Voorstel rondje

Ramenor
Berichten: 1
Lid geworden op: di jun 16, 2020 10:38 am
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Voorstel rondje

Bericht door Ramenor »

Hé, iedereen. Mijn naam is Ramenor, en ik ben al een tijdje bij Linux. Ik wil hier graag wat nuttige informatie vinden en alle spectra van dichtbij bekijken.
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door pascal »

Hey Ramenor, idd een nieuwe naam die ik mij niet uit het verleden herinner.. toegegeven, er zijn in de afgelopen 20 jaar wel meer namen die ik mij niet herinner hoor.
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
Eerde
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jul 15, 2020 4:52 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door Eerde »

Waarde NedLinuxers:

Moi [ik] is Eerde, 'luis in de pels' & berucht 'enfant terrible' ;)
Zoals in mijn onderschrift staat ben ik vanaf 2001 gebruiker van GNU/Linux. Eerst een Knoppix CD'tje gekocht voor HFL 5,00 en meteen daarna overgegaan op SuSE en later openSuSE, altijd met KDE desktop, wel eens wat anders bekeken, maar KDE bevalt 't best.

Net een nieuwe doos laten samenstellen, zie dat onderschrift.
Snel & geruisloos :)
Kom enkel pesten indien ik te lui ben 't zelf uit te zoeken, heb alles wel zo'n beetje 1x gedaan maar vergeten zegt vrind Korsakov, ach wat weet die nou helemaal ?
CU
E/.
CPU i7 10th gen.||SSD Samsung 970 Evo+ 500GB||RAM Corsair Vengeance 16GB||MoederBoard Asus B460M-A||Geruisloze powerkoeling||CPU fan idem||Zwarte Coolmaster doos 3xUSB voorkant|Monitor 28" iiyama||openSuSE Leap 15.2||KDE||Linux sinds 2001
pascal
Berichten: 174
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:36 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door pascal »

Hey de aristocratie heeft het forum weer ontdekt ;)
Welkom terug !
Vivo ergo onus
Gebruikersavatar
Eerde
Berichten: 23
Lid geworden op: wo jul 15, 2020 4:52 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door Eerde »

Thanks P/.
Leuk je weer hier te zien !
CPU i7 10th gen.||SSD Samsung 970 Evo+ 500GB||RAM Corsair Vengeance 16GB||MoederBoard Asus B460M-A||Geruisloze powerkoeling||CPU fan idem||Zwarte Coolmaster doos 3xUSB voorkant|Monitor 28" iiyama||openSuSE Leap 15.2||KDE||Linux sinds 2001
softbart
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 09, 2020 9:55 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door softbart »

Hallo again,

Ik ben Theo Bartelings, wonende te Den Helder.
een jaar of 10 geleden (door het wegvallen van het Slack-forum) gelijk met Fietser al kennis gemaakt met het forum.
Blij te vernemen dat het forum weer in de lucht is.
Mijn kennis van Linux is door familieomstandigheden behoorlijk ingezakt en hoop weer een en ander weer op peil te krijgen.
Ook mijn start met linux was in de jaren 90 met een Slack cd in een blad welke ik kreeg van mijn zoon.

groet,

Theo
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door vi coactus »

softbart schreef: ma aug 10, 2020 12:11 pm Hallo again,

Ik ben Theo Bartelings, wonende te Den Helder.
een jaar of 10 geleden (door het wegvallen van het Slack-forum) gelijk met Fietser al kennis gemaakt met het forum.
Blij te vernemen dat het forum weer in de lucht is.
Mijn kennis van Linux is door familieomstandigheden behoorlijk ingezakt en hoop weer een en ander weer op peil te krijgen.
Ook mijn start met linux was in de jaren 90 met een Slack cd in een blad welke ik kreeg van mijn zoon.

groet,

Theo
Bedoel je het nedslack forum?
softbart
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 09, 2020 9:55 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door softbart »

Iets in mijn grijze geheugen zegt van ja.

