1

Onderwerp: PC nog te reanimeren?

Ik heb nog een Dell Optiplex GX280 staan, die tot eergisteren vrolijk stond te snorren. Maar helaas heeft hij mij in de steek gelaten.

Symptomen.

Bij opstart ff alle lampje A,B,C,D aan dan een paar lange brompiepen (misthoorn maar dan zachter wink )
Bios Lijkt niet te starten.
Bios batterij er uit gehad. Maar gaf geen resultaat. (Volgens mij moe een Bios van Dell ook anders gerest worden of niet?)
De koel fan van de CPU gaat na een tijd op volle kracht draaien.
Elcoos op het moederbord lijken nog goed.

Is er nog hoop voor hem of moet ik afscheid nemen?

Bedenk me nu dat ik kan kijken of ik nog een ander RAM stripje heb liggen. Je weet maar nooit.

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.

Re: PC nog te reanimeren?

Duckman schreef:

een paar lange brompiepen (misthoorn maar dan zachter wink )
Bios Lijkt niet te starten.

Het zou kunnen dat je BIOS jou in geheimtaal iets wil vertellen. Het aantal en de duur v/d piepjes betekent meestal iets (lees: het is een foutmelding). In de gebruiksaanwijzing van je moed.brd. staat die piepcode waarschijnlijk uitgelegd.

Succes smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

.. .----. -- / -.. . .- -..

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

4

heb zoiets bij een pc gehad waarbij het ram een probleem bleek.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Eerste wat ik probeer is ram eruit en erin.

6

smile PC werkt weer.
Er zaten 3 geheugen bankjes in van elk 1 GB. Alles er uit en een voor een er weer in tot dat weer het scherm zwart zou blijven. Ze zitten er alle weer drie in en het werkt. Ik hou het op een matig contactje waar wat stof tussen is gekomen.

Heb voornamelijk OpenSuSE 13.2 maak af en toe een uitstapje naar naar ander distro's ter lering en vermaak. Dan nog maar wat levens motto's;
                Geen geklaag morgen is het weer vandaag.
                Leer elke dag iets nieuws.
                Zonder luiheid geen vooruitgang.