1 Laatst bewerkt door Newbie22 (03 Feb 2007 13:02:01)

Onderwerp: Vista spellen

Hoihoi, ik gebruik nu al jaren *nix. Maar nu heb ik het grafische Vista geweld gezien, en ik denk dat het toch eens tijd is over te stappen.

Nu ben ik erg veslaafd aan hack, rogue, battlestar, hangman, snake en tetris. Ik heb al geprobeerd de binaries over te kopieeren, in eerste instantie gebeurde er helemaal niets, dus heb ik alle files maar naar .exe hernoemd (chmod kon ik niet vinden). Nu klaagt Windows over een onbekend binair formaat. Heb ik een emulator nodig ofzo? Ik heb op internet iets gelezen over DirectX, heb ik dat nodig?

Re: Vista spellen

Newbie22 schreef:

Hoihoi, ik gebruik nu al jaren *nix. Maar nu heb ik het grafische Vista geweld gezien, en ik denk dat het toch eens tijd is over te stappen.

lol Cool, maar 1 april is pas over twee maanden toch?

Nu ben ik erg veslaafd aan hack, rogue, battlestar, hangman, snake en tetris. Ik heb al geprobeerd de binaries over te kopieeren, in eerste instantie gebeurde er helemaal niets, dus heb ik alle files maar naar .exe hernoemd (chmod kon ik niet vinden). Nu klaagt Windows over een onbekend binair formaat. Heb ik een emulator nodig ofzo? Ik heb op internet iets gelezen over DirectX, heb ik dat nodig?

Och natuurlijk, het wordt weer carnaval! smile

fedora debian

Als je niet een beetje gek bent word je knettergek.

newble22 schreef:

Ik heb op internet iets gelezen over DirectX, heb ik dat nodig?

Wie weet is er een windows-variant van Cedega big_smile

D e b i a n

4

dag Daniel lol

5

aLaiN schreef:

dag Daniel lol

/me dacht dat het pascal was... maar ja... die is te stoer voor spelletjes ;-)

kijk naar de links van de spelletjes tongue

-->take it oldsko0l<--

Sorry, om te gamen moet je toch echt op Linux zijn. Dus ik zou even naar de winkel gaan om je geld terug te halen en weer lekker gaan gamen in Linux!

thomasvk, je hebt helemaal gelijk. Dat Windows is niets voor gamen. De belangrijkste gaming libraries missen gewoon (libtermcap en libcurses). En er is geen "schedule" voor het aanbieden van deze libraries. Ik snap niet hoe ze kunnen zegge dat Windows geschikt is voor spellen. Maak dat de kat wijs.

Ik ben gister al terug naar de winkel gegaan, maar ze claimen dat ik een licentie geaccepteerd heb, en dat ik de systeemeisen voor mijn spellen had moeten checken. Ik had dat vantervoren wel gedaan, maar het enige dat ik kon vinden was "any VAX will do". Ze probeerden me bij de winkel gerust te stellen dat ze benul van zaken hebben, en dat ik waanvoorstellingen heb, omdat je geen spellen op een fax kunt spelen, tenzij je iemand anders aan de andere kant van de lijn laat tekenen.

Hmpf.

9

Zijn apotheken op zaterdag gesloten?

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

10

robert schreef:

Zijn apotheken op zaterdag gesloten?

huh?

-->take it oldsko0l<--

11

Tja,
Ik begrijp ehm wel.

Beetje flauw daar ik nog niet zo heel lang geleden een soortgelijke thread heb gestart.
Vraag me toch al af wat al die spelletjes freaks in Linux denken te vinden.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

schijnbaar iets dat windows ze niet bied

D e b i a n

13

Die vraag kan deze spelletjes fanaat wel beantwoorden. Er zijn gewoon een aantal mensen, die van windows afwillen.
Ze willen daarbij wel de nieuwste spellen blijven spelen.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

Gps schreef:

Die vraag kan deze spelletjes fanaat wel beantwoorden. Er zijn gewoon een aantal mensen, die van windows afwillen.
Ze willen daarbij wel de nieuwste spellen blijven spelen.