Groet,

Theo
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door vi coactus »

softbart schreef: ma aug 10, 2020 1:03 pm Iets in mijn grijze geheugen zegt van ja.

Groet,

Theo
Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waarom we daarmee gestopt zijn.
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door iswrong »

vi coactus schreef: ma aug 10, 2020 1:31 pm Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waarom we daarmee gestopt zijn.
Kan ik me ook niet meer herinneren. Maar in de jaren '90, begin '00 was Slackware een van de meest vooraanstaande distributies. Daarna is het snel een niche-distributie geworden. Dus waarschijnlijk was er weinig interesse meer in het forum.

Het forum werd onderhouden door Vi Coactus en mij. Ik weet niet meer hoe het met 'Vi' is, maar ik ben ca. 2005-2007 gestopt Slackware te gebruiken omdat het allemaal te omslachtig werd, met name doordat Pat die geen support voor dependencies aan de Slackware package manager toe wou voegen en weigerde nieuwer spul in de distributie op te nemen. Op veel vlakken is Slackware in 1994 blijven hangen. Daar is vast een markt voor, maar die is heel erg klein.
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: ma aug 10, 2020 5:39 pm
vi coactus schreef: ma aug 10, 2020 1:31 pm Ik heb eerlijk gezegd geen idee meer waarom we daarmee gestopt zijn.
Kan ik me ook niet meer herinneren. Maar in de jaren '90, begin '00 was Slackware een van de meest vooraanstaande distributies. Daarna is het snel een niche-distributie geworden. Dus waarschijnlijk was er weinig interesse meer in het forum.
Toch was het een best goedlopend forum iirc.
Het forum werd onderhouden door Vi Coactus en mij. Ik weet niet meer hoe het met 'Vi' is, maar ik ben ca. 2005-2007 gestopt Slackware te gebruiken omdat het allemaal te omslachtig werd, met name doordat Pat die geen support voor dependencies aan de Slackware package manager toe wou voegen en weigerde nieuwer spul in de distributie op te nemen. Op veel vlakken is Slackware in 1994 blijven hangen. Daar is vast een markt voor, maar die is heel erg klein.
Ik zit nu aan de debian. Niet geheel van harte hoor, maar slackware werd teveel werk. Als je één of twee programma's gebruikt geen probleem, maar als je met veel dingen werkt en experimenteert dan blijf je aan het compilen. Ik heb het relatief recent nog geprobeerd, maar als desktopsysteem was het hem gewoon niet meer.
Overigens is debian ook niet alles daarin hoor, als ik mpv wil compileren met bepaalde opties heb ik ook dependencies nodig die er niet zijn en die vast apt breken door mijn geklooi.
En dát mis ik dus wél, niet dat eigenwijze gedoe van die distro's tegenwoordig. En dingen als AppImage zijn geen oplossing.
Computers zijn sowieso niet echt leuk meer tegenwoordig, werd je vroeger een spamslet als je een of andere geïnfecteert bestand opent, tegenwoordig kun je dokken of je bent al je data kwijt.
Nerds op tweakers met ja nee dit moet je doen dat moet je doen dus moet je doen zo moet je doen, maw. je moet tien man extra in dienst nemen ook al werk je als zzp'er.
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door iswrong »

vi coactus schreef: ma aug 10, 2020 7:32 pm Toch was het een best goedlopend forum iirc.
In volle glorie:

https://web.archive.org/web/20040610143 ... slack.org/
https://web.archive.org/web/20070716010 ... ckware.nl/

Er is een topic over het sluiten van het forum, maar die werkt dan weer niet:

https://web.archive.org/web/20070614075 ... m.php?id=9

Dus we zullen het nooit weten?
Ik zit nu aan de debian. Niet geheel van harte hoor, maar slackware werd teveel werk.
Same here (het teveel werk gedeelte). Met een macOS detour, met Debian of Ubuntu op servers, gebruik ik nu al twee jaar NixOS. M'n top vier:

1. NixOS
2. Guix (zelfde benadering als NixOS, maar GNU, dus geen firmware/closed source software, dus voor mij niet echt praktisch).

