26

Re: Linux junior gezocht!

Laten we het maar op het eerste houden.

I'm on a five year mission to explore a strange new world

27 Laatst bewerkt door MeneerJansen (25 Mar 2013 14:33:30)

MrLeeJohn schreef:

Wanneer ben je dan wel dom genoeg?

Niet dom genoeg, maar wel scholier genoeg. Wil jij het werk dat je op je 16e deed nu nog doen? Ik was als een kind zo blij - zou kunnen omdat ik toen nog een kind was, maar goed - met mijn zwarte bijbaantje in de kassen want dat verdiende beter dan bij de Mc Donalds. Later was ik weer blij met mijn krantenwijk want dat bracht ook buiten de vakanties geld in het laatje en je was vrij op zaterdag (mijn klasgenoten werkten bij de AH en waren niet vrij). Weer later was ik weer ontzettend blij met mijn licht administratieve baan tot mijn afstuderen. Etc. etc.

Iemand die het "wel best" vind om op zijn 50-ste nog een krantenwijk te lopen die wil ik niet als collega. Daar klopt iets niet mee. Dat is raar en onnatuurlijk. En wat er met zo iemand mis is, is niet "arrogantie". Je moet je niet gek laten maken door de huidige lariekoek discussies over alles maar accepteren en zien als "werk". Op je 50-ste nog doen wat je op je 16e deed is een taakstraf, geen werk. In de middeleeuwen begon je ook in de leer en als ervaren vakman leerde je de anderen hoe het moet en werd je serieus genomen door de klant en de baas. Dat heet vooruitgang en zonder dat ding ben je nergens in een ontwikkelde (kennis)maatschappij.

Is dit off-topic? Geen idee.

P.S. Een A3 voor een manager? Waar ik vandaan kom is dat voor de helpdesker en de DBA. Iemand die in minder dan een A4 voor komt rijden wordt niet meer serieus genomen tegenwoordig hoor. Ha ha. Geintje. big_smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

28 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (25 Mar 2013 18:07:24)

Dacht wel dat de A3 commentaar zou opleveren smile

Tuurlijk moet dat een A4, passat, bmw3 of beter zijn wink

29

Als een recruter aangeeft dat je niet dom genoeg bent voor bepaald werk, dan geeft hij in feite aan dat je overgekwalificeerd bent.
Overgekwalificeerd is een recruter term voor 'te oud' !

'Te oud' is natuurlijk gewoon synoniem voor te duur.

We hebben met zijn allen gekozen voor een klimaat waarin werknemers van boven de 45 eenvoudigweg als ongewenst worden gezien.
Mischien toch eens even over nadenken als we weer eens op basis van populistisch geblaat van links en rechts de stemwijzer invullen

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

30

pascal schreef:

Als een recruter aangeeft dat je niet dom genoeg bent voor bepaald werk, dan geeft hij in feite aan dat je overgekwalificeerd bent.
Overgekwalificeerd is een recruter term voor 'te oud' !

'Te oud' is natuurlijk gewoon synoniem voor te duur.

We hebben met zijn allen gekozen voor een klimaat waarin werknemers van boven de 45 eenvoudigweg als ongewenst worden gezien.
Mischien toch eens even over nadenken als we weer eens op basis van populistisch geblaat van links en rechts de stemwijzer invullen

Kijk Pascal snapt het.

I'm on a five year mission to explore a strange new world