1 Laatst bewerkt door wuotan (08 Jan 2011 18:32:55)

Onderwerp: OpenBSD en WPA [opgelost]

Ik gebruik OpenBSD 4.8 op een Samsung N130 laptop, er zit een athn netwerkkaart op die functioneert. Dit weet ik omdat ik met het commando 'ifconfig athn0 scan' een lijst krijg van de netwerken die er hier aanwezig zijn. Maar dan houdt het ook op, ik kan geen verbinding maken met het netwerk met WPA2 Personal + AES.

Het eerste wat ik doe naar aanleiding van de athn-manpage is:

# ifconfig athn0 nwid *** wpakey ***

-- met als resultaat:

ifconfig: wpakey: bad value

Goed. Met behulp van Google kom ik weinig verder wat hier het probleem is dus ik gooi het over een andere boeg met behulp van deze HOWTO.

# ifconfig athn0 nwid *** wpa wpapsk `wpa-psk *** ***`

Dit geeft geen foutmelding en met 'ifconfig athn0' zie ik nu dat de status 'active' is en de rest van de informatie komt ook overeen met wat ik eerder met de scan uitvond. Maar ik heb géén internettoegang, (getest met 'ping nu.nl' en lynx) Daarna volgde ik de hostname.if tip op die de site gaf (dhcp chan 1 nwid my_net wpa wpapsk `wpa-psk my_net my_passphrase`) waarbij het channel 6 was in mijn geval. Toen een keertje 'sh /etc/netstart' en verdorie het internet doet het!

Let wel, ik had dit al minstens 5 keer gedaan voor ik het allemaal nog een keertje nabootste om mijn probleem hier te schetsen... Dit is al de tweede of derde keer dat ik na een paar dagen puzzelen uiteindelijk bij dit forum aanklop en bij het beschrijven van mijn probleem het opeens aan het werk krijg, hoe komt dat toch?

(Het oorspronkelijke probleem was overigens dat ik telkens wel DHCPDISCOVER kreeg maar geen DHCPOFFER)

:wq

2 Laatst bewerkt door Gps (09 Jan 2011 17:52:53)

Re: OpenBSD en WPA [opgelost]

Dat gebeurd mij ook wel.

Dat terwijl ik op een forum de vraag aan het stellen ben, ik ineens het licht zie.

Ik denk dat het komt omdat je gedwongen word, het probleem helder te omschrijven.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.