1

Onderwerp: FreeBSD booten van floppert

Omdat ik continu problemen heb met het instaleren van FreeBSD op een van mijn systeempjes
heb ik alles uiteindelijk  zelf maar met de hand gedaan.
Probleem is nu dat ik geen flauw idee heb hou het systeem te booten met een floppy maar dan wel de hdd als root te mounten, op de zelfde manier als ik dat b.v. met slacware kan doen.
Wie ohhh wie ?

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

2

Re: FreeBSD booten van floppert

Zo gemakkelijk als bij Slackware gaat het helaas niet...tje wat is er wel makkelijker als Slack  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

Je hebt inmiddels vast wel door hoe je bootfloppy's moet maken voor de FreeBSD installatie.   Je hebt een opstartdisk met een kernel en een root-disk.   Maar er is ook een rescue-disk.

Maak alle 3 diskettes, dus incl. rescue disk.   Start op de gebruikelijke manier op met bootdisk en rootdisk.   Je kunt in de setup ergens kiezen dat je de rescue disk wil gebruiken.   Die stop je er in op verzoek en dan kun je het een en ander vanuit een shell doen.

3

Ja het boek zegt
boot -a dan vraagtie om een root device
tja... dat doettie wel aleen het wil niuet erg
mischien straks als ik weer nuchter ben  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

4

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door pascal:
<STRONG>Ja het boek zegt
boot -a dan vraagtie om een root device
tja... dat doettie wel aleen het wil niuet erg
mischien straks als ik weer nuchter ben   [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

Zo moet het volgens mij ook niet.
Je moet gewoon de standaard root-flop gebruiken en dan vanuit het setup-menu naar die shell gaan, en als je dat doet wordt er naar die 3e diskette gevraagd.

5

Wij gaan het morgen uitzoeken  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]
Thanx.