1

Onderwerp: Wachtwoord BIOS kwijt oude Acer Travelmate laptop

Hallo,

Ik heb ooit eens een wachtwoord ingesteld op een Acer Travelmate laptop om te voorkomen dat mijn dochter erin zou gaan neuzen en e.e.a. zou gaan "vernaggelen". Nu wilde ik laatst kijken of de laptop zo ingesteld is dat deze eerst op externe USB schijven kijkt,dan op DVD/DC en dan door huppelt naar de HDD. En nu voel je hem al aankomen....wachtwoord kwijt!

Dus dan volgt nu de simpele vraag: hoe reset ik de BIOS van een Acer Travelmate 5742Z zodat het wachtwoord verwijderd is?

Bedankt alvast voor het meedenken!

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

Re: Wachtwoord BIOS kwijt oude Acer Travelmate laptop

Gewoon oldschool: batterij van BIOS losklikken van moederbord wink

Veel laptops hebben tegenwoordig een vastgesoldeerde batterij. De meeste hebben ergens een drukcontact of een jumpersetting om de BIOS een reset te geven.

D e b i a n

Hahahah, misschien je dochter een eigen laptop geven?

ACAB: All computers are broken. https://medium.com/message/everything-i … e5f33a24e1 "I've decided that you need gray hair and hemorrhoids to be a consultant.
The gray hair makes you look distinguished & the hemorrhoids make you look concerned."

Google op 'Acer Travelmate 5742Z bios reset' levert diverse goede hits... succes!

5 Laatst bewerkt door nomko (31 Jul 2017 13:51:11)

devtroll schreef:

Hahahah, misschien je dochter een eigen laptop geven?

Bedakt voor jouw hulp! Dit was zeer nuttig en constructief!! als je niks nuttigs of constructiefs hebt toe te voegen, laat dergelijke commentaar dan terzijde.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

6

maarten_wolf schreef:

Gewoon oldschool: batterij van BIOS losklikken van moederbord wink

Bij een laptop??? Zal vast helpen bij een desktop, maar een laptop......

maarten_wolf schreef:

Veel laptops hebben tegenwoordig een vastgesoldeerde batterij. De meeste hebben ergens een drukcontact of een jumpersetting om de BIOS een reset te geven.

moet es ff zoeken dan op internet wat peugeot2 al aangeeft.

Mijn laptop:

7

peugeot2 schreef:

Google op 'Acer Travelmate 5742Z bios reset' levert diverse goede hits... succes!

Gaan we dit eens doen.. Echter ben ik bang dat de zoekresultaten zullen verzanden in een vrij algemeen en amper toepasbare oplossingen... Maar ik waag er wel een poging aan!

Mijn laptop:

En?

9

peugeot2 schreef:

En?

Helaas, ik kom meer oplossingen tegen voor een Acer Aspire laptop dan voor een Travelmate... Geen idee of de geboden oplossingen voor een Aspire werken op een Travelmate.

Mijn laptop:

Is het proberen waard toch?
Ik zag op een YT filmpje dat je de batterij er even uit moest halen en dat was het dan al.

11

Incomudro schreef:

Is het proberen waard toch?
Ik zag op een YT filmpje dat je de batterij er even uit moest halen en dat was het dan al.

Kan het doen. maar als je het hebt over de grote lompe batterij, die heb ik al een hele dag eruit gehad zonde resultaat. als je het hebt over een knoopcel batterij...die moet ik dan nog ff zoeken.

Mijn laptop:

De knoopcel op het mobo uiteraard.