NedLinux e-mail

Plaats reactie
Peter
Berichten: 2
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 1:44 pm

NedLinux e-mail

Bericht door Peter »

Wie regelt dat? De forwarding en zo?

Ik krijg nu peter@nedlinux.nl doorgestuurd.... maar dat is niet van mij. Dat was blijkbaar van iemand uit de buurt van Steenwijk. Krijg iig allemaal mailtjes van een verhuurbedrijf :D

Mijn nedlinux mail was altijd bilbo@nedlinux.nl
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

Oef, ik zou niet eens meer weten wie het wel is.
staat me vaag iets bij maar wel heeeeel vaag
Vivo ergo onus
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: NedLinux e-mail

Bericht door iswrong »

Ik ben m'n NedLinux mail op een gegeven moment verloren. Een tijd niet meer ingelogd en toen had ik geen flauw idee meer wat het wachtwoord is. Dit soort adresseringen aan de onjuiste personen tonen maar weer aan dat je gewoon een eigen domein moet gebruiken.

Nu al vele jaren tevreden met Fastmail. Ze dragen veel bij aan de open source Cyrus IMAP/CalDAV/CardDAV implementatie, hebben de JMAP standaard bedacht, hebben een fantastische web interface, maar het allerbelangrijkste: subdomain addressing. Als ik

me@wrong.im

ben (ben ik niet), dan kun je willekeurige addressen maken als:

me@nedlinux.wrong.im

Handig als je later op bepaalde spammy subdomains wilt filteren. En de meeste spammerts hebben in tegenstelling tot plus addressing (me+nedlinux@wrong.im) niet door hoe het werkt ;).

Enniewees, ik ben benieuwd of iemand nog z'n NedLinux adres komt claimen, dus NedLinux.nl weer leeft ;).
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

Er is iemand die alles binnen krijgt, ik krijg soms iets doorgestuurd
we willen wel kijken om dit goed te regelen maar vooralsnog ga ik (en voor zover ik weet) niemand anders er veel tijd in steken,
als in een mailserver beheren.
ik heb er gewoon geen tijd voor en systeembeheer is bepaald niet mijn hobbie.
Vivo ergo onus
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: NedLinux e-mail

Bericht door iswrong »

Jammer dat de gratis Google Apps voor domains niet meer bestaat, dat was uitstekend voor dit soort dingen. Je gooide gewoon je MX naar Google en je kon accounts maken op je domein. Dus pascal@nedlinux.nl kon dan gewoon met een GMail interface gebruikt worden (en natuurlijk IMAP).

Ik had een paar grandfathered Google Apps for Domains accounts, maar die heb ik inmiddels weggegeven.
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

Hmm ja, ik zou het prima vinden maar ik weet dat er wel nog een paar puristen zijn die allergisch voor google zijn.
Ik neem hen dat ook niet kwalijk.
Er zijn natuurlijk ook andere dienstverleners die zoiets aanbieden.
Het email op mijn eigen domein heb ik ook uitbesteed aan een maat van me die systeembeheer kennelijk wel leuk vind (ja zulke mensen bestaan) :twisted:
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: NedLinux e-mail

Bericht door cybertinus »

Op zich wil ik prima een mailserver wegzetten op de server waarop het forum ook draait. Ik moet daar alleen ff de tijd voor vinden om dat goed te doen. En de komende paar weken moet ik mijn tijd in de avonduren echt besteden aan andere dingen. Maar dit ga ik in de toekomst wel oppakken :).
ptrb
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 5:38 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door ptrb »

Dat is/ was mijn e-mail adres :)
Rond 2005 werkzaam geweest bij Marc en sinds dat moment was dat mijn enige en hoofd-email adres.

Ik heb ook pogingen gedaan om het domein te verkrijgen, enkel om het email adres terug te krijgen, maar minder succesvol als jullie :cry:
Bieden jullie een mogelijkheid voor email? Is was inmiddels wel begonnen met het afbouwen van het adres toen ik geen contact meer kreeg met Marc dus een stuk is al vervangen maar het is nog steeds mijn recover e-mail bij zoo veel accounts :lol:

Met vriendelijke groet,
Peter vd Berg
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door vi coactus »

Kwam er een paar dagen geleden achter dat m'n vader nog naar mijn nedlinux.nl adres mails stuurde.
Hij zal wel gedacht hebben met mijn gebrek aan antwoorden.
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: NedLinux e-mail

Bericht door iswrong »

Moraal van het verhaal: gebruik alleen een adres met een domein dat je onder je eigen controle hebt. Zorg dat je domein geregistreerd is bij een grote registrar met een goede reputatie.
ptrb
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 5:38 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door ptrb »

robert schreef: di mar 10, 2020 4:46 pm Kwam er een paar dagen geleden achter dat m'n vader nog naar mijn nedlinux.nl adres mails stuurde.
Hij zal wel gedacht hebben met mijn gebrek aan antwoorden.
Ik hoor het ook nog vaak, is naar je nedlinux verstuurd. Macht der gewoonte zullen we maar zeggen ;)
iswrong schreef: di mar 10, 2020 10:15 pm Moraal van het verhaal: gebruik alleen een adres met een domein dat je onder je eigen controle hebt. Zorg dat je domein geregistreerd is bij een grote registrar met een goede reputatie.
Was 13 jaar zonder problemen geen teken van een goede registrar? :D
Laatste 2 jaar praten we maar niet over :roll:
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: di mar 10, 2020 10:15 pm Moraal van het verhaal: gebruik alleen een adres met een domein dat je onder je eigen controle hebt. Zorg dat je domein geregistreerd is bij een grote registrar met een goede reputatie.
We spreken hier wel over een domein aangemaakt zo'n 20 jaar geleden.
Ik gebruik al jaren andere domeinen, maar sommigen hebben blijkbaar nog nedlinux er instaan.
Ik gebruik nedslack nog :) En een geinspireerd door De Kift.
Kostte me nog een hoop om die weer op mijn naam te krijgen na het nedlinux gedoe.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door vi coactus »

