1

Onderwerp: Can't spell idiot without iot.

Als je het over een penetratie test heb.......

https://www.security.nl/posting/509638/ … meekijken?

2

Re: Can't spell idiot without iot.

Ik begrijp het niet helemaal.
Is zo'n kuttekijker nu een van de hoogstandjes waarvoor we zoveel geleuter over IoT moeten aanhoren.

Volgens mij is het gewoon een wat al te letterlijke implementatie van 'Big Brother is watching you'

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Het is smart, dus je wil het hebben. Of niet? Ik moest hard lachen toen ik de CIA leaks zag van WL. Ik heb namelijk recent zo'n Samsung TV gekocht en letterlijk de wifi module eruit gesoldeerd. Mensen lachte mij uit, maar wie had er gelijk wink

4

hihi Maikel, wat ben je toch een geweldige gosert wink

5

devtroll schreef:

Het is smart, dus je wil het hebben. Of niet? Ik moest hard lachen toen ik de CIA leaks zag van WL. Ik heb namelijk recent zo'n Samsung TV gekocht en letterlijk de wifi module eruit gesoldeerd. Mensen lachte mij uit, maar wie had er gelijk wink

Nou, eerste fout is om Samsung te nemen.
Leuk spul, lifecycle van secondes en totaal geen interesse in privacy/securtiy. tongue

IF not THEN toch

Daarom de wifi kaart eruit gesoldeerd. Er is nog een connectie mogelijk met RJ45, maar ik zie niet in waarom. Wellicht de interne mediaplayer updaten. Dit, zodat ik via USB mijn YARRR filmpjes kan bekijken (codecs zijn wel eens het probleem).

7

Smart-tv's zijn vaak te slap voor echte codecs.
Volgende tv, als deze stuk is, wordt gewoon een domme waarmee ik met Chromecast/Raspberry PI o.i.d. intelligentie inzet voor Netflix en filmpjes van de NAS.

IoT en IIoT zijn mooie technieken. Het is zeer spijtig dat fabrikanten te veel toegeven aan het gemak van de gebruiker en een geen gedwongen update-beleid hebben. Dit maakt (I)IoT gevaarlijk.

IF not THEN toch

De samsung TV van mij die ondersteund een flinke berg aan codecs. Ik ben er erg tevreden mee. Inmiddles een scriptie gebouwt om ffmpeg heen. Deze checked of de codecs zijn gesupport en anders hercode hij het. Kost je wat CPU cycles, maar dan heb je ook wat smile. Wat betreft iot. Tsja, ik denk dat de fabrikanten aansprakelijk gesteld mogen worden voor koelkasten die onderdeel zijn geworden van een dDOS botnetwerk. Je kan niet van de klant verwachten dat hij/zij dat weet. Al zie ik gebeuren dat ISP's net zoals AWS standaard poorten dichttrappen. Wat mij een goed idee lijkt. Tech savy mensen kunnen dan via de portal opentrappen wat zij nodig hebben. Je zal dan al heel wat afvangen, zoals DNS/SNMP replicatie attacks.

9

IoT is nog niet goed en wel uitgerold, en ongeveer iedereen die ook maar een klein beetje benul van techniek heeft wijst op de gevaren ervan en vooral de elende ermee.
Wederom zo'n typische buzzword oorlog die gewonnen moet moeten. past allemaal mooi in het rijtje van alle andere nodeloze onzin waarmee de IT wereld de laatste jaren overspoeld is.

Als fabrikanten van produkten als routers en modems al niet in staat zijn om behoorlijke systemen te ontwikkelen aka te beveiligen (ik grijp dit niet uit de lucht) dan hoeft je helemaal niet te verwachten dat een leverancier smart wc brillen er voor zorgt dat de Cam hiervan .... nu ja je snapt ehm wel....

10

Heel veel IOT snap ik het nut niet van. Bij tv kan het handig zijn omdat je bijv. ook apps kunt gebruiken die content van internet halen. Maar een app voor je wasmachine???

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

11

Deprimerend artikel hier over:

https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1

It’s hard to explain to regular people how much technology barely works, how much the infrastructure of our lives is held together by the IT equivalent of baling wire.
Computers, and computing, are broken

Wij hebben bij de laatste update gewoon een dumb-TV gekocht. Hij kan in het stopcontact en je kunt er apparaten met HDMI aanhangen. De receiver van de kabelmaatschappij is er inmiddels ook uitgekicked (overgeschakeld op kabel internet zonder TV, scheelt aanzienlijk omdat je in DLD ook nog eens 20 Euro p/m betaalt voor je kabelaansluiting als je TV gebruikt).

We gebruiken alleen een Apple TV en een Chromecast. Die worden regelmatig geupdated, inclusief security updates smile. Ik zou Google liever helemaal het huist uitkicken, maar ik gebruik de Chromecast nog voor de NPO app.

macOS/iOS fanboy

13

Wij dezelfde opzet.... maar dan zonder chromecast wink