1

Onderwerp: LEAP: hoe voeg ik het prullenbak symbool toe op desktop?

Hallo,

Ik heb op 2 computers LEAP geïnstalleerd en op 1 ervan zie ik een soort Folder Symbool met een prullenbak er in. Op de andere staat dit niet. Ik heb toen een koppeling op de Desktop gemaakt naar Trash:/ , maar ik kan nergens het "Trashcan" symbool/icon  vinden.

Weet iemand hoe ik het goede pictogram in kan stellen?

New_Tux  a.k.a.. Tux@Linux

2

Re: LEAP: hoe voeg ik het prullenbak symbool toe op desktop?

Waar zoek je precies?
hij zou gewoon in het llijstje moeten staan waarmee je de pictogram kunt aanpassen.
Je kunt ook handmatig bladeren naar /usr/share/icons

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3

Ik zocht onder: Properties, Select Icon, Plasma.

Ik heb het nu op een andere manier opgelost: ik heb va een backup van mijn 2e computer de Desktop items "Home.desktop" en "trash.desktop" gekopieerd in de Desktop folder van de andere computer Dat werkt prima. Ik vroeg mij alleen af hoe je dat oplost als je niet toevallig die Icons kan kopiëren. Ik vind het raar dat ze niet geïnstalleerd werden bij de installatie.

4

New_Tux schreef:

Ik zocht onder: Properties, Select Icon, Plasma.

Ik heb het nu op een andere manier opgelost: ik heb va een backup van mijn 2e computer de Desktop items "Home.desktop" en "trash.desktop" gekopieerd in de Desktop folder van de andere computer Dat werkt prima. Ik vroeg mij alleen af hoe je dat oplost als je niet toevallig die Icons kan kopiëren. Ik vind het raar dat ze niet geïnstalleerd werden bij de installatie.

Nou, je hebt als het goed is meer categorieen dan alleen Plasma waaruit je kunt kiezen om een pictogram te zoeken, daarnaast kun je dus bladeren naar /usr/share/icons
Het is inderdaad vreemd dat die pictogrammen er niet waren na de installatie, maar dat kan ook liggen aan de weergavemodus van Plasma (dus dat die niet op desktop-modus staat of de inhoud van de map &HOME/Desktop daar niet voor gebruikt)

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

5

Kan je doen door in het bureaublad  rechts te klikken en dan wigets toevoegen, dan in de verschenen lijst de prullenbak aanklikken en klaar.

openSUSE Tumbleweed KDE  HP desktop & op
Lenovo T440s
Jolla2 met sailfish
Raspberry Pi met Debian en openSUSE