Heel lang niets...

3. Fedora
4. Arch Linux
Overigens is debian ook niet alles daarin hoor, als ik mpv wil compileren met bepaalde opties heb ik ook dependencies nodig die er niet zijn en die vast apt breken door mijn geklooi.
Ik draai NixOS unstable, mijn distributie zit rechtsbovenin in deze grafiek:

https://repology.org/graph/map_repo_size_fresh.svg

Dus de distributie met de meeste packages en de meeste up-to-date packages. AUR telt niet echt, want dat is een Arch repo waar iedereen kan uploaden en je dus elke package met de hand moet checken of het geen malware is.

Compileren is geen probleem. Door hoe Nix werkt, kan ik gewoon de standaar mpv definitie overriden, je kunt N versies van mpv naast elkaar hebben, je kunt een shell starten met mpv en als je de shell sluit issie weer weg, etc. Bijv. ik heb geen cowsay geïnstalleerd:

Code: Selecteer alles

$ cowsay "NedLinux"
cowsay: command not found
$ nix run nixpkgs.cowsay
$ cowsay "NedLinux"
 __________ 
< NedLinux >
 ---------- 
        \   ^__^
         \  (oo)\_______
            (__)\       )\/\
                ||----w |
                ||     ||
$ exit
$ cowsay "NedLinux"     
cowsay: command not found
Of ik wil een docker image met cowsay:

Code: Selecteer alles

$ nix-build -E 'with import <nixpkgs> {}; (dockerTools.buildLayeredImage { name = "cowsay"; contents = [ cowsay ]; })'
$ docker load < ./result
$ docker run --rm cowsay:fb88caapv65nwl6widjqhshnyspfdaq2 /bin/cowsay "NedLinux"
 __________ 
< NedLinux >
 ---------- 
        \   ^__^
         \  (oo)\_______
            (__)\       )\/\
                ||----w |
                ||     ||
Het is bizar wat mogelijk is met functionele package management. Toegegeven, het is niet voor iedereen, wat de leercurve is nogal stijl. Maar als je het in de vingers hebt is het magisch.

Ik heb nu dus een distributie waar ik bijna 100% tevreden mee ben (er zijn altijd scherpe kantjes). En NixOS is de reden waarom ik bijna geen macOS meer gebruik. macOS applicaties als OmniGraffle, 1Password, Affinity Designer, etc. zijn nog altijd veel beter dan Linux equivalenten. Maar NixOS heeft het gedoe uit systeemconfiguratie gehaald en Nix heeft 100% reproduceerbare omgevingen voor development, wat gezien het feit dat ik >50% van de tijd programmeer extreem handig is.
softbart
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 09, 2020 9:55 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door softbart »

Had wat problemen met inloggen. Is samen met Cybertinus opgelost.
Gaan we weer verver met waar we gebleven waren.
Robert van Nedslack had me toen gewezen op NedLinux.

Ik kreeg https://web.archive.org/web/20070614075 ... m.php?id=9 gewoon open.

2007-04-22 15:18:11

Blowgish
Administrator
Van: /dev/random
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 744

Sluiting NedSlack forum

Beste bezoeker,

We hebben besloten dit forum per 30 april 2007 te sluiten.
Slackware Linux lijkt een steeds minder belangrijke rol te vervullen in de Linuxwereld, en de interesses van de forumbeheerders zijn steeds verder weggedreven.
De laatste jaren waren nog maar twee administrators van het oorspronkelijke team actief.
Verder was er ook niet veel interesse van leden uit de gemeenschap actief betrokken te raken bij dit forum.
We denken dat bezoekers er meer baat bij hebben hun vragen op een van de grotere, actieve fora als NedLinux te plaatsen:

http://forum.nedlinux.nl/

Groeten,
Blowgish
Robert

Offline


m.v.g.

