1

Onderwerp: Vacature: Embedded Software Engineer (linux, c++, Qt)

Geachte mede forumleden,

Bij mijn werkgever is een vacature ontstaan voor een software engineer. Het product waar we in mijn team aan werken is een digitale tachograaf voor taxi's. Zie bijgaande tekst voor meer informatie:

Software developer bij Euphoria Software in Tilburg

Euphoria Software (http://www.euphoria-it.nl), gevestigd in het centrum van Tilburg, is een top drie speler in de markt van mobiliteit- en fleetmanagementsoplossingen voor  de  personenvervoerbranche. Binnen Euphoria Software worden diverse producten en diensten, onder de naam CABMAN, ontwikkeld om de bedrijfsprocessen van deze vervoerders te ondersteunen en te optimaliseren.

Hierbij kan je denken aan oplossingen voor het veilig afstorten van cash geld van chauffeurs, ritten registraties, geïntegreerde communicatie en navigatiesystemen, maar ook planningtools en administratieve oplossingen. De oplossingen zijn zowel hardware als software matig van aard. De hardware oplossingen worden deels in huis, maar veelal door partners geproduceerd. De software oplossingen worden inhouse bij Euphoria ontwikkeld.

Ons team bestaat momenteel uit 17 enthousiaste collega’s en om deze collega’s op de juiste manier te ondersteunen bij de groei van Euphoria komen wij graag in contact met een energieke

Software developer

Net als wij heb je een passie voor IT in het algemeen. Je bent ambitieus in het ontwikkelen van je kennis en vaardigheden, neemt initiatief en bent klantgericht maar hierbij verlies je de interne organisatie niet uit het oog. Je betrekt je collega’s bij je projecten en maakt hen deelgenoot van de ontwikkelingen.

Als Software Developer ben je samen met je collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling van voertuigapparatuur waaronder boordcomputers

Profiel kandidaat:
         -C/C++
         -Object Oriented design/implementatie
         -HBO, richting technische informatica, electrotechiek embedded 
         -Leergierig, nieuwsgierig, ambitieus
         -Belangstelling voor extra training/cursussen
         -0-5 jaar ervaring
         -Embedded systemen
         -Linux (embedded)
         -Zelfstandig, analytisch
         -project matig werken

pre:
         -QT, Encryptie, SQLite , GPS, GPRS, datacommunicatie, CMAKE
         -Revision control:SVN
         -Open source
         -Agile/SCRUM methodiek
         -Automotive

Geboden

Euphoria Software is gevestigd in een karakteristiek, oud herenpand in het centrum van Tilburg. Je werkt met een vast team met enthousiaste collega’s waarin je jezelf op een professionele manier kunt ontwikkelen. Daarnaast bieden we een goed salaris, degelijk pensioen en aanvullende studiemogelijkheden.

Bij Euphoria heerst een informele, maar professionele sfeer en werken 17 mensen. Onze kernwaardes zijn resultaatgericht, value-for-money, pragmatisch en professioneel.

Als je geïnteresseerd bent, stuur dan je CV naar onderstaande contactpersoon. Je hoort dan binnen een paar dagen of je uitgenodigd wordt voor een kennismakingsgesprek.

Interesse
Meer informatie over Euphoria is te vinden op http://www.euphoria-it.nl. Contactpersoon voor deze functie is Leon van Lier. Leon is bereikbaar via 013-4609280 of l.vanlier@euphoria-it.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld

2

Re: Vacature: Embedded Software Engineer (linux, c++, Qt)

Klinkt leuk... wel ff $$$ vermelden (en dat is zoals je weet niet '$markconform' maar een getal.
Ik heb een leuke baan anders had ik zeker eens verder gekeken. nu ja... Tiltburg.... 'De Lolipop' dan heb je het verder ook wel gehad lijkt me.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3

Pascal die met Qt zou willen werken?

icon_mrgreen

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

4

Ik vraag mij op zich al af waarom een taximeter een OS nodig zou hebben.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit Rinse.
Moet toegeven dat het niet mijn ding is, maar leuke Embedded vacatures zijn helaas erg dun gezaaid.
Embedded projectjes die ik zelf opstart zijn meestal vrij clean en efficient ipv al die bloated meuk van tegenwoordig.
Ben overigens niet op zoek maar ik gun een ander ook wat wink

5

Reden dat er een OS op draait is dat het apparaat meer is dan een taximeter, het is een tachograaf. Op dit moment houden chauffeurs de ritadministratie op papier bij. Dit is omslachtig en gevoelig voor fouten. Sinds enige tijd is er een wet van kracht die taxibedrijven gaat verplichten om de rittenstaten digitaal bij te gaan houden. Dat betekent onder andere dat er digitale handtekeningen bij komen kijken, en er een grafische frontend moet zijn om gegevens in te kunnen voeren. Dit alles moet natuurlijk goed beveiligd zijn, en dan is een multiproces architectuur al snel aantrekkelijk.

6

Dagget, dank voor die info al was je natuurlijk niet verplicht bedrijfs processen bloot te leggen.
Mijn constatering kwam vooral uit het feit dat er nogal eens door opdrachtgevers bespottelijke eisen worden gesteld in de specificaties (het moet zulk een CPU hebben, het moet windows XP hebben) en dat dan enkel om een tekstje op een scherm te krijgen... Ik ken wel wat embedded developers die dan al bedanken voor zo'n opdracht... zou ik zelf ook doen.

7

Op deze thread mag een slot. De vacature is inmiddels vervuld.