26

Re: update pakketten kunnen niet worden binnengehaald

Dat hoop ik ook wink

27

Vraagje: inmiddels heb ik Linux 17.1 rebecca binnengehaald. Bij de updatepakketten blijven deze pakketten staan (zijn niet standaard aangevinkt)
Ergens heb ik gezien dat niveau 5 onveilig kan zijn dus ik weet niet of ik deze twee moet gaan binnenhalen. Iemand enig idee ?

http://s2.postimg.org/sgz05tpcl/Schermafdruk_van_2015_06_10_16_54_18.jpg

28

het gaat om kernel-headers en firmware.
Beide heb je naar alle waarschijnlijkheid niet nodig.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

29

Voorlopig gewoon negeren dus ?

30

yup, gewoon negeren. Tenzij je ooit zelf iets gaat compileren qua drivers heb je geen kernel-headers nodig.
update level 5 betekent als ik het goed begrijp dat die nog niet grondig getest is, dus kan op jouw computer een onvoorspelbare reactie geven.

31

Oké thanks ....ik doe gewoon net of ze er niet zijn wink

32

In Linux Mint worden tegenwoordig ook de kernels niet meer automatisch geupdated, dat moet je handmatig doen via updatebeheer - het schermpje wat je hierboven toont - en dan onder de optie 'Tonen' kiezen voor linux-kernels. Je ziet dan aangevinkt welke geladen is, welke aanbevolen wordt door de ontwikkelaars (van Mint), welke geïnstalleerd is, etc..
Je kunt daar een nieuwere kernel aanvinken en installeren.

33

Even gekeken  vinkjes bij:
3.11.0-12(3.11.3) geïnstalleerd
3.13.0-24(3.13.9) geladen en geïnstalleerd
3.13.0.37(3.13.11.7) aanbevolen

Nu komt mij die laatste bekend voor (volgens mij ergens gelezen op de site ?? )

Als ik het nu goed begrijp zou ik die laatste dan zonder probleem kunnen of zelfs moeten installeren ?

34

tenzij het een level 5 is smile

die eerste kun je verwijderen, dat is een oude kernel.
tweede staan laten als je de derde installeert, want dan kun je altijd nog terug mocht die derde problemen opleveren.

35 Laatst bewerkt door Rophoto (12 Jun 2015 12:16:50)

Dank !
Derde is geïnstalleerd en opnieuw opgestart wink
Tweede voorlopig dus maar laten staan voor het geval dat........

Nu ik hier toch ben; Tijdens opstarten e.d. wordt er een device niet gevonden iets met utf8 ? , nu heb ik zelf het vermoeden dat dat de floppy is die ik uit de pc gehaald heb en dat linux ziet dat die poort op het mb ongebruikt is ?
In Windhoos heb ik die in de bios al tijden geleden (dus nog voordat ik Linux installeerde) wel volledig uitgeschakeld.

Met Petra en Qiana had ik vrij vaak last dat het systeem bevroor (geen muis en toetsenbord werking) ...sinds 17.1 (nog) geen last meer van gehad dus dat geeft hoop wink

36

Linux is heel verbaal in zijn meldingen, tenzij het echt een error is kun je die negeren

37

Toch weer even hulp gevraagd.
Ik draaide inmiddels al een tijdje op 17.2 en dat werkte op een enkele vastloper(bevriezen) na redelijk.
Van de week zag ik dat ik kon upgraden naar 17.3 Rosa.
Na de gebruikelijke stappen doorlopen te hebben kreeg ik niets meer aan de praat wat Linux betreft.
Heb toen vanuit Windhoos 17.3 binnengehaald en gebrand op DVD ....de partitie waar linux op stond geformateerd en 17.3 geinstalleerd.
Nu blijkt dat er een nieuwe partitie aangemaakt is (grublijst e.d.)van 13 gig van waaruit  Linux niet wil doorstarten....als ik opstart en niets aangeef in de lijst start e.e.a. wel op maar de boel loopt nu regelmatig vast(processor gaat dan in de max).
Ik heb het idee dat Rosa te zwaar is voor mijn oude systeempje plus dat het er op lijkt dat de boel er nu dubbel op staat.
De lijst met schijven laat zien dat de aangemaakte partitie nagenoeg leeg is en dat (bij mij) de oude eerder gebruikte partitie het systeem laat draaien terwijl daar eigenlijk niets op staat....heel vreemd allemaal