1 Laatst bewerkt door Pitmaster (03 Sep 2013 12:40:21)

Onderwerp: phpmyadmin verbinden met plink

Beste mensen,
Is het uberhaubt mogelijk en zo ja hoe dan om phpmyadmin een database te laten browsen die via plink verbonden is?
plink -L 3307:localhost:3306 inlognaam@domein.nl -pw mijn@wachtwoord -P 203 -N

Ik zit hier nu al een week mee te pielen, een handje hulp wordt zeer op prijs gesteld.

Tweede probleem is, ik dacht zo ook een oplossing zelf te kunnen maken, dat ik de setup pagina maar niet kan bereiken. Wellicht is het voldoende om dat op te lossen...

Ik gebruik als server op mijn desktop (dus strikt lokaal) lighttpd. Op zich een lekker klein servertje voor dit werk maar wellicht ook mede de reden van het probleem.
Ik heb in de index.php van de /setup/ directorie in de tweede regel even echo "Hello world"; toegevoegd en dat laat ie mooi zien. Dus die http://localhost/phpmyadmin/setup/index.php is bereikbaar.
In de logs van lighttpd staan geen foutmeldingen. Dus alles is goed alleen zie ik een leeg scherm als ik naar /setup/ ga.

Dank bij voorbaat, Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

Re: phpmyadmin verbinden met plink

PS. port 203 klopt!

Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

3

Ik weet niet wat plink is, maar het ziet er naar uit dat het gewoon een ssh tunnel maakt net zoals dat gewoon met ssh ook kan.
Op zich moet het kunnen wat je wilt (of het een aanrader is, is natuurlijk een andere discussie waarvan het antwoord al vast staat)
Wel kan ik je zeggen dat er in sommige mysql client libs (en wellicht ook server site dat weet ik niet) een bugje zit waardoor andere poorten niet werken. (been there done that, en for almost the same reason) wellicht dat daar je probleem zit.

Eventuele oplossing.
draai je ssh server met een ssl connectie, en zet er een firewall tussen die enkel jouw (beheerders) ip toelaat.
Een oplossing met een vpn kan natuurlijk ook maar dat is eigenlijk al wat je met dat plink probeeerd.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Bedankt Pascal, iemand heeft mij gevraagd eens naar zijn database te kijken om dat er gegevens in staan die de boel in het honderd laten lopen. Zoeken naar die foute gegevens en veranderen, opslaan.
Dat is wat ik moet doen. Het is een vrij forse database. Ik heb DbVisulizer, SquirrelSQL, de database tool van open office, de tool van mysql, en nog wat dingen geprobeerd. Helaas kan geen van deze clients mijn behoefte volledig bevredigen.
Voor mijn eigen databases heb ik altijd gebruik gemaakt van phpmyadmin en dat is me altijd goed bevallen dus vandaar deze aandrang.
De geprobeerde clients hadden er geen van alle problemen mee om de plink verbinding te accepteren. En je hebt gelijk Pascal, het is gewoon een ssh verbinding in een ander jasje (die van Putty).

Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

5

Hmmm Nico,
er zijn nog wel meer tools, mijn colega's zweren bij mysql workbench maar daar moet ik dan vooraf wel e.e.a. voor instellen in de mysql server.
Zelfs gebruik ik vrijwel altijd gewoon de cli client, al heb ik ook wel een paar eigen tools gemaakt om door die databases heen te baggeren.
Geen idee wat je met 'fors' in een forse database bedoeld, in mijn geval heb ik op sommige servers te maken met een tweehonderdtal databases met een vijftigtal tabellen... sommige zijn leeg, sommige hebben twee miljoen records met een stuk of dertig velden (ja ik verzin zoiets niet hoor) je went eraan...

Wat veel interesanter is... :
- wat voor gegevens staan erin die de boel vast laten lopen ?
- Waarom gebeurd dat ?
- Hoe denk je dat op te sporen ?
- wat denk je eraan te gaan doen.

Zelf vermoed ik dat plink de zaak sloom maakt. Met fors bedoel ik tables met 15000 rows, De inhoud is alfanumeriek. En een stuk of 50 tables. Dat dan in 5 databases.
Ik weet dat jij dat tiny noemt maar ik vind het groot en gek genoeg die clients die ik net op noemde ook allemaal. Het zal toch niet aan linux liggen? Ik heb tegenwoordig 8 gig geheugen en zo een processor die in 4 subprocies is opgedeeld.
Moet toch gaan dacht ik.

Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

Ik had Navicat lite nog niet geprobeerd. Het ziet er naar uit dat dit wel gaat werken.

Pit

Nethserver op de server.
1 Ubuntu op desktop
1 Ubuntu op de laptop
1 Mint op desktop

8

De vraag is of php met zulke grote hoeveelheden geheugen om kan gaan... ik denk het niet. zo geweldig is php niet