op staan.

toch niet weer he!

62

Domeinnaam verhuizen kan alleen met instemming van nedlinux, die moeten een code geven die je nieuwe provider dan kan gebruiken om het domein over te nemen.
De situatie vind ik heel eigenaardig en bijzonder vervelend. Niemand weet iets en wie wel iets weet zwijgt...

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

63

Ha engelbertus,
Bijzonder om te horen. Zelfs bij niet betalen is registar verplicht om de domeinnamen te behouden. Hier staan zelfs juridische consequenties tegen over als het .nl domeinen zijn. Heb je Nedlinux al door de KvK getrokken? Daar rollen gegevens uit. Je kan het bedrijf -vermoed ik- ook in gebreken en verantwoordelijk stellen.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Als je Registar niet reageert als je iets veranderen wilt en het is een .nl domeinnaam dan zou ik bij SIDN (Stichting Internet Domeinregistratie Nederland) gaan kijken of ik daar een klacht in kan dienen. Het is een schande dat je niet eens je eigen (domein)naam kan beheren.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Het is een .com domein. het andere, dat nog wel bij nedlinux geregistreerd is, is een .nl domein.

Ik kan niet in Nccc omdat ik waarschijnlijk het wachtwoord vergeten ben. heb al vele combinaties geprobeerd, maar een reset oid leek mij makkelijker.
Dit lukt me op een of andere manier niet.

Vandaar dat ik eerst gemaild heb.

Ik kan verder niet beoordelen wat er aan de hand is, en wil dan ook niet allerlei verwensingen en bedreigingen gaan uiten.
Het zou mooi zijn als er contact met me zou worden opgenomen waarin e.e.a. wordt uitgelegd, zodat ik weet wat er aan de hand is met mijn domeinen, en dat ik weer in kan loggen op nccc.

Ik wil uiteraard ook graag betalen voor het registreren van mijn domeinnamen. ik heb het afgelopen jaar echter geen facturen ontvangen, en heb geen idee hoe het kan dat de .com domein dal wel is vrijgegeven en verhuisd.

Ik was eerst in de veronderstelling dat mijn account bij nedlinux gehackt is, (wat nog steeds zo kan zijn) maar gezien deze discussie kan het ook iets anders zijn.

toch niet weer he!

66

Wat is er dan überhaupt aan de hand?
De een krijgt wel iets voor elkaar en de andere niet.

IF not THEN toch

67

Ondertussen is het certificaat van Nedlinux.nl ook verlopen.

Moeten we ons zorgen gaan maken?

IF not THEN toch

68

Deed je dat nog niet?

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

69

Joris schreef:

Ondertussen is het certificaat van Nedlinux.nl ook verlopen.

Moeten we ons zorgen gaan maken?

Aaaahhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaa .......... vandaar die onveilige site waarschuwing. Gaat de verkeerde kant op met Nedlinux.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

70

Rinse schreef:

Deed je dat nog niet?

Nog niet echt.

Ik snap heel goed dat mensen prive en zakelijk willen mengen. Is het echt niet mogelijk dat iemand bij Marc nagaat wat er aan de hand is?

IF not THEN toch

71

Zoals een enterprise antwoord in een vorig draadje: Marc beheerd ook de backups van dit forum. ....

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

72

Ik ben dus bezig weg te gaan bij NedLinux. Ik heb gisteren Marc de aanmaning voor de verhuiscode gestuurd. Als ik daar geen antwoord op krijg dan doen ik het via SIDN. Jammer maar het is niet anders.

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

Hebben jullie er ook last van dat het forum zijn grafische user interface kwijt is? Ik zie alleen een text based forum dat lijkt uit iets uit het jaar 1993.

Enfin dit forum is op sterven na dood. Opwerk Linux forum zijn jullie verder nog aanwezig? Ik wil namelijk verder op een ander forum waar jullie ook zitten.

Af en toe is het alleen text based, vaker krijg ik de melding dat het certificaat verlopen is.
Ik zit op het nl en engelse Linux Mint forum, al ben ik daar niet meer zo aktief als vroeger.
https://forum.linuxmintnl.nl
https://forums.linuxmint.com

75

MeneerJansen schreef:

Hebben jullie er ook last van dat het forum zijn grafische user interface kwijt is? Ik zie alleen een text based forum dat lijkt uit iets uit het jaar 1993.

Als je het certificaat als exceptie toevoegt, komt dit weer goed.

IF not THEN toch