1

Onderwerp: US Robotics NIC op FreeBSD 4.8

Ik heb een productieserver te draaien, en we willen upgraden naar 1 gigabit. Nu vrees ik dat versie 4.8 niet een US Robotics nic ondersteund, maar kan iemand dat bevestigen?

http://www.usr-emea.com/products/p-wire … p;loc=bene

De hardeware list op de freebsd website laat alleen de lijst van de 6.x serie geloof ik.

Ik heb mijn Ports nooit onderhouden van de server, eigenlijk niet slim. Is het simpel om mijn ports te configureren, nieuwste packages binnenhalen en de server up te graden naar 6.x serie of iig. 5.x ? Aangezien het een productieserver is, en ik geen terugval heb lijkt het me niet superslim, en moet ik maar voor de server voor een andere netwerkkaart.

Graag eens jullie visie hierover...

EDIT: http://ftp.urc.ac.ru/pub/OS/FreeBSD/4.8 … RDWARE.TXT

Hier staat de NIC dus ook niet in helaas.

One Unix to rule them all, One Resolver to find them,
One IP to bring them all and in the zone bind them. Deze drukkerij/copyshop drukt digitaal voor de GNU/linux community!

Re: US Robotics NIC op FreeBSD 4.8

Het wordt niet aangeraden om een 4.8 machine naar 5 of 6 te tillen vanwege de grote veranderingen binnen het basis systeem.

De server herinstalleren is dan de beste optie.

Workstation PC-BSD 7
Servers FreeBSD 7.x
Speeldoos FreeBSD 8 CURRENT
Firewall = pf-Sence

Bedankt, dat is ook wat we nu gaan doen, met direct een nieuwe HD ga ik binnenkort freebsd 6.0 installeren smile

One IP to bring them all and in the zone bind them. Deze drukkerij/copyshop drukt digitaal voor de GNU/linux community!

Als je een paar dagen wacht kun je 6.1 installeren.

Is die dan direct ook stable verklaard?

Edit: Nog een belangrijke vraag, weet zo iemand of ik mn bestaande vinum configuratie uit 4.8 op freebsd 6.x kan gebruiken?

Nee 6.1 is nog niet gereleased.
Maar men is bij BETA4 en de volgende wordt waarschijnlijk een RC

Zo nog even geduld, er zijn weer heel wat verbeteringen aangebracht.
En anders zul je weer een buildworld moeten doen om van 6.0 naar 6.1 te gaan, het kan wel maar het bespaart je een hoop tijd als je even wacht tot 6.1 er is.

Of je de huidige vinum mee kunt nemen weet ik niet.

Workstation PC-BSD 7
Servers FreeBSD 7.x
Speeldoos FreeBSD 8 CURRENT
Firewall = pf-Sence