1

Onderwerp: windows porberen te installeren

dag mensen

sinds gisteren ben ik in het gelukkige bezit van een nieuwe computer:

amd 1900+ XP
GF2 64 MB
24 speed brander
dvd

etc etc

alleen wilde ik er windows op installeren voor mijn moeder...

dat doe ik wel effe dacht ik. NOT
ik ben er van 3 uur 's middags tot 7 uur 's avonds mee bezig geweest!!

Ik wist gewoon bijna niet meer hoe het moest  [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img]

Nee, ik hou het simpel: Ik blijf lekker bij linux

door klachten geen sig meer..

2

Re: windows porberen te installeren

Geef je moeder een distro met X (die automatisch opstart) en een desktop waar alles al netjes in de menubar staat.
Dan is ze de gelukkigste persoon op aarde  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

3

Gelukkig hoef ik niet de pc te delen met mijn ouders!

Niet gecertificeerd prutser.

4

Gelukkig mag ik de oude computer helemaal zelf misbruiken:

Windows eraf en nu alle hd ruimte voor linux gebruiken  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

en ook nog een interne hub gekocht, ook gaaf  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img] wordt voor mijn servertje

5

Ik denk dat Frank gelijk heeft,
Als je voor mams b.v. Mandrake instaleerd,
dan heb je een prima systeem waar ze alles mee kan dat ze wil,
en in geval van problemen kun je die ook nog oplossen.

Kwam jij nu ook ook naar Utrehg ???
en jij Frank ?

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

6

nope ikke niet:
ik moet werken en zuipen tegelijk met carnaval  [img]images/smiles/icon_wink.gif[/img]

enne mandrake voor ons mam??

ze weet nog niet eens hoe ze de startknop bij windows in moet drukken  [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

7

Mooi toch??

Voor iemand die niks van compters afweet maakt het niet veel uit waarmee ze leren omgaan. Oftewel: of het nu Windows Xnay is of Linux? Ze zuller er niks van snappen en de leercurce is het zelfde. (het wordt lastiger met een Windows gebruiker die je eerst een hele omscholing moet geven..)

De moeder van een vriend van me heeft zelfs gevraagd of haar zoon Linux wilde installeren, ik heb hem/haar ook Mandrake aangeraden... Kijk ook even op de Mandrake site naar die online-lessen etc.. (handig voor moeders en leken :-) )

Gegroet...

Si hoc adfixum in obice legere potes, et liberaliter educatus et nimis propinquus ades
(If you can read this bumper sticker, you are both very well educated and much too close)