Te traag toetsenbord?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Te traag toetsenbord?

Bericht door vi coactus »

Sinds nog niet zo lang heb ik een Lenovo P700 ofzoiets. Zo'n ding heeft een heeeeel traag bios, of indien niet traag, het duurt heeeel lang voordat je wat kunt doen/er doorheen ben.
Nu kwam ik gewoon waar ik wilde met Enter en F12.
Maar nu ging er laatst een godendrank over mijn toetsenbord, en reageerde hij niet goed meer dus een HHKB uit andere kamer gehaald.
Ding werkt uiteraard gewoon prima, tis een toetsenbord, niets bijzonders zou je zeggen.
Het enige is.. Ik kom er niet mee in m'n bios?! Nooit eerder gehad, tig keer geprobeerd. Maar je zou niet zeggen dat een HHKB significant trager is dan een willekeurige andere, en de driver is ook gewoon standaardtoetsenbord driver.
bart
Berichten: 39
Lid geworden op: do jan 23, 2020 1:24 pm

Re: Te traag toetsenbord?

Bericht door bart »

Laat me raden, je door godendrank gezegende tobo had een ps/2 stekker en die nieuwe een usb?

'k Heb vaker gezien dat usb tobo's dienst weigerden in de bios. Eenmaal netjes opgestart geen prblemen meer.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Te traag toetsenbord?

Bericht door vi coactus »

Nee dat niet, alletwee usb.
Ik bedenk wel dat de HHKB een hub heeft, maar zie zo snel niet in de logs of het toetsenbord aan de hub hangt of niet.
Ik lees wel dat het uit kan maken welke poort gebruikt wordt. Maar eens proberen dan. Misschien staat er op het moederbord welke de 0.0 poort is.
Dan nog is het wel vreemd aangezien er zoveel tijd is voordat je door dat bios heen bent.
Plaats reactie