1

Onderwerp: Verslavend!

De titel zegt het ligt het nouw aan mij of is die textmode in slackware zo verslavend?
Oke ik zit nu al drie dagen te stoeien met X op ik schat een herz van 60 of zo heel laag maar dat maakt mij niet uit [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
De textmode is echt relax ik weet niet het bevalt mij veel meer dan X. Maar ik wil het morgen wel even aan de praat krijgen
omdat je redelijk pijn in je kijkers krijgt als je dan een dagje naar je monitor zit te kijken.:P
Ik vind nu zelf slackware de beste distro die ik tot nu toe heb gebruikt.
Redhat vind ik echt *.* en mandrake dat vond ik echt te veel windows.!

Hehe ik moest het even kwijt:P

Niet gecertificeerd prutser.

2

Re: Verslavend!

JIJ KOMT ER WEL!

WACHT MAAR TOT S'AVONDS LAAT:

THE FREAKS COME OUT AT  NIGHT!
(ondertitel masters of hardcore 6)

Telnet, Php, MySQL & Linux: RIP

http://codequest.nl

3

Hhe:P Het is gewoon zo textmode is beter kan je tenminste alles zelf ddoen [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img] Dan met zon muis of hoe je het ook schrijft [img]images/smiles/icon_razz.gif[/img]

idd...je bent goed op weg, en het gaat vlug met je. Ga zo door!

ps: wijnand..moet jij eens raden welke cd ik nou echt toevallig heb opstaan  [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]...en nee dit is geen bullshit ik heb um echt opstaan!!

Alles is relatief.

No Windows users were injured during creation of this post.

5

Echt waar???
MAsters of Hardcore 6?

die is echt vet! zeker het nummer van Dr HEADBANGER, strike!

Het beste nummer van 2001!

Telnet, Php, MySQL & Linux: RIP

http://codequest.nl

6

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door Wijnand:
<STRONG>JIJ KOMT ER WEL!

WACHT MAAR TOT S'AVONDS LAAT:

THE FREAKS COME OUT AT  NIGHT!
(ondertitel masters of hardcore 6)</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

Heheh dachten mij ouders er zo maar over Freaks come out at night:P

7

Freaks come out at night...

kut man,
ik ben pas om half elf 's ochtends geboren  [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

door klachten geen sig meer..

8

* zucht *
Toen ik al heel vroeg in den beginne dit forum onveilig begon te maken was ik ook zo'n console ridder.
Iedereen lachte mij als drag en droppend uit.
Maar ik snap te er niets van, mij allemaal te lastig.
Nog steeds kan ik niet met een GUI overweg.
Zo heb ik bijvoorbeeld hoopjes problemen met het schrijven van mijn Linux-C boekje omdat ik nu niet meer met VI werk.
Ik denk dat ik dat toch maar weer ga doen en
pas als het klaar is even de Bold en de Beautifull erop los laat.

Annyhow, wat ik wilde zeggen.
Is dat er hier steeds meer console ridders komen.
Gelukkig niet alle maal conservatieve bejaarden die niet willen bijleren.
Maar juist veel jonge mensen die inzien dat een grondige kennis van het systeem niet wordt opgedaan door te klikken op een plek zonder te weten waarom.
Weet iemand of er nog een console based texverwerker bestaat ?
iets met nroff of LaTeX of zo ?
Iets dat zeg maar voor mij ook te snappen valt.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

9

Emacs? Pico? er zijn er toch zoveel?!?! ik gebruik zelf vaak less om snel even een tekstbestand te bekijken. En vi voor het grotere werk [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]
Less is echt heel erg simpel vind ik.!

Ik gebruik wel X, maar dan wel met twm en een hele zooi xterms. Het wert veel relaxter dan constant console switchen en het is voor de rest vrijwel hetzelfde.

11

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door Bint:
<STRONG>Freaks come out at night...

kut man,
ik ben pas om half elf 's ochtends geboren   [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

Whoeha, ik op klokslag 12 uur   [img]images/smiles/icon_cool.gif[/img]

website: http://www.nedlinux.nl/~rene/
operating system: Debian GNU/Linux, Gentoo GNU/Linux
software: GNOME, Emacs, Bash, Mozilla, LaTeX

((lambda (x) (x x)) (lambda (x) (x x)))

12

pascal, LaTeX is een HTML echtige taal, die werkt met voorgedefinieerde layouts. De bron ervan kun je gewoon bewerken met vi of welke andere editor je leuk vind. 10 tegen 1 dat er zelfs highlighting aanwezig is voor LaTeX.
Daarna kun je de LaTeX source laten omzetten naar dvi, die je gewoon kunt bekijken. Desnoods zet je de dvi nog om in een pdf of html ofzo  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

13

Blowfish wat maakt de toetsencombinatie crtl alt f2 uit bijv. of helemaal met je muis naar zon xterm? Console roelt. Oh ennuh weet iemand waarom lynx my gebruikersnaam niet onthoud ik accepeteer wel alle cookies!

14

mijn lynx accepteert alle koekies, maar onthoud ze ook niet. maar ik heb er wat op gevonden: ik laat lynx gewoon altijd openstaan op tty8  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

15

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>
Blowfish wat maakt de toetsencombinatie crtl alt f2 uit bijv. of helemaal met je muis naar zon xterm? Console roelt.
<HR></BLOCKQUOTE>

Dat overleef je niet, ik kan het weten   [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Heel de dag in een shell (noemen we dat tegenwoordig console?) dat word saai...

Of zijn we aan het recoor breken?
Mijn recoor is 2 weken zonder X  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

16

<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">quote:</font><HR>Origineel geplaatst door frank:
<STRONG>
Dat overleef je niet, ik kan het weten    [img]images/smiles/icon_biggrin.gif[/img]
Heel de dag in een shell (noemen we dat tegenwoordig console?) dat word saai...
</STRONG><HR></BLOCKQUOTE>

De shell is het specifieke programma, dus bash, sh, zsh, ksh, whatever.... De console is de algemene naam voor toegang tot het systeem via een command line IMHO. Dan heb je ok nog een terminal en das dan weer een console waarmee je verbind naar een bepaalde computer (kan ook best localhost wezen).