1 Laatst bewerkt door jabuca (01 Sep 2018 11:37:16)

Onderwerp: LibreOffice en Powepoint.

Hallo allemaal. mij is gevraagd om voor de ouderen in mijn woonplaats, een presentatie te maken over "Veilig internet Bankieren". Dat doe ik graag, maar ik werk met Linux, LibreOffice. De presentatie is zo goed als gereed, en ik moet dit op memorystick opslaan, want de presentatie wordt gegeven met een beamer onder Windows 10.  Onder LibreOffice werkt alles naar behoren. Als ik de presentatie opsla onder Microsoft Powerpoint pptx o.i.d. werken de mediabestanden niet. Hoe kan ik dit aanpassen?

Met vriendelijke groet, jabuca

Windows heeft de wereld veranderd, Linux heeft de wereld verbeterd!

2

Re: LibreOffice en Powepoint.

Lastig.
Probleem met documenten uitwisselen tussen verschillende programma's is dat edit soort kwesties kunnen voor komen. Oplossing is wellicht om op de Windows pc opnieuw de media toe te voegen.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Of libreoffice installeren op de windows computer natuurlijk.

4

OK, ik ga er mee aan de gang.

5 Laatst bewerkt door MeneerJansen (03 Sep 2018 14:24:46)

jabuca schreef:

[...] Als ik de presentatie opsla onder Microsoft Powerpoint pptx o.i.d. werken de mediabestanden niet.

Bedoel je met "media bestanden" misschien niet de ppt presentatie zelf, maar muziek of film? Zo ja: staan die mp3-tjes en die filmpjes wel op die USB stick dan?

Al met al vrees ik dat dit niet zo zeer een Linux als wel een LibreOffice (LO) specifiek probleem is. Niet dat je per definitie verkeerd zit met LO vragen in een Linux forum maar ik denk dat dit probleem te algemeen is (bestanden op USB stick) of te specifiek op LO slaat (compatibiliteit multimedia LO en MS Office) en te veel afwijkt van Linux en zijn software...

Succes ermee in ieder geval! smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

6

Wat je ook kan doen is een meer op MS Office gerichte programma installeren => WPS Office. Deze komt aardig dicht bij MS Office. Probleem tussen bv. Libre Office en MS Office is dat MS werkt met closed source en Libre Office open source is. Dus als het onder LO wel lukt en onder MS Office niet is dat ook 1 van de oorzaken.

Maar wat MeneerJansen al aangeft, staat alles bij elkaar op 1 USB stokje? En klopt na verplaatsen/kopieren de padverwijzingen nog wel? Daar bedoel ik mee dat jouw PP presentatie op de USB stokje dus wel zoekt naar mediabestanden die ook op dezelfde USB stokje staat en niet gaat zoeken naar mediabestanden die nog op jouw pc staat. Als dat zo is zullen alle mediabestanden ook niet afgespeeld worden.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

7

Hallo allemaal. Vriendelijk bedankt voor alle reacties, maar ik hoop dat mijn probleem is opgelost. Op mijn Linux pc zijn alle media-codecs geïnstalleerd, en op de Windows 10 pc dacht ik van niet. Ik heb daar K-lite codec pack opgezet, en het mediabestand geeft beeld en geluid. Morgen alles nog eens goed testen, maar ik heb goede hoop.
Vr.gr jabuca

8

Hallo allemaal. In antwoord op mijn vorig antwoord ; ja mijn probleem is opgelost. Op mijn Linux-pc maak ik een LibreOffice Impress PPT presentatie, die copieer ik naar een memorystick, en speel ik af op een Windows 10 pc, waar K-life op is geïnstalleerd. Tot nu geen problemen met de media-bestanden in LibreOffice. Topper!!