Theo
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door iswrong »

softbart schreef: do aug 13, 2020 1:19 pm Ik kreeg https://web.archive.org/web/20070614075 ... m.php?id=9 gewoon open.
Bedankt voor de kopie! Ik krijg nog steeds:

This page is not available on the web
because of server error
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door vi coactus »

Ik zou de gehele url ook wel handig vinden :P
softbart
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 09, 2020 9:55 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door softbart »

Prima.
moet je me wel even helpen hoe dat geuploud moet worden naar het forum.

groet

Theo
softbart
Berichten: 5
Lid geworden op: zo aug 09, 2020 9:55 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door softbart »

Heb van de URL een text-bestand gemaakt.
Kon echter niet als bijlage mee.
groet,
Theo





NedSlack Underground
UNIX/Linux discussies
• Index
• Gebruikerslijst
• Registreren
• Inloggen
Je bent niet ingelogd.
Aankondiging
Het NedSlack forum is non-actief. Alleen oude leden kunnen het archief van posts nog lezen.
Pagina's: 1
 
• Index
•  » Nieuws
•  » Sluiting NedSlack forum
#1 2007-04-22 15:18:11
Blowgish
Administrator
Van: /dev/random
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 744
Sluiting NedSlack forum
Beste bezoeker,

We hebben besloten dit forum per 30 april 2007 te sluiten. Slackware Linux lijkt een steeds minder belangrijke rol te vervullen in de Linuxwereld, en de interesses van de forumbeheerders zijn steeds verder weggedreven. De laatste jaren waren nog maar twee administrators van het oorspronkelijke team actief. Verder was er ook niet veel interesse van leden uit de gemeenschap actief betrokken te raken bij dit forum. We denken dat bezoekers er meer baat bij hebben hun vragen op een van de grotere, actieve fora als NedLinux te plaatsen:

http://forum.nedlinux.nl/

Groeten,
Blowgish
Robert
Offline
 
#2 2007-04-22 23:16:39
Adri
Lid
Geregistreerd: 2005-12-08
Bijdragen: 147
Re: Sluiting NedSlack forum
Ik denk dat het onder de gegeven omstandigheden de enige optie is.
Niet vanwege de Slackware_is_.... argumenten (want dat is echt grote flauwekul), maar jullie hebben er overduidelijk geen zin meer in.
En daar is niks aan te doen. Put the bugger out of it's misery.

Leesvoer:
The sorry state of open source today.
En dan met name het laatste artikel (maar zeker niet alleen): whereto? (And Slackware will always matter, as long as craftsmanship, commitment, and quality make a difference.)
Offline
 
#3 2007-04-23 16:42:56
Blowgish
Administrator
Van: /dev/random
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 744
Re: Sluiting NedSlack forum
http://www.google.com/trends?q=slackwar … p;date=all

Slackware Linux zal zeker wel even blijven bestaan. Daar twijfel ik niet over. Maar het toch een stuk minder praktisch geworden als dagelijks systeem.
Offline
 
#4 2007-04-23 20:33:29
fietser
Lid
Geregistreerd: 2005-10-27
Bijdragen: 72
Re: Sluiting NedSlack forum
In iedergeval bedankt voor jullie moeite om zoiets op te zetten.
Jammer dat deze site dicht gaat. gaat die ook echt "weg"?
Is het ook mogelijk mijn draadje Slackware Essentials  te vervolgen bij nedlinux.nl?
Iedereen verder succes gewenst.
Offline
 
#5 2007-04-24 13:05:55
Adri
Lid
Geregistreerd: 2005-12-08
Bijdragen: 147
Re: Sluiting NedSlack forum
Blowgish schreef:
http://www.google.com/trends?q=slackwar ... l&date=all
Altijd leuk dit soort grafiekjes.
Ik heb voor de aardigheid zo'n beetje alle bekendere distro's in die molen gegooid en ze laten allemaal hetzelfde beeld zien. Voor de *.BSD's hetzelfde verhaal.
Uitzonderingen: Ubuntu (nauwelijks een verrassing) en Zenwalk.
Ook CentOS is over het hoogtepunt heen. 
Blowgish schreef:
Slackware Linux zal zeker wel even blijven bestaan. Daar twijfel ik niet over. Maar het toch een stuk minder praktisch geworden als dagelijks systeem.
Zolang ze in de distro top tien blijven staan is er inderdaad geen enkele reden om aan te nemen dat het een aflopende zaak is. MInder praktisch?
Ik weet het niet, ik heb enkele andere distro's geprobeerd, waaronder -nog steeds in gebruik, hoewel niet lang meer- het bewierookte Ubuntu.
Slackware is geen concurrent van Ubuntu en zal dat publiek ook nauwelijks aanspreken (dat zijn denk ik toch grotendeels ex-Windowsgebruikers die vooral grafische configuratietooltjes willen -waar ik inmiddels de buik meer dan vol van heb).
Dat wil ook niet zeggen dat er weinig tot geen draagvlak voor Slackware is, 't is gewoon een heel ander publiek. Als je een racewagen wilt, dan moet je geen Scania kopen en als je een vrachtwagen wilt dan moet je geen Ferrari kopen.

Zelfs Zenwalk vind ik qua stabiliteit toch echt niet het niveau hebben van Slack.
Offline
 
#6 2007-04-25 11:35:32
Blowgish
Administrator
Van: /dev/random
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 744
Re: Sluiting NedSlack forum
Ik kan het niet met je eens zijn (uiteraard, het blijven meningen). Een aantal ex-Slackers die ik ken zijn naar Ubuntu overgegaan. En dat zijn de minste niet (overwegend programmeurs). Een aantal anderen naar Fedora/Red Hat/CentOS. Ik beschrijf gewoon wat ik om me heen zie, en dat is dat veel doorgewinterde Slackers, ervaren mensen, over gegaan zijn naar andere systemen. Meestal omdat Slackware gewoon niet meer praktisch is voor hun werk. Ik ben daar ook een geval van. Ik ben in 1994 met Slackware begonnen, en kan mezelf toch wel doorgewinterde gebruiker noemen. Deze week moesten we een rackserver installeren waar we Xen en SELinux op draaien. Waar zij die, inmiddels allerdaagse technologieen, op Slackware? Xen kan met heel erg veel werk nog wel lukken, maar dat betekent dat je zelf kernels, glibc patchsets, etc. moet onderhouden (hoewel het verrekte veel werk zal zijn om het goed genoeg te krijgen voor een enterprise omgeving). SELinux is al helemaal onhaalbaar, tenzij je er een full-time baan van gaat maken. Ten eerste moeten veel basale utilities apart onderhouden worden, SELinux is nl. overal tot kleine utilities als 'ls'. En daarvan afgezien zou je alle policies aan moeten passen voor Slackware, daar ben je maanden mee bezig. Conclusie, op een dergelijke server is het gebruik van Slackware gewoon niet reeel meer. Op RHEL/Fedora/CentOS werkt het uit de doos, en nee dat is niet lui, de configuratie van Xen en SELinux doe ik gewoon in de shell, wat toch mijn primaire werkomgeving blijft.

Op een gegeven moment zijn er gewoon steeds meer plekken waar het gebruik van Slackware niet meer loont, tot op het punt waar het voornamelijk bruikbaar is als hobbysysteempje en simpele LAMP servers (hoewel, Apache 1.3 :p). Een paar jaar geleden gebruikten veel medegebruikers Slackware op hun werk voor servers e.d. Je zult nog wel een aantal mensen vinden die dat doen, maar dat wordt een steeds kleinere groep.

Wat betreft grafieken: ik denk dat dat w.b.t. *BSD ook klopt. CentOS is een wat 'oddball' geval, omdat het op dit moment nog voornamelijk op servers gebruikt wordt. En die worden met tientallen of honderden gedeployed, dat zijn niet echt mensen die daar de hele dag op te lopen Googlen.
Offline
 
#7 2007-04-27 17:44:08
fietser
Lid
Geregistreerd: 2005-10-27
Bijdragen: 72
Re: Sluiting NedSlack forum
Het laaste weekeinde gaat in, nog even over "hobbysysteempje"
Ik ben een hobyist, (prutser) wat kan ik nog voor positiefs zeggen over Slackware  bij andere hobyisten die een andere distro (K)Ubuntu,Fedora/Red Hat/CentOS /debian op hun computer hebben?

1  Ik krijg dus netjes een securitymail en  kan hem zo binnen halen met rsync .
2 Het is toch stabieler dan ...
3 Tja

Het beste verder.
Offline
 
#8 2007-04-27 18:39:25
Blowgish
Administrator
Van: /dev/random
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 744
Re: Sluiting NedSlack forum
Fietser: met het topic verder gaan bij NedLinux zullen ze denk ik geen bezwaar tegen hebben, als je er even een korte intro bij schrijft.
Offline
 
#9 2007-04-27 19:29:56
fietser
Lid
Geregistreerd: 2005-10-27
Bijdragen: 72
Re: Sluiting NedSlack forum
Ach het ging meer om een laaste woordt over Slackware ten opzichte van de andere in een wat positiefer zin.
Ik zie nog wel wat ik doe.
Groeten en tot ziens bij Nedlinux.nl
Offline
 
#10 2007-04-28 19:36:37
robert
Site Admin
Van: Zoetermeer
Geregistreerd: 2003-03-09
Bijdragen: 241
Website
Re: Sluiting NedSlack forum
Elke distro heeft zo zijn voor en nadelen (nou ja elke.. )
Als het draait is slackware natuurlijk perfect, maar mankementen kun je weinig aan doen, de hoeveelheid software die je zelf moet bijhouden groeit met de dag. Ouderwetsche kernels waardoor de ondersteuning ook niet optimaal is, enz.
Offline
 
#11 2007-04-30 23:38:09
Adri
Lid
Geregistreerd: 2005-12-08
Bijdragen: 147
Re: Sluiting NedSlack forum
Omdat ik het toch niet kan laten nog even te reageren...
Lees dit eens: http://www.linuxquestions.org/questions … amp;page=5
Older than 7 years 34.01%
Probeer dat eens met Ubuntu (of welke andere distro dan ook).
OK, DSL is daar ook geschikt voor (maar bespaar me dan het "ouderwetsche kernels").
En het zal je trouwens vast niet ontgaan zijn dat Slackware 11 (en eerder 10.2 ook al) een 2.6 kernel mee levert.
Slackware is DE ultieme distro voor hobbyisten (realiseer je je wel hoe groot die doelgroep is?).

Best wel vreemd, Slackware moeten verdedigen op een Slackware-forum. Tegenover de beheerders nog wel.
Offline
 
#12 2007-05-01 09:56:51
fietser
Lid
Geregistreerd: 2005-10-27
Bijdragen: 72
Re: Sluiting NedSlack forum
Slackware is DE ultieme distro voor hobbyisten.

We gaan gewoon door met de hobby.
Groeten.
Offline
 
#13 2007-05-01 18:35:12
Adri
Lid
Geregistreerd: 2005-12-08
Bijdragen: 147
Re: Sluiting NedSlack forum
fietser schreef:
Slackware is DE ultieme distro voor hobbyisten.

We gaan gewoon door met de hobby.
Groeten.
Zo is dat.

