1

Onderwerp: Kernel panic bij installeren Mint 17.1 xfce

Ik probeer Mint 17.1 xfce 32bits te installeren op een oudere windows xp-laptop, waar eerder Mint 13 op stond. Ik kan Mint 17.1 starten vanaf een usb-stick, maar als ik die probeer te installeren, krijg ik de melding "kernel panic-not syncing: fatal exception in interupt, waarna alles vastloopt. Iemand enig idee in welke richting ik een oplossing moet zoeken?

Re: Kernel panic bij installeren Mint 17.1 xfce

janderk.nl schreef:

Ik probeer Mint 17.1 xfce 32bits te installeren op een oudere windows xp-laptop, waar eerder Mint 13 op stond. Ik kan Mint 17.1 starten vanaf een usb-stick, maar als ik die probeer te installeren, krijg ik de melding "kernel panic-not syncing: fatal exception in interupt, waarna alles vastloopt. Iemand enig idee in welke richting ik een oplossing moet zoeken?

Zou kunnen dat je 64 bit Linux probeert te installeren op een 32 bit computer...

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

Nee, ik heb de 32-bits versie.

...en de processor is ook 32-bits.

5 Laatst bewerkt door Incomudro (03 Nov 2017 11:10:51)

Die kernel lijkt te nieuw voor jouw oude laptop.

https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2355328

https://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2226568

Het probleem blijkt een hardware-probleem te zijn: een niet goed werkende geheugensim. Is verwijderd en inmiddels is Mint 17.1 succesvol geïnstalleerd. Het probleem is daarmee opgelost.
Nu maar eens proberen om ook 18.2 weer te installeren, maar dan naast 17.1.

janderk.nl schreef:

Het probleem blijkt een hardware-probleem te zijn: een niet goed werkende geheugensim. Is verwijderd en inmiddels is Mint 17.1 succesvol geïnstalleerd. Het probleem is daarmee opgelost.
Nu maar eens proberen om ook 18.2 weer te installeren, maar dan naast 17.1.

Fijn dat het gelukt is zeg! Succes en plezier met puzzelen met Linux. Want in het begin zal het meer puzzelen dan gebruiken zijn. smile

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....