Re: Slackware 14.2 is er!

peugeot2 schreef:

I do not like Arch wink

Ik heb geen tijd voor Arch. Maar als ik weer 23 was, studeerde en zeeën van tijd zou hebben, dan zou ik waarschijnlijk Arch draaien.

52

Ik ken verschillende collega's die er prima dagelijks mee werken. Het valt best mee, 'als je er in bent'

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

devtroll schreef:

Het valt best mee, 'als je er in bent'

Ja, maar vermoedelijk zijn je collega's ook syadmins en devops mensen. Ik moet onderzoek doen, papers lezen, papers schrijven, onderwijs geven, projecten nakijken, etc. Naja, moet, wil smile.

54

Volgens mij heeft Arch wel de beste wiki van alle Distro's

Ik gebruik een ander familie lid, openSUSE.

Om echt goed Linux te leren raad ik openSUSE af.
Veel te gebruiksvriendelijk wink

Vooral YAST krijgt van mij toch wel 10 punten. Als je iets wilt installeren of veranderen, tot kernel settings aan toe, yast is het antwoord.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

55

Yast is het antwoord? Misschien bied yast wel een oplossing voor allerlei dingen... maar dat is nu juist het probleem

Rond het jaar 2000.... tijdens de internet bubble... deed in het bedrijfsleven en op scholen NT4 zijn intrede. Elke halve zool kon klikkie die klik allerlei dingen installeren. En dat gebeurde dan ook. Systeembeheerders met een MCSE cursus op zak (maar zonder begrip) klikten er flink op los. Met als resultaat netwerken die het niet deden. NT4 kreeg de schuld. Maar NT4 was zo slecht nog niet.... het waren die halve zolen. Als je je bovenkant kon onderscheiden van het toetsenbord had je al een Polo onder je reet.

Dat ik Slack een goed distro vindt om Linus te leren... en ICT in het algemeen trouwens... is juist omdat Vi(m) het meest geavanceerde tooltje is van een dergelijke distro. Niet Yum, yast, apt of wat dan ook.

Peter (aka Bilbo) geeft geen garantie op bestand- en padnamen, hij doet aan tab-completion.
http://bilbos-stekkie.com