1 Laatst bewerkt door p.steinmeijer@kpnmail.nl (03 Jul 2018 09:42:22)

Onderwerp: Raadsel

Ik ben nieuw hier dus neem mij (een paar) domme vragen maar niet kwalijk.

Als je een vraag wilt stellen moet je dan een nieuw onderwerp aansnijden ? Ik kan namelijk de optie 'vraag stellen' niet vinden.

Maar nu mijn vraag: ik probeer al lang linux versies te installeren om te kijken hoe linux werkt, maar elke keer als ik een gebrande dvd in de lade van mijn computer stop krijg ik de keuze wat ik met mijn dvd wil doen : 1) opslaginstellingen configureren instellingen 2 ) map en bestanden weergeven 3) geen actie ondernemen.

Soms gaat de boel ook meteen open in verkenner en zie ik links het dvd station (F: ) Zorin ( in dit voorbeeld ) en als ik daarop klik de bijbehorende mappen.( disk; boot; casper e.t.c)

Wat moet ik nu doen ?

Groet

Peter.

2

Re: Raadsel

Je moet booten vanaf deze DVD. Zoek eens op internet op booting linux from CD oid.

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

3

Computer op nieuw opstarten met CD in het laatje
dan opstarten onderbreken en kiezen om vanaf de CD op te starten.

Mischien beter even een instalatie beschrijving bekijken... en maak vooral eerst een backup van je huidige bestanden.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

..en eerst secure boot uitzetten in het BIOS, anders boot hij niet.

5

Incomudro schreef:

..en eerst secure boot uitzetten in het BIOS, anders boot hij niet.

grr al die nieuwerwetse onzin.
Laatst begon iemand te zeuren over een secure website... alsof een publieke website iets secures heeft te melden.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd