1

Onderwerp: 'Kweenie

'Kweenie, maar volgens mij is dit forum hartstikke deaud toch ?

https://www.dropbox.com/s/fi6loyffj8zgz … 205654.png

Waarvan acte !
Jammer...

Lange tenen zijn uitstekend, dus bij uitstek, geschikt om op te gaan staan !

2

Re: 'Kweenie

Tja Eerde, het is echt heel spijtig maar in de loop der jaren is dit forum van een heel sucsesvol en levendig platform voor linux enthousiasten en experts eerst verworden tot een soort personal helpdesk voor lui zonder clue en interesse en vervolgens tot een beetje een dooie boel.
Zo af en toe leeft het weer eens even op hetgeen altijd een welkome afwisseling is,
maar de experts zijn grotendeels vertrokken, de kneusjes terug naar het platform waar zij vandaan komen en wat er over blijft behoud onderling contact via andere kanalen.

Ik heb het destijds zien aankomen en er voor gewaarschuwd maar ik was een zuur pruim (en dat vinden sommige mensen nog steeds.
Zoals wel vaker met dit soort communities heb ik gelijk gekregen.

Feit is dat er nog een klein groepje fanatieke OpenSourceSoftware mensen contact onderhoud.
En een nog kleiner deel daarvan, neemt af en toe de moeite om naar het Limburgse af te reizen voor een gezellige meet,  weekend of wat dan ook.

Linux is tegenwoordig heel gewoon.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Ik heb hier ook al vaker op gewezen en pleitte voor een modernisering van het forum. Dat viel niet in goede aarde. Toch ga ik hier niet over mopperen... ik neem aan dat de forum-beheerders dit allemaal ook wel weten en goed overwogen hebben. Momenteel zijn de vlagen van opleving op dit forum vaak maar heel kort.

Verder ben ik het met Pascal eens dat Linux inmiddels relatief gewoon is geworden.

Ik heb het ook al vele malen aan geven, maar er is onwil

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Ik weet niet waar jullie het over hebben, of ik moet me aangesproken voelen als "kneusje". Ja, het is de laatste weken wat rustiger. Maar alles is beter dan die Ubuntu forums waar kinderen lid worden en letterlijk zeggen dat ze "ff willen hangen met hun Ubuntu matties".

Kwaliteit moet niet verward worden met kwantiteit. Komt denk ik ook bij kijken dat "echte computers" uit zijn. Men heeft gadgets waar je niets meer aan kunt sleutelen en die te snel weggegooid worden om er moeite voor te doen: smartphones en tablets. Apple heeft het ontwikkelteam van iOS en MacOS al samengesmeed en Windows 10 draait op tablet zowel als op PC (en dat is er aan af te zien ook).

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

pfffffffffffffffffff

7

Ja idd,   pfffff 24'C hier.... maar op kantoor heb ik Airco.
(in de auto ook maar die heb ik niet meer bijgevuld ik haar airco)

Maar... Meneer Jansen, er was wel een tijd dat er elke dag wel een stuk of tien topics door te werken waren

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

Tijden veranderen... mensen veranderen.... 15 jaar geleden.... zucht

9

peugeot2 schreef:

Ik heb hier ook al vaker op gewezen en pleitte voor een modernisering van het forum. Dat viel niet in goede aarde. Toch ga ik hier niet over mopperen... ik neem aan dat de forum-beheerders dit allemaal ook wel weten en goed overwogen hebben. Momenteel zijn de vlagen van opleving op dit forum vaak maar heel kort.

Verder ben ik het met Pascal eens dat Linux inmiddels relatief gewoon is geworden.

Dat viel wel in goede aarde, alleen weigerde je de mouwen op te stropen. ..
Tja, dan gebeurt er niets. ..

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Ik heb het toen heel anders ervaren, Rinse.... ik wilde de mouwen wel opstropen en dat viel niet in goede aarde. Mijn voorstellen voor aanpassingen aan het forum werden afgewezen. Toen was er voor mij niets om mijn schouders onder te zetten. Dan klopt je laatste zin weer wel... dan gebeurt er niets. De conclusie delen we dus.

Nu kabbelt het voort (newbees worden verwelkomd en soms afgezeken, discussies gaan alle kanten op, afzeiken mag in alle toonaarden, maar gelukkig zijn er ook leuke en diepgaande topics)... mijn lol hiero gaat met ups en downs.

11 Laatst bewerkt door devtroll (20 Jun 2017 09:26:07)

Tja er is onwil in verandering. Zie je vaker. Het forum ligt er weer vaak uit, trouwens en dat 'agressieve' gedoe rondom newbies. TJA, ik weet nog wel dat ik begon en Pascal mij mepte met een clue by 4. Mensen zijn luie donders geworden, omdat wij ze hebben verwend.

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Ja, zit wat in. Maar iemand afzeiken moet m.i. toch tot op zekere hoogte 'netjes' gebeuren. Enige nuance, normen en waarden moeten wel gehanteerd worden. Dat is hier nogal eens zoek.

13

Tja, ik verwijs default door naar 'asking questions the smart way', maar dan helpen mensen als nog. Dat schiet niet op.