ptrb schreef: do mar 12, 2020 9:59 am
robert schreef: di mar 10, 2020 4:46 pm Kwam er een paar dagen geleden achter dat m'n vader nog naar mijn nedlinux.nl adres mails stuurde.
Hij zal wel gedacht hebben met mijn gebrek aan antwoorden.
Ik hoor het ook nog vaak, is naar je nedlinux verstuurd. Macht der gewoonte zullen we maar zeggen ;)
Ja ik heb het al vroeg naar nedslack laten sturen, iswrong en ik hebben een tijd slackware.nl in gebruik gehad, maar aangezien die niet op een van onze namen stond was dat ook niet handig om te gebruiken.
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: NedLinux e-mail

Bericht door iswrong »

ptrb schreef: do mar 12, 2020 9:59 am Was 13 jaar zonder problemen geen teken van een goede registrar? :D
Laatste 2 jaar praten we maar niet over :roll:
Het was in ieder geval geen grote registrar ;). Ik zit al twee eeuwen bij Gandi, nooit problemen gehad.
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: NedLinux e-mail

Bericht door cybertinus »

Mijn eigen domeinen host ik bij TransIP, dit is ook een grote Nederlandse partij. Gaat ook prima. En bij .nl domeinnamen is het zo dat als de registrar failliet gaat, dan gaan al die domeinen in quarantaine. Dan kan je als eigenaar van die domeinnaam die eruit laten halen bij een andere registrar, voordat er kapers op de kust zijn. Dus dat is wel zo veilig.
Voor andere .tld’s weet ik het niet uit m’n hoofd.
ptrb
Berichten: 3
Lid geworden op: ma mar 09, 2020 5:38 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door ptrb »

Bieden jullie een mogelijkheid voor het herstel van mijn oude emailadres?

Met vriendelijke groet,
Peter vd Berg
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

Peter in princype niet.
Het zou in houden dat we ook nog eens een email server zouden moeten opzetten,
Deze server alsmede het forum is al redelijk wat werk.
Er zijn een aantal mensen die deze wens hebben maar hoewel mijn mailtjes bij tijd en wijle nog wel doorkomen
heb ik me er bij neer gelegd, Ook nog een mailserver in de lucht houden is gewoon geen leuke bezigheid.
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door vi coactus »

Ik weet niet of ik hem bij mijn provider kan draaien en dan alles als forward.
Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 04, 2020 10:12 am
Locatie: Den Haag

Re: NedLinux e-mail

Bericht door nomko »

Kan je trouwens nog een nedlinux email adres kijgen?
Ik heb Google niet nodig, mijn vrouw weet alles toch beter!
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

Nomko in princype niet.
Voornaamste reden is dat we daarvoor een mailserver zouden moeten gaan onderhouden.
- De server word nu door een vrijwilliger onderhouden,
- Het forum word ook door vrijwilligers draaiend gehouden.
- En tenslote moet er formeel ook gemodereerd worden.
Geen van de vrijwilligers heeft zin om ook nog email te beheren, Aldus gaat alle email naar de eigenaar van de domijnnaam,
die er ook niet veel werk aan wil hebben.

Toegeven, voor een aantal mensen waaronder ik, is dat jammer maar ik ben maar al te blij dat we domijnnaam weer hebben.
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
nomko
Berichten: 8
Lid geworden op: di feb 04, 2020 10:12 am
Locatie: Den Haag

Re: NedLinux e-mail

Bericht door nomko »

pascal schreef: vr mei 08, 2020 11:26 pm Nomko in princype niet.
Voornaamste reden is dat we daarvoor een mailserver zouden moeten gaan onderhouden.
- De server word nu door een vrijwilliger onderhouden,
- Het forum word ook door vrijwilligers draaiend gehouden.
- En tenslote moet er formeel ook gemodereerd worden.
Geen van de vrijwilligers heeft zin om ook nog email te beheren, Aldus gaat alle email naar de eigenaar van de domijnnaam,
die er ook niet veel werk aan wil hebben.

Toegeven, voor een aantal mensen waaronder ik, is dat jammer maar ik ben maar al te blij dat we domijnnaam weer hebben.
Thumbs up.gif
Thumbs up.gif (21.52 KiB) 21301 keer bekeken
Ik heb Google niet nodig, mijn vrouw weet alles toch beter!
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: NedLinux e-mail

Bericht door pascal »

iswrong schreef: di mar 10, 2020 10:15 pm Moraal van het verhaal: gebruik alleen een adres met een domein dat je onder je eigen controle hebt. Zorg dat je domein geregistreerd is bij een grote registrar met een goede reputatie.
Agree.... maar helaas achteraf.
NedLinux had overigens een goede reputatie.
Vivo ergo onus
Plaats reactie