1

Onderwerp: DVI en toch geluid

Voor de verandering eens een vraag over iets wat wel werkt terwijl het eigenlijk niet zou moeten werken.

Ik heb een desktopje met een DVI aansluiting op de achterkant en heb met een DVI ->HDMI kabel op mijn TV aan gesloten. Omdat het geluid (via boxjes) soms niet synchroon liep ff in de instellingen gekeken en kon de instelling geluid via HDMI kiezen. Die voor de grap gekozen en ineens geluid uit de TV.

Nu ben ik in de war. Bij mijn weten is DVI alleen beeld, hoe kan het dan toch dat ik geluid heb? er zit ook geen audio jack aan de DVI stekker.

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

2

Re: DVI en toch geluid

https://www.cables.com/blog/does-dvi-support-audio/

Het kan dus, op de manier zoals jij het deed, mits je video kaart audio over dvi ondersteunt

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Re: DVI en toch geluid

Ha ha. Ik had precies hetzelfde. Speciaal een oude audio kaart die mutli-channel geluid ondersteund in mijn PC geschroefd, had ik het net zo goed via DVI/HDMI kunnen doen! big_smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....