26

Re: Gezocht: zo'n heerlijk oud IBM toetsenbord

pascal schreef:

Tip, neem niet het kbd zonder opdruk... Zodra je wachtwoorden moet invoeren kom je er ineens achter dat je toch niet zo goed kunt blindtiepen als je dacht icon_redface

Dat was ik ook zeker niet van plan. Het is voor of ontzettende matcho's of mensen die uiterlijk veel en veel belangrijker vinden dan functionaliteit

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

27

http://www.youtube.com/watch?v=yMG25ZkteXg

heerlijk geluid!
hier wordt het geluid van ibm model m en das keyboard vergeleken

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

Ik heb jaren een HHKB gebruikt, en was er heel erg tevreden mee. Bovendien zitten de toetsen op de juiste plek.

Tegenwoordig gebruik ik een Apple Keyboard. Lekker compact, en je vingers hoeven minder werk te doen om een toets in te drukken wink:

http://en.wikipedia.org/wiki/Apple_Wireless_Keyboard

Als ik m'n Apple keyboards om wat voor reden dan ook zou moeten vervangen, zou ik eerder een HHKB overwegen dan Das Keyboard.

Heb recentelijk een Sun Type 7 toetsenbord gekocht voor m'n werk na lang getwijfeld te hebben tussen een HHKB en een Type 7. Maar ben er niet heel erg enthousiast over, misschien beter een HHKB moeten aanschaffen. Voor thuis heb ik een nieuw Zarafa toetsenbord op de kop weten te tikken, is wel een redelijk ding en was ook niet zo duur.

30

Ik vind het jammer dat de HHKB zo prijzig is, want ik zou er nog wel 1 willen. (of 2, of 3, .. wink)

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

31

danieldk schreef:

Tegenwoordig gebruik ik een Apple Keyboard. Lekker compact, en je vingers hoeven minder werk te doen om een toets in te drukken

Ik verbaas me er elke keer over dat er uberhaupt mee te werken valt, maar idd kwalitatief is dat rare design ding best goed.
Maar om er code mee te kloppen is het niet echt mijn ding.
Ik zou graag zeggen dat het een rotding is, maar ook dat kan ik niet echt zeggen.
Kortom ik weet niet wat ik er van moet denken, het kbd past zeer goed in de gedachte lijn van Apple voor om er serieus mee te werken is het gewoon niet geweldig.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

pascal schreef:

Kortom ik weet niet wat ik er van moet denken, het kbd past zeer goed in de gedachte lijn van Apple voor om er serieus mee te werken is het gewoon niet geweldig.

Ik had precies hetzelfde hoor, vond het helemaal niets. Nu is het eigenlijk andersom, als ik op een ander toetsenbord werk, is het net alsof ik liftknoppen in zit te drukken. Again, de HHKB is een klasse apart, en het zou goed kunnen zijn dat mijn volgende toetsenbord weer een HHKB is.

33

Ik zag net bij AppieHein zo'n Apple alike toetsenbord liggen voor 19.95
Helaas er gaat gewoon niets boven een Lenovo Laptop-Kbd daar werk ik echt het liefst mee.

pascal schreef:

Ik zag net bij AppieHein zo'n Apple alike toetsenbord liggen voor 19.95

Ik vrees dat de kwaliteit van een mechaniek toch een stuk slechter is...

35

Ik gebruik al jaren een Microsoft-toetsenbord. Als al hun producten zo goed waren dan had ik wat minder problemen met MS....

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

36

Die zijn inderdaad ook prima, idem voor de muizen. Zolang je ze niet uit elkaar haalt.. wink

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

37

Unicomp heeft destijds de productie van IBM overgenomen. Je kunt ze nog steeds bij hen kopen, nu ook met USB. Ik heb er zelf ook inmiddels drie.
http://pckeyboard.com/

38

Dank voor die tip Marco, voor mij niet echt van toepassing maar ik denk dat je met die tip wel een aantal mensen een plezier doet.

pascal schreef:
danieldk schreef:

Tegenwoordig gebruik ik een Apple Keyboard. Lekker compact, en je vingers hoeven minder werk te doen om een toets in te drukken

Ik verbaas me er elke keer over dat er uberhaupt mee te werken valt, maar idd kwalitatief is dat rare design ding best goed.
Maar om er code mee te kloppen is het niet echt mijn ding.
Ik zou graag zeggen dat het een rotding is, maar ook dat kan ik niet echt zeggen.

