1

Onderwerp: TrueOS installeren op laptop

Goed, wel bekend zijn de spec's van mijn systeem. Denken jullie dat ik nog tegen problemen aanloop als ik TrueOS met het Lumina desktop installeer op mijn laptop? het zal denk naast Mint geinstalleerd worden in een dualboot configuratie.

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

2

Re: TrueOS installeren op laptop

Nomko, wat is TrueOS ?     ik ken wel True64  van Digital DEC maar dat zul je vast niet bedoelen.

Pascal's Blobfree Homepage
Een dag geen NedLinux is een dag niet geleefd

3

Da's gewoon freebsd. Zou geen problemen moeten opleveren op recht-toe-recht-aan hardware.

4

Anderen nog andere gedachten hierover?

Mijn laptop:
MSI GE70-2PE*Quad core Intel Core i7-4710HQ*Kingston 16 GB RAM*Intel 4th Gen. Integr. GPU/NVidia GeForce GTX860M*Qualcomm Atheros Killer E2200/Intel Wireless 3160

Persoonlijke Linux Mint site

Hier vind je de compatibele hardware voor FreeBSD en dus TrueOS: https://www.freebsd.org/releases/11.1R/hardware.html. Als je hardware er niet bij staat zou je kunnen zoeken in de mailinglijst van FreeBSD, waar je waarschijnlijk meer over vind dan over TrueOS. Maar waarom probeer je het niet gewoon? Je gebruikt het toch niet als productiesysteem, maar om mee te spelen (althans, daar ga ik van uit). En spelen met een besturingssysteem wordt pas leuk als je problemen tegen komt.