Onderwerp: Forumklok loopt 1 uur voor

Het valt me sinds enige tijd op dat de forumklok een uur voor loopt op die van mij als ik niet ben ingelogd. Nieuwe berichten lijken hierdoor in de toekomst te zijn gepost. Ik heb in mijn profiel de tijdzone UTC+01:00 ingesteld en als in gelogd ben klopt de tijd wel. Overigens heb ik de tijdzone op mijn computer ook correct ingesteld.
Ligt het aan mij of aan het forum?

2

Re: Forumklok loopt 1 uur voor

Folkert van der Beek schreef:

Het valt me sinds enige tijd op dat de forumklok een uur voor loopt op die van mij als ik niet ben ingelogd. Nieuwe berichten lijken hierdoor in de toekomst te zijn gepost. Ik heb in mijn profiel de tijdzone UTC+01:00 ingesteld en als in gelogd ben klopt de tijd wel. Overigens heb ik de tijdzone op mijn computer ook correct ingesteld.

Als jij je klok hebt ingesteld op +01:00 uur, dan zat denk ik de fout bij jou.

Van wikipedia geplukt:
In West-Europa (behalve de Britse eilanden en Portugal) geldt in de winter UTC+1 en in de zomer UTC+2 (respectievelijk 1 en 2 uur later dan de standaardtijd).

Meeste, zo niet alle, forums gaan uit van UTC 00:00 uur wat dus de tijdszone is van de Britse eilanden en Portugal. Vanaf deze tijd moet jij jouw juiste tijdszone instellen.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

3

Folkert van der Beek schreef:

Ligt niet aan jou, het forum staat nog op zomertijd wink

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

Begrijpelijk. Het was ook warm weer.

5

NedLinux begeeft zich op de 'cutting edge' op het gebied van technology en loopt daarom altijd ruim een uur voor op de rest.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

6

pascal schreef:

NedLinux begeeft zich op de 'cutting edge' op het gebied van technology en loopt daarom altijd ruim een uur voor op de rest.

en weer +1 internets voor jou ^^

1+1=3

spam: admin@glgaming.com

7

pascal schreef:

Zoals ik al zei, de meeste sites gebruiken UTC 00:00 als uitgangspunt wat in militaire kringen ook benoemd wordt als zero hours. Verschil tussen de Britse eilanden en het Europese vaste land (muv Portugal) is +01:00 uur. Dus als het in London 18:00 uur is, dan is het in Nederland 19:00 uur. Meeste sites gaan van die "zero hour" (UTC +00:00) uit en heeft dus feitelijk nisk te maken met "cutting edge" of anderzijds.

Dus als je je aanmeld bij een forum, dikke kans dat je dan je tijdszone moet instellen omdat deze standaard op UTC +00:00 staat.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

8

@nomko: dat heet humor...

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

9

Folkert gaf in de startpost al aan dat het puur gaat om de tijd als hij niet is ingelogd, daar heb je als gebruiker natuurlijk zelf geen invloed op wink

"As a NedLinux discussion grows longer, the probability of a flamewar involving alcohol, photography, or Apple approaches 1." - danieldk

10

Hihihi, alsof uitgerekend pascal dat niet zou snappen
lol icon_mrgreen big_smile

Sarcasme is een van de zaken die de motor van dit forum draaiende houdt...

Debian Wheezy / Ubuntu 13.04 / win8 / Haiku OS Alpha 4 / Cyanogen(mod) 9.1 / Maemo 5

11

Het is een goed NedLinux gebruik om pas op wintertijd over te stappen als de eerste sneeuwvlokken vallen...

icon_mrgreen

12

bart schreef:

Het is een goed NedLinux gebruik om pas op wintertijd over te stappen als de eerste sneeuwvlokken vallen...

icon_mrgreen

inderdaad, of als iemand het opvalt :-)

Getracht in het verleden iets met cron scripts te doen echter raken die toch elke keer verloren...

1+1=3

13

O.k dan ben je wel wat laat, het is wit buiten het smelt en het is geen poeder tongue

openSUSE Tumbleweed KDE  HP desktop & op
Lenovo T440s
Jolla2 met sailfish
Raspberry Pi met Debian en openSUSE

14

bart schreef:

icon_mrgreen

Dat zeg ik tegen mijn vrouw ook altijd als ze vraagt waarom ik het klokje in de auto niet op de juiste zomer/winter tijd zet...
Mijn antwoord: "Over een half jaar staat ie weer op de juiste tijd!"

Mijn laptop:

15

Heb je dat bericht met google translate uit het Japans vertaald ?

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Of van nederlands naar japans... en dat van japans naar srilankees en chileens.... en dat weer naar nederlands.

17

berichtje verwijderd.

1+1=3

18

En nu liep hij al een tijd een uur achter wink Geen zomertijd instelling doorgevoerd? wink

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

Ik heb even gekeken :

Ten eerste klopt de servertijd met de datum en tijd op mijn computer..
Daarnaast staat de forum instelling op UTC + 1 uur. 

dit lijkt me allemaal correct .. Of wordt dit dat 2 uur vooruit op het forum ?
En nu weet ik trouwens niet waar ik ooit de tijd van het forum op het forum kan lezen ? of zien jullie dat aan de posts ?

amd athlon 64 bits S 939
asus nforce chipset
Gentoo Linux (full 64 bit)
En het werkt toppie..

20 Laatst bewerkt door 5Tgff##2699Jbv!!rrOn (27 Jun 2013 09:44:51)

Tis nu 10:44u.... check -> ok!

21

Aan de posts.
Forum instelling moet utc+1 zijn, maar met zomertijd ingeschakeld wink

To understand the heart and mind of a person, look not at what he has already achieved, but at what he aspires to do.

22 Laatst bewerkt door Gps (27 Jun 2013 13:58:20)

test 14:57

Edit: gaat hier dus wel goed.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.