Bij die dingen ontbreken toch alle belangrijke toetsen?

Home/end, page up/down
Insert weet ik ook nooit te vinden op die planken...

Ik vind ze erg fijn voor een beetje internetten, maar om de hele dag mee te werken...

D e b i a n

40

Tja mischien dat het anders is bij die AH dingen maar er denk dat Daniel gelijk heeft dat het goedkope rommel zal zijn.
Het echte Apple keyboard is ondanks mijn bedenkingen van goede kwaliteit.

41 Laatst bewerkt door QzZRBNMdJdsCmwx (15 Aug 2012 15:48:15)

maarten_wolf schreef:

Ik vind ze erg fijn voor een beetje internetten, maar om de hele dag mee te werken...

Je bent duidelijk geen vim gebruiker.

Nb. Overigens kun je in veel Mac applicaties, tenzij je in een invoerveld zit Page Down (Fn + Pijltje beneden) vervangen met spatie. Page up is Shift-spatie. Verder is scrollen meestal veel prettiger en accurater met een multitouch trackpad. Maar iets van een vergelijkbare kwaliteit bestaat niet echt voor Windows/Linux.

42 Laatst bewerkt door maarten_wolf (15 Aug 2012 16:53:29)

danieldk schreef:

Klopt wink

Ik ben ook geen programmeur, maar beheerder. Ik doe meer met netwerkapparatuur (cisco, juniper etc) en linux is meer een bijzaak geworden. Ik heb daardoor ook andere eisen dan een codeklopper.

danieldk schreef:

Maar iets van een vergelijkbare kwaliteit bestaat niet echt voor Windows/Linux.

True, over de kwaliteit ben ik ook zeker te spreken. Ik heb veel gewerkt achter de laatste serie 'standaard' witte keyboards. Die zijn erg fijn.

D e b i a n

Overigens was ik de knipoog achter de vim opmerking vergeten wink.

Overigens hebben ze ook nog brede toetsenborden. Maar dan is je muis zo ver weg...

44

danieldk schreef:

Ik ook niet icon_twisted   Raw VI of de ELVIS variant hebben mijn duidelijke voorkeur... wel gvim en die werkt ook prima onder Windows, veel fijner dan notepad en zo.

danieldk schreef:

Nb. Overigens kun je in veel Mac applicaties, KNIP

We weten dat je een Mac fan (ja bijna Aplle fan boy) bent, nog iets moois over Apple van mijn kant dan,
De muis van mijn iMac  vreemd voor sommige lieden even wennen maar echt ding geweldig !
Ik moet aleen eens van die gladde strips voor onder dat ding bestellen want hij gaat me nog te stroef.

45 Laatst bewerkt door pascal (16 Aug 2012 08:47:55)

danieldk schreef:

Ik ook niet icon_twisted   Raw VI of de ELVIS variant hebben mijn duidelijke voorkeur... wel gvim en die werkt ook prima onder Windows, veel fijner dan notepad en zo.

danieldk schreef:

Nb. Overigens kun je in veel Mac applicaties, KNIP

We weten dat je een Mac fan (ja bijna Aplle fan boy) bent, nog iets moois over Apple van mijn kant dan,
De muis van mijn iMac.  vreemd voor sommige lieden, even wennen maar echt een geweldig ding !
Ik moet aleen eens van die gladde strips voor onder dat ding bestellen want hij gaat me nog te stroef.

elvis, nvi e.a. zijn ook tof, maar ik gebruik wat vim plugins wink:

https://github.com/danieldk/dotfiles/tr … vim/bundle

Vooral Fugitive en ctrlp vind ik redelijk onmisbaar...

47

Ik zag dat ik bij het vorige bericht wel erg veel last van dyslexi had, dit maar even gecorigeerd

48

Ik heb geen apple, toch werkt (shift) spatie ook..ben ik nu besmet met een virus of iets dergelijks?