1

Onderwerp: Steam for Linux viert met 50-75% korting op Linux titels

"Feb 14, 2013–Valve, creators of best-selling game franchises (such as Counter-Strike and Team Fortress) and leading technologies (such as Steam and Source), today announced the release of its Steam for Linux client. In celebration of the release, over 50 Linux titles are now 50-75% off until Thursday, February 21st at 10 AM PST. "

Misschien wordt Linux dankzij Valve e.d. ooit nog eens het favoriete platform voor gamers. ;)

2 Laatst bewerkt door Gps (14 Feb 2013 23:42:38)

Re: Steam for Linux viert met 50-75% korting op Linux titels

Waarom ben ik juist nu werkeloos ? ( en geen ww )

Serious Sam 3  7.99 euro

Half life 1 heb ik al, maar is nu te koop voor 2.49 euro

Mocht ik me uitkering (denk het niet) krijgen voor de 21e, dan koop ik zeker SS3.

Ik kwam net achter deze actie, toen ik steam op linux starte.
Ik hoop dat de link werkt, een pinguïn en een taart, is wat ik zie in steam.

http://store.steampowered.com/

Misschien ook leuk, stukje van de command line:

guus@linux-0iwr:~> SDL_AUDIODRIVER=pulseaudio steam
Running Steam on opensuse 12.2 64-bit
STEAM_RUNTIME is enabled automatically
Installing breakpad exception handler for appid(steam)/version(1360775438_client)
Installing breakpad exception handler for appid(steam)/version(1360775438_client)
Running Steam on opensuse 12.2 64-bit
STEAM_RUNTIME has been set by the user to: /home/guus/.local/share/Steam/ubuntu12_32/steam-runtime
Installing breakpad exception handler for appid(steam)/version(1360841030_client)
Installing breakpad exception handler for appid(steam)/version(1360841030_client)
unlinked 0 orphaned pipes
[0214/230108:ERROR:object_proxy.cc(239)] Failed to call method: org.freedesktop.DBus.Error.ServiceUnknown: The name org.freedesktop.NetworkManager was not provided by any .service files
[0214/230108:WARNING:proxy_service.cc(646)] PAC support disabled because there is no system implementation

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

3 Laatst bewerkt door Gps (14 Feb 2013 23:49:42)

Enne

Team Fortress 2, the Free to Play game, is also now available on Steam for Linux. For a limited time, Steam users who play the game on Linux will automatically receive a free, exclusive in-game item: Tux, the Linux mascot, can be carried by any of the game’s classes and traded between players. Additional Valve titles available on Steam for Linux include Half-Life, Counter-Strike 1.6, and Counter-Strike: Source.

Onze eigen mascotte, Valve weet hoe je linux gamers blij maakt. tongue

Ik ga effe kijken hoe die mascotte er uit ziet, en of ik er hier een screenshot van kan plaatsen.

( ik zag net dat mijn teamfortress 2 een update kreeg, vast geen toeval )

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

4 Laatst bewerkt door Resilldoux (14 Feb 2013 23:53:31)

Gps schreef:

Enne

Team Fortress 2, the Free to Play game, is also now available on Steam for Linux. For a limited time, Steam users who play the game on Linux will automatically receive a free, exclusive in-game item: Tux, the Linux mascot, can be carried by any of the game’s classes and traded between players. Additional Valve titles available on Steam for Linux include Half-Life, Counter-Strike 1.6, and Counter-Strike: Source.

Onze eigen mascotte, Valve weet hoe je linux gamers blij maakt. tongue

Ik ga effe kijken hoe die mascotte er uit ziet, en of ik er hier een screenshot van kan plaatsen.

( ik zag net dat mijn teamfortress 2 een update kreeg, vast geen toeval )

Haha, geniaal. Moet ik ook maar even spelen dan tongue
Werkt Steam ook op openSUSE? SUSE en ik zijn niet voor elkaar bestemd, heb altijd problemen gehad met SUSE sad

5

En of dat werkt tongue

http://steamcommunity.com/sharedfiles/f … =127214681

Ik kan helaas geen screen shot laten zien, van de mascotte.
Als ik third person view inschakel, dan word ik gebanned.

