Onderwerp: Meltdown en Spectre

Wat doen jullie/hebben jullie gedaan om je PC tegen deze veiligheidslekken te beschermen?

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....

2

Re: Meltdown en Spectre

Ik gebruik linux alleen op de desktop, en vertrouw daarom op de patches die de distributie heeft uitgebracht om deze lekken te dichten.

Help mee om KDE 5 in het Nederlands te vertalen!!

3 Laatst bewerkt door Gps (15 Jan 2018 15:27:58)

OpenSUSE en een amd processor ( phenom II x4 van 3.2ghz)

Dan heb ik nog een windows 7 32 bit op deze pc, maar die start ik al tijden niet meer op.

Helaas is die phenom te oud, voor formule 1 2017 op Linux (want geen ssse3 ) , maar ik ben dus alleen kwetsbaar voor één van die twee bugs.

( off topic, ik had al op tweakers om advies gevraagd. Er kan in mijn moederbord wel een iets nieuwere amd cpu, die wel ssse3 ondersteund, maar dat is het ergens niet meer waard. Ik moet dus een I7 of een ryzen cpu hebben )

https://gathering.tweakers.net/forum/li … 7#53716847

De laatste reactie gaat over de bug, en dat ik misschien beter een ryzen cpu kan kopen.

Want:
https://tweakers.net/nieuws/133451/patc … nlijk.html

Wat ik echter via phoronix weet, is dat de patch voor spellen geen of nauwelijks invloed heeft.

Computer games don't affect kids.  I mean if computer games had affected us as kids, we would all be running around in a darkened room, munching pills and listen to repetitive music.

4

Ik heb net als Rinse, al mijn computers geupdate.

Linux is niet moeilijk, lezen wel.
"Luiheid is de motor van innovatie"
waarom begint maandag altijd 1 dag te vroeg?

Ik gebruik een op Ubuntu 14.04 gebaseerd systeem dus ik installeerde wpasupplicant2.1-0ubuntu1.5 tegen "Krack" (= lek in WPA protocol) en ik ben geupdate naar kernel 3.13.0.139 tegen de Intel processor lekken genaamd "Meltdown" en "Spectre".

Als je voor een verdieping niet de diepte in moet, maar de hoogte, waarom heet het dan ....