101

Re: Hosting door neldinux

Hoeveel nerds heb je nodig om deze man te doxxen en op te zoeken?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

102

Ik zou zeggen: start een project

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

En vanochtend lag de website eruit, zowel .nl als .com...
Gaat lekker weer

104

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Apache/2.4.29 (Ubuntu) Server at www.priyantha.nl Port 80

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

105 Laatst bewerkt door Priyantha Bleeker (16 Apr 2019 12:40:10)

Rinse schreef:

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.
Apache/2.4.29 (Ubuntu) Server at www.priyantha.nl Port 80

hihi, die draait niet bij Nedlinux wink
En werkt weer wink

106

Ja, die site mag dan wel weer werken, maar mijn ogen hebben nu permanent letsel van al die kleuren en wansmaak ;-)

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

107 Laatst bewerkt door pascal (16 Apr 2019 17:05:01)

Hmmm i see what you mean icon_twisted

Neem liever een voorbeeld aan mijn moderne en uitgekiende design wink

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

108

Nedlinux is geen actieve registar meer.
Alle domeimennamen kunnen tokenloos overgezet worden, mits je bewijs van eigendom hebt.
Is te doen, maar absoluut geen fijne situatie. Wat is er in hemelsnaam aan de hand?

IF not THEN toch

109 Laatst bewerkt door MeneerJansen (18 Apr 2019 12:10:47)

Joris schreef:

[...] Wat is er in hemelsnaam aan de hand?

Dat vraagt men zich hier al maanden af. De kans dat we daar achter komen is mijns inziens nihil. De man achter Nedlinux Hosting lijkt ermee opgehouden te zijn zonder dit goed te melden aan de klanten. Waarom er geen fatsoenlijk contact te krijgen is met Nedlinux laat zich raden. Maar als amateur en simpele nuchtere ziel denk ik dan dat dit het risico is dat je neemt als je met een klein (eenmans?) bedrijfje in zee gaat in plaats van met Strato o.i.d. De man is misschien ziek, in het buitenland, laat al jaren alles versloffen zonder dat dit gevolgen had (tot nu), heeft iemand per ongeluk of uit financiële nood niet betaald waardoor het bedrijfje plat ligt, etc., etc., etc. Je kunt dit soort verhalen iedere week zien in Radar en Kassa. Vergeet Nedlinux Hosting gewoon. Enige dat rest is de puinhopen opruimen, energie steken in iets anders is zinloos.

De hele discussie hierover heeft niets met Linux in het algemeen te maken maar ik snap wel waarom de discussie alhier gevoerd wordt: met de man achter Nedlinux Hosting is geen contact te krijgen en gedeelde smart is halve smart.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

110 Laatst bewerkt door Joris (18 Apr 2019 17:05:37)

Inderdaad.

E-mail is voor mij te belangrijk, en laat ik bij grotere betrouwbare jongens achter. Ik heb niet de kennis voor zal een server hosten. Eigenlijk zit ik ook na te denken om uiteindelijk naar Fastmail of zelfs Office365 over te gaan.

IF not THEN toch

111

Ik snap dat het niet voor iedereen weggelegd is, maar ik ben echt enorm blij dat ik de kennis en kunde heb om een eigen mail server in te richten. Eerst fysiek, nu een VPS bij Transip. Laatst nog voor een klein bedrijf een mailserver uitgerold. Alles staat in Ansible. Het is echt een kwestie van 40/50 variablen omkloppen. Goede DNS records inrichten voor Opendkimm en uitrollen. 1x handmatige actie nodig om de Letsencrypt certificaten op te halen.

Grootste voordeel: geen Vendor lock in. Google begint zich meer en meer als een dictator te gedragen op dit vlak (embrace,extend and strangle methode) en Microsoft liegt keihard wanneer de mails van hun eind-gebruikers worden ge-owned. Het wordt door de Google's en Microsoft standaarden wel moeilijker en moeilijker. Succes als je mail weer eens bounced, omdat Google weer eens besluit dat jouw ip range 'verdacht' is.

112

Maikel,  ik heb wel de kennis om dat soort dingen zelf te regelen maar niet zo zeer te tijd en vooral absoluut geen zin mij daar mee bezig te houden.
Ik ga ook mijn post niet bij het regionale kantoor ophalen,
Ik repareer mijn auto ook niet zelf al kan ik dat best,
en zelfs stofzuigen en mijn tuintje onderhouden doe ik liever niet zelf.

email is voor mij zoiets als mijn computer, die moet het gewoon doen. en ik ben inmiddels al veel verder gevolueerd dan mij met deze materie bezig te houden, mijn werk bied mij al genoeg (en zeer veel grotere) uitdagingen.

Vak inhoudelijk ga ik helemaal met je mee, maar er zitten maar 24 uur in een dag
en daarvan wil ik zoveel mogelijk zelf kunnen genieten.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd