Gimp uit de jaren 80?

Vragen over en antwoorden op problemen met je desktop
Plaats reactie
carbon
Berichten: 10
Lid geworden op: ma apr 20, 2020 10:48 am

Gimp uit de jaren 80?

Bericht door carbon »

Hallo beste iedereen,


Ik zit altijd te modderen met gimp, ik wil zoals alle fotografen graag zeg 300 foto's bewerken in bulk, ook graag 300 foto's in bulk opslaan en niet bij elke foto de vraag weet je het zeker, export file klik ja en daarna nog een keer op ja. Ik zoek op internet en kom dezelfde vragen ook al in 2008 tegen. Nu 13 jaar later is dat dus nog steeds niet geregeld. Wil ik me aanmelden op een gimp forum, staan ze daar geweldig moeilijk te doen om je te registreren met vragen en een kruiswoordpuzzel je wil het niet weten, na 30 minuten geregistreerd, u heeft een mail gekregen om te bevestigen 'kijk u spam box goed na, helemaal geen mail gekregen. Zijn ze zo druk bezig met onbenullige shit veiligheid op een forum maar Gimp is nog als uit de jaren 80. En weet je als je te vaak klaagt over dit soort van dingen, je krijgt gewoon een ban/blok (bek houden jij) .

Op welke planeet zitten die linuxers tegenwoordig?? zijn het allemaal baardmannen uit de hippie tijd ofzjo?
iswrong
Berichten: 104
Lid geworden op: ma feb 10, 2020 9:16 am

Re: Gimp uit de jaren 80?

Bericht door iswrong »

carbon schreef: zo jul 25, 2021 8:54 pm Ik zit altijd te modderen met gimp, ik wil zoals alle fotografen graag zeg 300 foto's bewerken in bulk, ook graag 300 foto's in bulk opslaan en niet bij elke foto de vraag weet je het zeker, export file klik ja en daarna nog een keer op ja.
Afhankelijk van wat je met foto's wilt doen, is Gimp misschien niet de juiste tool. Als het gaat om bijv. belichting to verbeteren, etc. heb je veel meer aan Darktable, Shotwell, digiKam, e.d. De meeste van dat soort programma's kunnen bulk foto's bijwerken.
Gimp is nog als uit de jaren 80. En weet je als je te vaak klaagt over dit soort van dingen,
Helaas is The Gimp, als veel desktop-gerelateerde projecten, een project dat grotendeels door vrijwilligers gedraaid wordt met te weinig tijd. Het is heel erg respectabel wat ze neergezet hebben, maar het kan qua features of gebruikersvriendelijkheid niet echt tegen iets als Photoshop of Affinity Photo aan. Het helpt natuurlijk ook niet dat de in de FLOSS community aanwezige expertise verdeeld is tussen veel concurrerende projecten die eigenlijk hetzelfde doel hebben.

Wat doe je eraan? Als Gimp, Inkscape e.d. genoeg zijn, dan gebruik je het. Anders moet je gewoon macOS of Windows draaien of desnoods Windows in een VM.
jovo
Berichten: 22
Lid geworden op: za feb 01, 2020 3:12 pm

Re: Gimp uit de jaren 80?

Bericht door jovo »

Ik zou naar ImagMagick kijken: allerlei utilities die op de command-line dingen mijn images kunnen doen. Kijk maar eens wat je met convert al kunt doen.
Plaats reactie