Houdoe!
Offline
 
 
Pagina's: 1
• Index
•  » Nieuws
•  » Sluiting NedSlack forum
Bulletin Board voettekst
Ga naar

Powered by PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door iswrong »

Bedankt voor het posten!

De tijd vliegt: het NedSlack forum is nu bijna even lang gesloten als Slackware op dat moment bestond ;).
Gebruikersavatar
vi coactus
Berichten: 228
Lid geworden op: zo jan 19, 2020 12:02 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door vi coactus »

iswrong schreef: zo aug 16, 2020 8:39 pm Bedankt voor het posten!

De tijd vliegt: het NedSlack forum is nu bijna even lang gesloten als Slackware op dat moment bestond ;).
En wat er in die tijd allemaal gebeurd is he. Ik begon met loadlin, want was niet mijn eigen pc. Ook nog via telnet zitten klooien op andere systemen. LiLo mis ik best wel, grub nooit vat op gehad, vooral met dat (u)efi niet. Dan hadden we de meetings in Tiel, en een in ehm. In de buurt van Rotterdam bij Walter. De kroegmeetings, NedSlack dus, NedBsd. En uiteindelijk imo de teloorgang van NedLinux de verkeerde personen op de verkeerde plekken (ik zeg zeker niet dat ik perfect ben), hetzelfde zie ik op irc, spin-off kanaal dat actiever geworden is dan het origineel.
Concert de Kift, huis geregeld voor m'n zusje :P
Maar jou en Pascal o.a. ken ik dus ook al een stuk meer dan de helft van m'n leven. En gebruik dus ook al meer dan de helft van m'n leven linux.
En toch heel lang Slackware trouw gebleven.

Nu voel ik mij alweer oud, ik kan alles niet meer bijhouden, al die veranderingen. Vroeger klooide je met xinerama voor meerdere schermen, nu niet meer, toch klooit je des te harder.

En dat mocht (en mag) ik wel.. KISS.
fietser
Berichten: 34
Lid geworden op: za feb 01, 2020 10:40 am
Locatie: proud off the north

Re: Voorstel rondje

Bericht door fietser »

LOL "mijn draadje Slackware Essentials."

Boek immiddels ook weer gevonden, als het weer slechter wordt zal ik is kijken of ik dat op nieuw kan opstarten. :geek:
Als er behoefte aan is. ;)
Slackware is ook niet meer mijn "hobbysysteempje" maar gewoon praktisch als dagelijks systeem. 8-)
Email, youtoep, nieuws, muzieken nedlinux forum dat is het eigenlijk wel. :ugeek:
Oja en libreoffice calc voor mijn huishoudboekje.

Groet.
Slackware 14.2
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door iswrong »

vi coactus schreef: ma aug 17, 2020 1:22 am En wat er in die tijd allemaal gebeurd is he.
Ja, het is inmiddels totaal een andere wereld. Toen ik me op NedLinux registreerde, hadden we thuis nog geen DSL. Ik kon 1 uur per dag zonder telefoontikken inbellen met Wanadoo. Bijna iedereen kocht Linux distributies nog op CD of CD-ROM bij de boekhandel of één van de vele bedrijfjes die gebrandde of geperste Linux CDs verkocht. Ik kocht elke Slackware versie (en vaak ook FreeBSD) van Wallnut Creek, BSDi, of hoe ze dan ook zijn gaan heten.
Dan hadden we de meetings in Tiel, en een in ehm. In de buurt van Rotterdam bij Walter. De kroegmeetings, NedSlack dus, NedBsd. En uiteindelijk imo de teloorgang van NedLinux de verkeerde personen op de verkeerde plekken (ik zeg zeker niet dat ik perfect ben), hetzelfde zie ik op irc, spin-off kanaal dat actiever geworden is dan het origineel.
Ja, de meetings waren heel erg leuk!

