1

Onderwerp: Firefox start niet meer na update

Hallo,

Ik heb vanochtend mijn Firefox geupdate en na controle van  add-ons (waarbij gemeld werd dat een taalpakket niet compatible was met de nieuwste versie van FF) kreeg ik deze foutmelding en start FF niet meer:

XML Parsing Error: undefined entity
Line Number 470, Column 7:      <menu id="context_tabViewMenu" label="&moveToGroup.label;"
------^

Ik heb firefox "gedowngrade" en de  woordenboek add-on gedelete  en toen weer de nieuwste FF geinstalleerd  maar dat hielp niets: de Error blijft komen. Werk nu weer met een oudere Firefox....

Firefox 45.0-2.1-X86_64 (probleem versie voor mij)
opensuse 13.2

Belcanto

Re: Firefox start niet meer na update

D'r zit dus een bug in de nieuwste versie van FF die Suse levert. Reden dat ik nooit upgrade: if it aint broken don't try to fix it. Wat je je af zou kunnen vragen is: waarom per se de nieuwste versie van software X? Heeft het iets nieuws dat je niet kunt missen? Vast niet. smile

P.S. Veiligheidsupdates uitgezonderd.

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Ik dacht dat de browser altijd actueel moest zijn..althans: is dat niet een eis van de bank bij internetbankieren?

Dat dacht ik ook ja.

Welke versie heb je? Ik 44.0.2 (geen Suse)

5 Laatst bewerkt door MeneerJansen (08 Mar 2016 19:10:29)

Belcanto schreef:

Ik dacht dat de browser altijd actueel moest zijn..althans: is dat niet een eis van de bank bij internetbankieren?

Ha ha. Nu zal DevRandom misschien gaan reageren. Die weet echt veel van dit soort zaken (een aantal anderen hier ook trouwens). Enige dat ik wat dat betreft nooit zal vergeten is dat men van Android tot Windows en Linux een tijdje geleden een veilheidsprobleem hadden omdat er en kwetsbaarheid in openSSL zat. Volgens mij maken die "beveiligde" verbindingen met je bank daar ook gebruik van. Ik heb qua bankveiligheid eerder het idee dat het grootste risico zich achter het toetsenbord bevindt en in het gehele samenwerkende systeem van besturingssysteem, (kwaadaardige) software, spyware en virussen. Dat de banken zo hameren op die browser is volgens mij omdat er in Internet Explorer (volgens mij nog steeds de meest gebruikte browser ter wereld) al snel een lekje kan sluipen. Maar denk nooit dat je volledig veilig bent met een up to date browser. Ik heb het idee dat veiligheid veel en veel complexer zit dan dat.

Stel bijvoorbeeld dat je bij ING zit en je raakt je mobiele telefoon kwijt. Hoe zit dat dan met TAN codes die je ge-SMS't krijgt? Leuk dat je browser dan veilig is maar een boef kan dan nog steeds je rekening leeghalen als je pech hebt. 

En stel dat je zit te internetbankieren op een terras (ERG STOM) op het "netwerk" van een boef die zijn WiFi netwerk voordoet als het openbare netwerk v/d gemeente? Zou een up to date browser helpen?

Enfin, ik kan me niet voorstellen dat er een lek zit in Opera, Chromium, Firefox of IE zonder dat dat in de krant komt. Dan moet je updaten.

Maar wat dit betreft zullen de reacties wel weer verhit zijn en een aantal mensen mij voor van alles en nog wat uitmaken (en terecht) dat ik het updaten van een browser bagatelliseer. wink

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

De schade valt mee hè, Jansuh? wink