Re: Gevangen in KDE uit 2009

Oke... terug naar het begin.... backuppen. Zoek of je je belangrijke bestanden kunt vinden en backup deze. Kun je ze niet vinden, dan staat dat gelijk aan kwijt/verloren zijn.
Als root kun je alle bestanden binnen je Linux-omgeving zien. Heb je alles bekeken en vind je de foto's niet (nee met zoeken/vinden kan niemand je helpen), beschouw ze dan als verloren. Ja, jammer... sorry, maar dan had je ze maar moeten backuppen.

Als dat achter de rug is, kun je verder. Was alles maar zo simpel.

Het moge duidelijk zijn dat je rondjes aan het draaien bent (met vanallerhande onnodige subvraagjes). Daar wilde ik je even opmerkzaam op maken. Dat moet je even doorhebben. Anders kom je niet vooruit.

Zoek je bestanden (en backup ze). Wat je niet vindt is verloren, klaar. En installeer dan een toekomstbestendig OS en onderhoud dit. En blijf backups maken!

Succes!

53

Back-ups zal ik zeker doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik van de ene op de andere dag alles van de installatie van na 2010 zomaar kwijt ben. Heb n.l. niets gedaan, alleen een zwaar bestand gedownload.
Het lijkt wel of ie naar een ander deel van de harddisk gesprongen is.

We zitten nu op blz 3 van deze discussie. Anderen misschien wel, maar ik zie geen heil om deze subvraag verder te onderzoeken. Dat lukt slechts ter plekke. Vandaar mijn laatste postings.

55

Ter plekke is kennelijk niemand te vinden, heb al een oproep gedaan. Rampplaats is Beverwijk.
Maar bedankt peugeot 2. Het houdt een keer op.

Succes ermee!

57

delfino schreef:

Back-ups zal ik zeker doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik van de ene op de andere dag alles van de installatie van na 2010 zomaar kwijt ben. Heb n.l. niets gedaan, alleen een zwaar bestand gedownload.
Het lijkt wel of ie naar een ander deel van de harddisk gesprongen is.

Zoals eerder al aangegeven,  het lijkt er op dat je  ofwel in een oud account terecht bent gekomen, ofwel een oude installatie die naast je huidige installatie nog op de schijf staat. Dat spontaan je complete home map door een backup wordt overschreven is vrijwel uitgesloten.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

58

Rinse, een oude installatie die naast de huidige installatie nog op de schijf staat, ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Alles wijst erop. Ik heb nog niets aan backup's gedaan. Ga wel aan de slag met externe harddisk.
Probeer logfiles te vinden maar ben bang dat die ook alleen over de oude installatie gaan en zie logfiles van nu, april 2017.

Iemand die handig genoeg is (medium gebruiker) kan als root de oude partitie mounten, deze doorzoeken en selectief backuppen. Maar ook weer alleen ter plekke te doen... is niet via het forum te ondersteunen. Ik denk trouwens dat het vanuit Windows ook wel kan.

60

Wat is een goed Windows-programma om Linux-partities te lezen?

61

Da g mag je vragen op een Windows forum wink

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

62

Die verwijzen weer naar een Linux forum

63

Tja was er niet een uitspraak over twee religies op een kussen? Ik voel mij in ieder geval niet geroepen om er al teveel in te kijken, maar de eerste zoekhit: http://gparted.org/

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."