26

Re: Dagelijks veel spam in Gmail.

Wat is er gebeurd met het volgende?

Eigen server met:
Dovecot,
Postfix,
Mysql/Mariadb
Postfixmyadmin

Voor nog geen tientje per maand kan je dit zelf deployen. Het leuke er van is, dat je er heel veel van leert.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Fastmail

Ben te lui voor een mailserver wink.

Gaan we die kant uit wink

29

HIer hetzelfde probleem. Heel veel spam sinds een half jaar ongeveer. Ik negeer alles. Ik verwijder alles zonder aan te klikken en dat schijnt iets te helpen, het wordt minder, maar dat is vast tijdelijk.

Sinds enkele dagen is de hausse aan spam afgelopen, er zit er nu soms maar 1 of 2 per dag in de spambox.
Tis wat, net nu ik er aan begin te wennen...

31

En ondertussen deelt Google onterechte penalty's uit aan hostingpartijen en dwingt zij andere om aan de maatstaven van Google mee te doen. Hulde voor het SPAM beleid van Google (not)!

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Gaan we weer wink

33

Ja, het is toch wat, om keer op keer aan te stippen wie de digitale (en tegenwoordig ook analoge) post moderne kolonisten zijn.

Iemand moet het doen, toch?

(OT, als ik je onderschrift lees is systemd dus innovatief, ondernemend en een aanwinst voor iedereen....
Systemd rules!!!! )

Ach, prima... de groten zijn microsoft, google, apple, ibm, amazone, oracle, enz.... hoge bomen vangen veel wind.

peugeot2 schreef:

Ach, prima... de groten zijn microsoft, google, apple, ibm, amazone, oracle, enz.... hoge bomen vangen veel wind.

Dat is te makkelijk. Google maakt het iedereen echt heel moeilijk om e-mail een open en gefedereerd systeem te houden. Van pesterijen van andere mailservers (als je een reputatie-systeem maakt, maak het iig mogelijk voor anderen om hun reputatie te zien en beschrijf hoe je je reputatie snel kunt verbeteren) tot het compleet breken van IMAP op alle mogelijke manieren.

Het probleem is dat Google inmiddels zo'n dominante positie in e-mail heeft verkregen dat ze ermee weg kunnen komen, een kleinere partij zou er nooit mee weg kunnen komen. Het heeft dan ook wat weg van kartelvorming en zou een serieus onderzocht moet worden.

En zo hebben de andere grote jongens ook hun pesterijen wink

En vanmorgen, hoppa, 62 berichten in mijn spammap, hahaha.