Maar de score bewijst dat ik niet linux voor gek zet.

6 Laatst bewerkt door Gps (15 Feb 2013 01:18:43)

De mascotte, nog niet in het spel, maar ik kom een dezer dagen vast wel iemand tegen met de mascotte:

http://www.teamfortress.com/linux/

Iemand een T shirt ? tongue

http://store.valvesoftware.com/product.php?i=CTFL03

7 Laatst bewerkt door robert (15 Feb 2013 09:06:30)

Beetje prijzig shirt.
Ik ga toch steam maar eens aan de praat zien te krijgen.,

//edit:
Deze probeer ik nu:
https://gist.github.com/grindars/4231563

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

8

Het werkt!, niet helemaal soepel, kreeg net een vremde foutmelding en nu kan ik m'n downloads niet meer pauzeren.
Hij wil nu hele half-life meuk downloaden tongue
Nu kijken of ik de steammap verplaatst krijg zonder breuken.

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

9

Het werkt \o/
Nice nice smile
http://robert.nedslack.nl/steam4linux.jpg

10

Leuk, weer een steam linux gebruiker er bij.

11

Tot nu toe enkel steam ja, TF2 doet niets sad
Preparing to launch blabla, maar moet wel érg lang wachten en zie ook niets in het console helaas.

12 Laatst bewerkt door Gps (15 Feb 2013 21:06:20)

Hoe start je steam, vanaf de command line?

Alleen dan zie je die regels. en dan ook de uitvoer als je daarna tf2 start.

Ik zocht en vond dit, als ik het goed begrijp het commando om steam te starten en daarna tf2

steam steam://run/440

13

Zoals belooft, ik heb iemand gevonden, met de mascotte.

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/111 … 788CEBED6/
http://cloud-2.steampowered.com/ugc/111 … A1DC8BAC4/

14

Ik zal het eens proberen.
Had net als jij ook nog wat problemen met geluid; Ik startte HL maar, kreeg ik wel het achtergron geluid te horen in het begin, maar verder niets, geen stemmen, geen explosies en dergelijke. Dus dat wordt nog ff stoeien

15 Laatst bewerkt door Gps (16 Feb 2013 16:17:04)

Had je dit al eens geprobeerd ?

SDL_AUDIODRIVER=alsa steam

Of heb je pulse, dan word het commando het zelfde als bij mij.

Als ik het me goed herinner werken beide commando's bij mij op SUSE, om geluid te krijgen.

http://steamcommunity.com/app/221410/di … 064371367/

16

Ja heb ik al geprobeerd, maar steam zelf die gebruikt geen SDL, en dan fuckt hij alsnog m'n geluid volgens mij,

PulseAudio connect failed (used only for Mic Volume Control) with error: Access denied

Dat is dus wanneer ik steam draai, nog niet wanneer ik een spel start.

En bij TF2 krijg ik een menu dat wel heel onleesbaar is, ik denk door dit:

WARNING: setlocale('en_US.UTF-8') failed, using locale:'C'. International characters may not work.

Meer mensen hebben daar volgens mij last van, ik gebruik zelf en_GB.UTF-8 en heb blijkbaar en_US.UTF-8 niet.

17

WARNING: setlocale('en_US.UTF-8') failed, using locale:'C'. International characters may not work.

dat houdt  in dat bepaalde speciale tekens mogelijk niet worden weergegeven, meer niet.

ik krijg een vergelijkbare foutmelding als ik linux opstart, doordat mijn tekensetcodering niet is ingesteld.
Maar dat heeft verder geen gevolgen voor de werking van linux of software, omdat speciale tekens amper worden gebruikt in menu's en dergelijke.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

18

Mja dat lijkt mij ook, maar er worden geen karakters weergegeven in het menu. Misschien dat het door mesa komt.

19

Dit kan je denk ik beter op de steam forums vragen, je bent inderdaad niet de enige.