1

Onderwerp: Cedega 6 is uitgebracht

Hoi,

Ik wil hierbij even laten weten dat Cedega 6.0 van Transgaming is uitgebracht.
Deze release is om van te smullen, zie onder:

TransGamers can now play Battlefield 2142, Need for Speed: Carbon and Madden NFL 07. In addition, Elder Scrolls IV: Oblivion is now fully supported without any caveats.

GL Shading Language (GLSL) support
Shader Model 2.0
Point size, scaling, and point sprites
Volume textures
Floating point textures
Framebuffer Object (FBO) re-write
Support for the new FBO extensions
New memory allocator
Optimized file operations
Anti-aliasing support
Improved ALSA support, including support for Dmix and MMap
Improved multimedia timer thread
Dynamic CPU speed support
Improved joystick functionality
D-Bus improvments
team improvements
Improvements for ATI users
Copy protection improvements (SafeDisc 4.x)
Cedega UI Improvements
Ubuntu Edgy fixes
GDDB multiple volume support
Updated GDDB files
Improved mount handling
Improved richedit support

en nog veel meer...

Linux, Windows and Dos also known as The Good, The Bad and The Ugly.

iMac 20", MacBook, Mac OS X Lion
HP laptop met Ubuntu 12.04

Re: Cedega 6 is uitgebracht

Kan je Cedega ook eenmalig aanschaffen of enkel maar dmv maandelijk die 5€ te betalen? Ik ben namelijk van het principe dat ik niet maandelijks wil betalen om een computerspelletje te spelen.

3

DigitalOverdose schreef:

Kan je Cedega ook eenmalig aanschaffen of enkel maar dmv maandelijk die 5€ te betalen? Ik ben namelijk van het principe dat ik niet maandelijks wil betalen om een computerspelletje te spelen.

Volgens mij kan dat. Zou je even de voorwaarde op de site moeten lezen.

You can also pay for an entire year at once and get a month free -- that's $55 upfront

groet,

zerby

Zerkovic schreef:

You can also pay for an entire year at once and get a month free -- that's $55 upfront

Die software kun je dus niet "gewoon" kopen? Dit is volgens mij het enige stuk software waarvan je niet  een versie 'om te houden' kunt kopen. icon_confused

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

jawel hoor, als je betaalt krijg je gewoon cedega. en voor die periode ook alle upgrades. maar daana niet meer. dus je kunt de oude gewoon blijven gebruiken.

groet,

zerby

Zerkovic schreef:

jawel hoor, als je betaalt krijg je gewoon cedega. en voor die periode ook alle upgrades. maar daana niet meer. dus je kunt de oude gewoon blijven gebruiken.

Okee. Da's mooi. [on topic] Battlefield 2142 werk perfect? Toppertje. Cedega heeft wel degelijk meerwaarde over Wine.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

8

MeneerJansen schreef:

Okee. Da's mooi. [on topic] Battlefield 2142 werk perfect? Toppertje. Cedega heeft wel degelijk meerwaarde over Wine.

Het blijkt inderdaad goed te werken. Heb het spel zelf niet. Draai nu wel het spel Oblivion, en die werkt perfect!

Of Cedega meerwaarde heeft over Wine weet ik niet. Ik zelf, flinke gamer, draai nog steeds meer spellen onder Wine dan onder Cedega. Moet wel zeggen dat ze een flinke inhaalslag hebben gemaakt. Goed werk van die gasten.

Wat ook wel prettig is dat er op veel gamesites behoorlijk positief wordt gesproken over Cedega en dat geeft het misschien weer een flinke impuls. Ik hoop dat ze ook nog eens iets gaan doen als Loki deed, zou helemaal mooi zijn.

9

Iets over niet nagekomen beloften en alleen maar nemen en niets geven.... zou nog liever windows kopen dan die gasten van Cedega één cent gunnen.

10 Laatst bewerkt door Gps (13 Apr 2007 23:35:19)

Tuvok schreef

Of Cedega meerwaarde heeft over Wine weet ik niet. Ik zelf, flinke gamer, draai nog steeds meer spellen onder Wine dan onder Cedega. Moet wel zeggen dat ze een flinke inhaalslag hebben gemaakt. Goed werk van die gasten.

Ik wil graag weten sinds wanneer die inhaalslag gemaakt is.
Ik heb een spel geprobeert, maar dat lukte niet. (Installeerde wel, game menus ook, maar als je het spel start crash het)
Dat was een 3/4 jaar geleden denk ik.

Ik wilde juist proberen om de source code van cedega te downloaden, en het nog een keer te proberen.
Dus eigenlijk wineX als ik het goed begrijp.
Ze moeten de veranderingen aan wine "terug geven" aan wine, en bieden ook een download aan.
(Ik kon de link zo snel niet vinden)
gewoon gratis, geen support en het cd beveiligings gedeelte zit er niet in, omdat het geen opensource is, en niet gebaseerd op wine.

Dit las ik bijvoorbeeld op een engelse Linux site.
http://wiki.linuxquestions.org/wiki/Gam … e_or_WineX

It is possible, though, to use Cedega for free, but the process involves downloading and compiling older versions. The advantage is that Cedega is more thoroughly tested for games, so you have a much greater chance to play. It is also focused on getting the Direct 3D layer of Windows working on Linux.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

11

Gps, ik heb vorige week eventjes Rollercoaster Tycoon 3 via Wine gespeeld. (helaas crashte hij op een gegeven moment wel, maar dat was een user fout) smile tot de crash ging het best lekker. Niet 100% optimale snelheid, maar het was te doen.

Cedega heb ik ook. Werkt soms wel, soms niet. Sommige games werken wel in Wine en niet in Cedega, in andere gevallen is het andersom, maar het overgrote deel aan games werken niet of maar nauwelijks in beide programma's.

Als je alleen de laatste versie van Cedega wilt kopen, ben je 15 euro kwijt (krijg je dan ook nog 3 maanden lang gratis updates) Er is ook nog wel een gratis versie hiervan, maar die moet je zelf 'builden', en bevat niet de kopieerbeveiliging technieken die in de betaalde versie van Cedega zitten.