1

Onderwerp: Printer all in one scant niet, print wel.

Beste allemaal

Ik heb een nieuwe printer all in one gekocht, HP 2130 deskjet. Printen gaat goed, maar wanneer ik wil scannen, krijg ik een zwart beeld wanneer ik op scannen klik en ik zie bij de voorkeuren mijn webcam van de laptop ingesteld staan, uit zichzelf? Ik kan het niet veranderen, die optie is er niet. Hiervoor had ik een andere HP en die scande zonder problemen. Kan ik die instelling zelf ergens veranderen. Via terminalscherm? Heb alles wat er te vinden is, Fedora 20/Linux, al geprobeerd, ook gegoogled, maar ik kom er niet uit. Is het wel op te lossen?

2

Re: Printer all in one scant niet, print wel.

welk scanprogramma gebruik je?

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3

Waarschijnlijk even de HPLIP driver updaten. Het updaten van de driver verhelpt een hoop problemen. Ik weet dat veel distro's achterlopen op versienummer dan wat er beschikbaar is op de website van HPLIP.

website:
http://hplipopensource.com/hplip-web/index.html

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

4 Laatst bewerkt door ShannenD (19 Aug 2016 16:15:41)

Ik heb nu Simple Scan. Kan me herinneren dat ik ooit Xsane had om te scannen. Ik had al wel iets gelezen over die HPLIP, maar ik heb te weinig kennis om te weten of ik daar inderdaad iets mee kan doen. Ik ga het proberen, die update.
Dank!!!

Nieuw bericht: ik zie dat er alleen updates zijn van Fedora 22 en 23. Ik heb nog 20.

5

dan lijkt een upgrade de juiste weg

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

6 Laatst bewerkt door ShannenD (20 Aug 2016 13:00:20)

Ik kom geen stap verder.
Met alles wat ik probeer, update of installeren, krijg ik deze melding:

Screenshot: https://s3.postimg.org/tsn3zfv83/Scherm … _54_36.png

Ik kan niet ineens van Fedora 20 naar 23, toch?

Het is hplip ipv hllip wink

8

peugeot2 schreef:

Het is hplip ipv hllip wink

Yep,

het moet zijn: yum install hplip

en denk niet dat je bang hoeft te zijn over jouw Fedora versie. als het goed is zal de installatieprogramma van HPLIP zelf alle ontbrekende depedencies opsommen en trachten te installeren. anders komt ie wel met een foutmelding dat jouw systeem te oud is of dat ie niet geinstalleerd kan worden.  maar ik verwacht weinig problemen.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Dat bedoel ik wink hplip.
Maar ik blijf die dezelfde foutmeldingen krijgen als ik een update wil doen. Zie eerder geplaatste screencap.

Dan heb je een van de vier situaties die genoemd zijn om op te lossen. Een repository-probleem. Upgraden naar laatste Fedora... weet ik niet.

11

Als Fedora feen rolling-release filosofie volgt... dan is upgraden naar de laatste versie van Fedora het beste. Al was het maar om uptodate te zijn.

Mijn laptop:

12

Het zou inderdaad een repository-probleem zijn en ik heb niet genoeg kennis om dat op te lossen.
En aangezien er al een Fedora 23 is en ik nog met 20 zit, moet ik dat wel zowiezo updaten.

13

20????? Serious, bro? Dat wordt updaten smile

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

14

Ik weet dat het hoog tijd is voor een update. Enne....bro? Uh.... ben al jaren een vrouw.

15

Je kan niet meer updaten, je zal een nieuwe installatie moeten doen. Verder is "Serious, Bro" een algemene sekse loze opmerking. Jammer, dat sommige womyn dat aanstootgevend vinden, maar goed aan alles is wel iets aanstootgevend te bedenken.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Kom op devtroll... geen dames wegjagen... er zijn er hier maar een paar wink

17 Laatst bewerkt door devtroll (14 Oct 2016 23:08:28)

Ik hoor Rinse al weer zeggen: Weer on topic, maar ik zou het liefst zien dat Gender politics zover mogelijk uit IT blijven. Helaas is de mannelijke omschrijving  vaak de standaard, maar ik kan ook alles omkatten naar vrouwelijk. /care. I don't care, I hate everyone equal wink.

Ok, mee eens smile

19

devtroll schreef:

Ik hoor Rinse al weer zeggen: Weer on topic,

precies icon_twisted

maar ik zou het liefst zien dat Gender politics zover mogelijk uit IT blijven. Helaas is de mannelijke omschrijving van woorden vaak de standaard, maar ik kan ook alles omkatten naar vrouwelijk. /care. I don't care, I hate everyone equal wink.

Mee eens, het geslacht van iemand is niet echt relevant voor de onderwerpen op dit forum.

20 Laatst bewerkt door jovo (23 Oct 2016 08:57:00)

Om het weer even over het scannen te hebben:
- ik heb een HP Laserjet Pro 125 nw
- met wat gestunt en gezeur heb ik die onder Open Suse 13.1 aan de praat gekregen
- scannen kon ik na volle tevredenheid met hpscan
- onder OpenSusue Tumbleweed lukte me het met weer wat moeite om het printen aan de praat te krijgen
- scannen met hp-scan is me niet gelukt
- met xsane lukt het wel:

xsane hpaio:/net/HP_LaserJet_Pro_MFP_M125nw?ip=192.168.178.240

Misschien niet erg vasthoudend maar ik kan hier mee leven.

Old programmers never die: they just jump to a new address
Kubuntu 16.02 LTS, Compaq CQ61 met Linux Mint 18, een Galaxy Tab 10.1 met Android Ice Cream en een Raspberry PI met raspian
http://www.volkerskrant.nl

21

En programma's als gscan2pdf of skanlite?