1

Onderwerp: 3D shooter

Heeft iemand nog een tip voor een goede 3D shooter die onder Linux werkt??
Ik geraak een beetje uitgekeken op Urban Terror namelijk..

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

2

Re: 3D shooter

een aantal.

non-commercieel / Open source
nexius
Warsow
Cube 2: Sauerbraten

commercieel
UnrealTournament (99, 2003, 2004, 3)
Savage (tegenwoordig wel gratis)

er zijn er nog meer maar kan er zo even niet opkomen.

1+1=3

spam: admin@glgaming.com

3

http://www.unixmen.com/gaming-on-linux/ … -for-linux

http://www.ubuntuvibes.com/2010/11/how- … -game.html

verder kan je nog kijken naar je repo's en wine/play on linux en dingen zoals doxbox.

en verder kan je ook nog ff google raadplegen, er is een blog op volgens mij unixmen.com daar worden de 5 beste linuxshooters besproken zoals openarena enemy territory en doom

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

4

oeps, dat moest dus doSbox zijn...

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

5

Enemy territory natuurlijk big_smile

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

6 Laatst bewerkt door joeri (11 Jan 2011 11:35:14)

Assualt Cube of maak met Sandbox je eigen, beide is Cube based Assualt cube zodra je online gaat spelen kom je in de meest fantastiche levels.
Warsow.

Of je gaat die samen met anderen bouwen.

Er is een stuk rome nagemaakt maar ook de set (letterlijk) van Saving Private Rain

En niet 3D maar erg leuk en shooter is Teeworlds.

7

http://www.xonotic.org/2010/12/xonotic- … -released/

Kwam ik pas tegen. Het is nog een preview, zelf geen ervaring mee. Even het filmpje zitten kijken en het zag er wel gelikt uit.

marcohinsen schreef:

[...]verder kan je nog kijken naar je repo's en wine/play on linux en dingen zoals dosbox.

Een 3D shooter voor DOS? Dat is echt niet meer van deze tijd.

Als je hield van 'Quake III: Arena' dan is dat 'Alien Arena" wel wat voor je. Maar ook die lijkt mij pretty old skool voor vandaag de dag. Lijkt meer op retro gaming. En geen single player maps: alleen multi player (on line).

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

9

wolfenstein 3d....
blijft geweldig!

10

Alien Arena

11

Unreal Tournament '99. Goeie oude tijden toen ik een Dell Optiplex GX1 had gekregen van papa met FreeBSD smile.
Draait geweldig op Wine.

Desktop: Intel i7, 6GB DDR3, R9-270x [Ubuntu 14.10, Windows 8.1]
Laptop: Intel i5, 6GB DDR3, Geforce 540m [Ubuntu 14.10, Windows 8.1]
Tablet: Intel Atom 3735, 2GB DDR3 [Windows 8.1]

12

Vergeet Xonotic niet!

Flash schreef:

commercieel
UnrealTournament (99, 2003, 2004, 3).

yikes herinneringen komen weer naar boven big_smile