1

Onderwerp: Internet via ADSL tele2

Hallo forum,

Wil wel overstappen naar Internet Basis van Tele2, 28 euro per maand, alleen internet.

Iemand hier ervaring mee?

Groet.

Slackware 64  14.2

2

Re: Internet via ADSL tele2

Ik al jaren xs4all glas hier.... niet goedkoop, wel goed.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3

Ik heb goedkoopste Telfort.
24 euro meende ik.
Snel genoeg voor thuisgebruik,  inclusief netflix

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

Telfort is sinds de zomer 26 en een beetje

5

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ben nog wel even bezig met vergelijken.

Twijfel tussen Tele 2 20Mb/s down  2Mb/s   22 euro
                       Tele 2 50Mb/s down 10Ms/s  28 euro
6 euro meer dan heb je ook meer,maar doe ik daar ook wel wat mee?

Rinse@ Welke snelheden gebruik jij?

Oja wat moet je thuis zelf aan sluiten?
Moet je er hardware bij kopen of zo?
Er is nog een echte PTT inbouwdoos hier aangesloten, en de check zegt dat die het moet doen.
Zit nu nog bij ziggo op de kabel 45 euro met TV maar ja die heb ik niet.
Wordt na 5 jaar toch tijd voor een overstap.
Moet ik die zelf op zeggen?

Groet.

Slackware 64  14.2

Ik heb al jaren ADSL van Tele2, denk al meer dan 5 jaar.
20MB/2.

Ik haal een DL snelheid van 10Mbps en 1up.

Je hoeft er niks bij te kopen,  je krijgt een aansluitpakket thuis, kabels,stekkers, modem etc.

Plug&Play dus.

7

Fietser schreef:

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ben nog wel even bezig met vergelijken.

Twijfel tussen Tele 2 20Mb/s down  2Mb/s   22 euro
                       Tele 2 50Mb/s down 10Ms/s  28 euro
6 euro meer dan heb je ook meer,maar doe ik daar ook wel wat mee?

Rinse@ Welke snelheden gebruik jij?

Oja wat moet je thuis zelf aan sluiten?
Moet je er hardware bij kopen of zo?
Er is nog een echte PTT inbouwdoos hier aangesloten, en de check zegt dat die het moet doen.
Zit nu nog bij ziggo op de kabel 45 euro met TV maar ja die heb ik niet.
Wordt na 5 jaar toch tijd voor een overstap.
Moet ik die zelf op zeggen?

Groet.

Snelheid zal ik deze week eens opmeten.
Aansluiten was simpel: modem in de PTT stopcontact en half uurtje later was ik online.
Voor andere aansluitingen zit er een ombpuwsetje bij en ze geven aansluitgarantie. Op vorige adres kwam 2 x monteur langs omdat het niet goed zat in een verdeelkast in het pand. Keurig geregeld.
Hoef geen hardware te kopen, zat wifimodem/router bij.
Opzeggen doet de nieuwe provider vaak voor je.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

8

@Fietser,

ADSL snelheid is afhankelijk van een aantal factoren. Het is jammer te zien dat niemand dit vermeld hier. De belangrijkste factoren voor internet snelheid via ADSL is toch wel a) de afstand tussen jouw woonadres en de centrale van KPN en b) kwaliteit van jouw aansluiting/bekabeling in huis.

Kijk hier maar eens:
https://www.providercheck.nl/blog/beric … oncentrale

En voor postcode check:
https://www.providercheck.nl/postcodecheck

Providers gaven vroeger aan wat de max. snelheid bij een abonnement was. Dit bleek dus misleidend te zijn daar iedereen er eigenlijk vanuit ging dat men dan ook de max. snelheid had. Vandaag de dag zie je dat providers zich enigszins indekken wat betreft internet snelheid met de kreet snelheid tot (....). Hiermee geven ze al aan de abonnement die je kiest tot (...) Mb/s snelheid kan behalen.

Dit wetende kan je je nu afvragen wat je met jouw abonnement wilt gaan doen. IS het gewoon emailen en surfen en af en toe een bestande binnenhalen, dan kan je kiezen voor een abo met een lagere snelheid. Ben je met meerdere personen in huis, en iedereen in huis mailt, sirft en download erop los en kijken daarbij ook naar Netflix, kies dan een abo met een hogere snelheid om er zeker van te zijn dat er voldoende bandbreedte en snelheid overblijft voor iederee in huis.

En wat Rinse al zegt, als je een ADSL abo neemt ontvang je een doos met alle spullen die je nodig hebt om de boel aan te sluiten. Inclusief een modem/router, ethernet kabels (let op zijndie nkorte kabels van 1 meter) en zelfs aansluitdoosjes om de aansluitdood voor de telefoon om te bouwen (splitter e.d.). En er zit meestal een goede en duidelijke handleiding bij hoe je alles kan doen. Maar als je het niet vertrouwd, de grootste gros van de providers lokken al klanten met een gratis monteur die alles voor jou aansluit.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

9

De afstand tot de centrale ( en de prijs ), was waarom ik van XS4ALL (adsl) naar UPC (kabel) ging.

Uit me hoofd iets van 3 kilometer, en dat is (was? ) dodelijk voor adsl.

Op zich zeer tevreden over xs4all, die mij probeerde te helpen.

Ik had eerst een zeer stabiele lijn, maar na een snelheidsverhoging begonnen de problemen.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

10

Hallo forum,
Ieder weer bedankt voor de bijdraging.

Al ik bij tele2 kijk, hebben we het over deze snelheden op mijn adres.
Internet Light    11Mb/s € 22,00 p/m
Internet Basis    50Mb/s € 28,00 p/m

Misschien wil ik eens kijken op user groepen of/zo.
6 euro meer en je hebt ook meer.
Wel gebruik van maken dan wink

Zijn er nog op of aanmerkingen bij tele 2?

Slackware 64  14.2