Voorlopig komt die wens op me over als, auto willen rijden maar niet in de file willen staan. icon_mrgreen

fedora debian

15

Rogue is er zeker ook voor Windows... even zoeken denk ik wink

En als je over wilt stappen naar Windows, ga dan voor XP, want Vista ziet er mooi uit, maar da's ook alles.

René

Keyboard not present, press F1 to continue...

16

Voorlopig komt die wens op me over als, auto willen rijden maar niet in de file willen staan. icon_mrgreen

lol

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

17

renevanh schreef:

Rogue is er zeker ook voor Windows... even zoeken denk ik wink

En als je over wilt stappen naar Windows, ga dan voor XP, want Vista ziet er mooi uit, maar da's ook alles.

René

Daar ben ik het niet met je over eens. XP zou nu geldverspilling zijn (niet dat Vista dat niet is) maar Vista is wel weer het 'nieuwste van het nieuwste' waardoor het nieuwere programma's later zal ondersteunen terwijl XP dat niet doet. (kijk bv. naar W2k)

Langs de andere kant is het sowieso geldverspilling. Linux is vele malen beter. En wat knap betreft, installeer eens even AIXGL en Beryl en ontdek dan even wat pracht is. Vista is een lelijk eendje daarmee vergeleken (jammer dat Beryl alleen nog niet zo stabiel is :-) )

Wat de spelletjes betreft: ik vind het een beetje *schandalig* dat je Linux-games wilt overbrengen naar Windows. Ergens kan ik het wel begrijpen, maar dit is iets van Linux... Je gaat toch ook niet een Windows-spelletje (zoals Solitaire) naar Linux overbrengen...?

PC: AMD Athlon64 3500+ @ 2.21 Ghz, 2048 Mb DDR2 Ram, nVidia GeForce NX 7300 GS met 256 Mb Ram.
Laptop: Intel Mobile Pentium III @ 500 à 700 Mgz, 128 Mb Ram, ATi Mobile Rage Pro
Trotse gebruiker van AMD Athlon, nVidia en MSI

18

Nieuwste van het nieuwste. XP is inderdaad abandonware, maar Vista lijkt een restproduct van een dooie 'interface expert'. Maar goed. Wie ben ik te oordelen, ik loop twee generaties achter wat Windows-kennis betreft.

Roeland

19 Laatst bewerkt door teebones (22 Feb 2007 14:13:57)

Roeland schreef:

.... maar Vista lijkt een restproduct van een dooie 'interface expert'. ....

big_smileicon_rockon:lol:

20 Laatst bewerkt door Korean Mulgogi (22 Feb 2007 14:23:39)

SJ schreef:
renevanh schreef:

Daar ben ik het niet met je over eens. XP zou nu geldverspilling zijn (niet dat Vista dat niet is) maar Vista is wel weer het 'nieuwste van het nieuwste'

&$€@* Prst..! Nondedju, al die koffie over m'n toetsenbord! wink

Langs de andere kant is het sowieso geldverspilling.

Dat lucht weer op.
Heb je DRM en NSA-spyware al genoemd?

Wat de spelletjes betreft: ik vind het een beetje *schandalig* dat je Linux-games wilt overbrengen naar Windows. Ergens kan ik het wel begrijpen, maar dit is iets van Linux... Je gaat toch ook niet een Windows-spelletje (zoals Solitaire) naar Linux overbrengen...?

Dat is nou de vrijheid om met vrije software te doen wat je zelf wilt, of het nou iets heel doms is of niet. Vrijheid nummer 0 volgens de GNU/RMS doctrine. smile
<edit> ik zit weer te ouwehoeren, misschien zijn die Linux-spellen helemaal geen vrije software?
Tja, dan is het behoorlijk stom ja. wink </>

fedora debian