Ik weet niet heel erg goed waarom dit soort fora minder populair zijn geworden. NedLinux was natuurlijk ook een generatie van mensen die begin jaren '00 grotendeels tussen de pakweg 12-30 was en veel tijd had. Iedereen heeft nu werk, een gezin, en/of andere verplichtingen en dan heeft niemand tijd meer voor zo'n forum. En NedLinux is blijkbaar niet in staat geweest een jongere generatie aan zich te binden.

Maar volgens mij doen alle fora het minder goed. Wat op zich wel gek is, want er zijn niet minder Linux gebruikers en die hebben nog altijd hulp met dingen nodig. Misschien is Linux te makkelijk geworden ;). Ook zie je vaak dat er niet echt antwoorden op vragen komen, mensen gebruiken allerlei niche distributies of vreemde forks van Debian/Ubuntu en dan wordt het vaak lastig om heel specifiek advies te geven.

Maar terug naar geschiedenis. We hebben zelfs nog een paar NedSlack Install CDs gemaakt, die Slackware + updates + wat extra packages hadden.
Concert de Kift, huis geregeld voor m'n zusje :P
Ja, dat Kift concert + pizzeria was leuk! Daarna ben ik nog op een één of ander techno feest beland, dat was minder ;).
Nu voel ik mij alweer oud, ik kan alles niet meer bijhouden, al die veranderingen.
Free software, het internet, e.d. zijn veel omvangrijker geworden dan toen. Geen mens kan dat meer bijhouden. Dus focus ik me maar op de delen die ik interessant vind.
dirk
Berichten: 1
Lid geworden op: vr dec 25, 2020 11:51 am

Re: Voorstel rondje

Bericht door dirk »

Hoi

Na enige weken te hebben ingeschreven ben ik eindelijk door de ballotagecommissie toegelaten.

Ik heb me uiteraard ingeschreven aangezien ik geen nicknameverwarring wil laten ontstaan ;)

Mijn hobbies zijn, prutsen aan me pi, bierbrouwen en motorrijden, net als de dirk van t vorige forum. Alleen doe ik het nu nog beter 8-)

Trouwens doe weinig met linoeks, hackintosh bevalt me ook wel.

Gr. Dirk
Gebruikersavatar
cybertinus
Site Admin
Berichten: 48
Lid geworden op: za jan 18, 2020 9:18 pm
Contacteer:

Re: Voorstel rondje

Bericht door cybertinus »

Hi Dirk,

Sorry dat het zo lang duurde. Je bent er nu doorheen en van harte welkom hier op het forum!

En als je iets jaren lang blijft doen, dan word je er vanzelf beter in!
Bert
Berichten: 2
Lid geworden op: wo dec 01, 2021 12:26 pm

Re: Voorstel rondje

Bericht door Bert »

Goedemiddag!

Ik heb me ook maar eens weer aangemeld.
Ik was aan het kijken hoe het met nedlinux stond en of er nog nieuws was over wat er nu precies gebeurd was met de “vorige versie”.

Nu heet ik hier Bert, voorheen heette ik anders op nedlinux, maar ik weet niet meer welke gebruikersnaam ik eerder had, plus, met deze naam ben ik toch iets meer anoniem voor buitenstaanders dan met mijn hele naam.. Mogelijk dat sommige mensen van “weleer” zich mij nog herinneren. Ik woonde toen nog in friesland, tegenwoordig woon ik Lelystad.

Met het verdwijnen van het vorige forum zal er voor wat mijn posts betreft verder weinig belangrijks verdwenen zijn, behalve veel onzin en herinneringen.

Als er nog vragen zijn, dan hoor ik het wel!
fietser
Berichten: 34
Lid geworden op: za feb 01, 2020 10:40 am
Locatie: proud off the north

Re: Voorstel rondje

Bericht door fietser »

Hallo Bert,

Ik vraag mijn af waarom is het hier zo "stil!"

Groet.
Slackware 14.2
Plaats reactie