1

Onderwerp: 486sx router

Jippie het is me eindelijk gelukt.
Mijn oude 486sx/33 is een volwaardige linux router geworden.

Deze computer draaid slackware 7.2 (beta), kernel 2.4.4 en heeft slechts 4 mb ram geheugen.

Installeren is nogal een geklooi. Heb de hd aan een andere computer gehangen, vanaf daar alles erop gezet.
Config files aangepast.

kernel gecompileerd en via diskette over gezet.

mxstream distributie erover.

firewall schript van adsl distro aangepast.

En gaan testen. Maakt gewoon niets uit in snelheid, maar nu kan ik mijn echte computer teminste uitzetten, zodat het mb af en toe toch onder de 30graden komt  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

Verder gebruik ik iptables voor het instellen van mijn firewall. Werkenlijk geweldig systeem.

portscanner worden gewoon genegeerd, ben een security test aan het draaien die ongeveer een 1/2 uur zou duren (indien computer windows draaid) maar deze is nu al heel lang bezig omdat hij geen enkele verbinding kan maken.

En ik kan toch alles naar buiten toe doen, alleen active ftp heb ik uitgezet, maar dat is tegenwoordig ook niet meer nodig.

Voor degene die geinteresserd zijn.
Packets a en n zijn (beperkt) geinstalleerd.
en ui ap heb ik joe erbij gezet.
2*20mb ram swap
1*150 mb scratch disk (voor mijn logs)
en 1 * 150 mb als boot disk (bevat ook installatie files)

Verder draaid er alleen een ssh deamon en een kernel log deamon op de computer 9rest om zeep gehopen)
mxstream draaid via inittab, wat dus beteken dat als de verbinding plat gaat linux hem zelf opbouwd (zie www.adsl4linux.nl  voor meer info)

- Wouter